88490409
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

نحوه طراحی محتوا برای تجربه کاربری

محتوا، قسمت عمده ای از تجربه ی کاربری است.

محتوا، قسمت عمده ای از تجربه ی کاربری است. این بخش، چیزی بیش تر از بهینه سازی موتور جست و جو و وبلاگ نویسی است. محتوا بخشی از سایت شما، هویت نام تجاری شما و دلیل برقراری ارتباط کاربرانتان با طراحی شماست.

هر روزه، طراحی محتوا به عنوان بخشی از عملکرد کلی و تجربه ی کاربری در طراحی وب سایت و برنامه ها، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ (ما با برخی مطالعات موردی و با استفاده از تکنیک های مختلف طراحی و کاربری، به شما کمک می کنیم).

محتوای وب سایت چیست؟

محتوای وب سایت چیزی بیش از جریان پست های وبلاگ است. محتوا شامل تمامی بخش های متون یا تصاویر در وب سایت می باشد. محتوا شامل هر چیزی شامل رونوشت اصلی تا اطلاعات پاورقی Alt می شود. هر یک بیت، را می توان بخشی از محتوا دانست.

اطلاعات زیادی وجود دارد که گاهی طراحان در مورد محتوا، آنها فراموش می کنند. برای مثال یک سایت تجارت الکترونیک را در نظر بگیرید؛ توضیحات محصول و حتی سیاست های حمل و نقل نیز محتوا محسوب می شوند. برخی وبسایت ها، کارهای بسیار خوبی برای ایجاد محتوا در هر بخش از  وب سایت خود، به انجام می رسانند. همانطور که انتظار می رود، تمامی مواردی که برای فروش مورد استفاده قرار می گیرد، شامل تصاویر، توضیحات و روش خرید می باشد. همچنین هر کدام از آیتم های موجود در وب سایت می تواند جذاب و متنوع باشد.

هدف تمامی بخشهای محتوای وب سایت، بهینه سازی و افزایش تجربه ی کاربری است. محتوا باید به رساندن پیام برند شما کمک کند و به شما نشان دهد که چرا کاربران باید از سایت شما بازدید کرده و با آن ارتباط برقرار کنند (تعامل یا سرگرمی شامل هر چیزی از خواندن تا بازی کردن تا ثبت نام برای یک خبرنامه تا خرید کردن، است.).

طراحی محتوا

طراحی محتوا مفهومی بسیار بیشتر از زیبایی شناسی است. طراحی محتوا به عنوان لینکی ارتباطی بین پیام شما و کاربر قرار میگیرد. چه نوع ابزار یا اطلاعاتی، این ارتباط را ایجاد می کند؟ در اینجا نکاتی برای طراحی محتوا را بیان می کنیم.

  • ارتباط به وبلاگ یا پست های مربوط به وبلاگ
  • اشتراک گذاری محتوای رسانه های اجتماعی مرتبط
  • بهینه سازی محتوایی که در حال حاضر دارید؛ از آن در راه های مختلف استفاده کنید.
  • نوشتن توصیف های عالی برای بخش هایی از محتوا که قابل توضیح است مانند تصاویر.
  • به محتوای خود افتخار کنید و با بزرگ کردن آن، خود نمایی کنید.
  • کاربران را از طریق محتوا در راه های منطقی (علمی)، راهنمایی کنید.

برخی مجلات کار خوبی در این زمینه ،در وب سایت خود انجام می دهند. محتوای  وب سایت ها، ترکیبی از منابع مختلف از  مجله: محتوای خاص آنلاین، رسانه های اجتماعی و تعاملات کاربران، می باشد.  مجلاتی، از عکس ارسالی کاربران در اینستاگرام استفاده میکنند.  زیبایی طراحی در این است که محتوای پیام اصلی تغییری نکند هرچند بخش هایی از محتوا  برای تعامل با کاربرها، همیشه در حال تغییر و به روز رسانی هستند.

محتوا و عملکرد

چگونه طراحی و محتوا در یک مسیر مشخص هماهنگ با هم حرکت می کنند؟

تجربه ی کاربری و عملکرد،  بخش هایی حیاتی از طراحی می باشند. تکنیک هایی وجود دارند که شما به صورت بصری می توانید برای جذب بیشتر کاربران از آن ها، استفاده کنید. عوامل کلیدی چون: چگونگی تعامل کاربران با یک وب سایت، نحوه کار متقابل و استفاده از نظریه طراحی و اصول آن برای ایجاد هرآنچه که مردم می خواهند، از جمله الزامات طراحی مدرن است.

کاربران بیشتر طرح های الگوی اولیه وب سایت را مطالعه و با آن ارتباط برقرار می کنند. تعاملاتی که بین کاربر و طراحی اتفاق می افتد باید منطقی و مناسب باشد. کاربران باید بدانند کی و کجا کلیک کنند و چه اتفاقی پس از آن، خواهد افتاد. این یک گام حیاتی در توسعه محتوا و طراحی کاربری است. رنگ ها و برچسب هایی که برای جهت دهی به ترافیک سایت استفاده می شوند چه ویژگی هایی دارند؟ در نهایت، طراحان می توانند از ابزار و تکنیک های طراحی اولیه، برای ایجاد زیبایی شناختی استفاده کنند. ایجاد طراحی یا تعاملی براساس روند موجود و یا طرحی که کاربر را غافلگیر کند.

ادغام عملکرد و طراحی باید به گونه ای باشد که یکپارچگی در فعالیت های مربوط به یک وب سایت ایجاد کند. طراحی ساده از اسکرول مبتنی بر صفحه استفاده می کند تا کاربران را با نام تجاری و محصولات آشنا کند. طراحی های شناور رنگی و جذاب باعث تشویق کاربران برای کلیک کردن بر روی اطلاعات مهمی مانند تامین مالی و ثبت ایمیل می شوند. بعضی از سایت ها با استفاده از گرایش های مختلف طراحی مانند ساده گرایی (مینیمالیسم) و اختلاف منظر یا دید (پارالاکس) به منظور ایجاد یک تجربه ی همه جانبه با فنی ساده و رنگی، کاربران را تشویق به استفاده میکنند.

معضلات محتوا

محتوا، قسمت عمده ای از تجربه ی کاربری است. این بخش، چیزی بیش تر از بهینه سازی موتور جست و جو و وبلاگ نویسی است. محتوا بخشی از سایت شما، هویت نام تجاری شما و دلیل برقراری ارتباط کاربرانتان با طراحی شماست.

اولین گام در مبارزه با این معضل، ایجاد یک استراتژی محتوای کامل است. این طرح ساده ترین کاری نیست که انجام می شود، بلکه طراحی و محتوا را یکپارچه کرده و انجام کار تیمی بین طراحان و کارشناسان محتوا را امکان پذیرتر خواهد کرد.

برخی نمونه کارها که مدیریت آن سازمان یافته و منحصر به فرد است، چگونگی طراحی با محتویات زیاد را نشان می دهند. با استفاده از طراحی مدولار ، دیده شدن نمونه کارها و فراهم کردن لینک های قابل کلیک، امکان پذیر و آسان تر است. در برخی از طراحی وب سایت ها با استفاده انیمیشن، که نوعی محتوا است، به دیده شدن نمونه کارها کمک کرده اند.

برخی فروشگاه ها، در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود، طراحی سرگرم کننده با محتوایی کم، دارند. اما محتوای درج شده جذاب است و اقدامات متمایزی برای کاربران ارائه می دهد. ایجاد گالری بسیار خوبی از عکس ها در طراحی وب سایت، باعث تحریک کاربران برای اشتراک گذاری تصاویر می شود. کاربران احتمالا با کلیک بر روی گالری تصاویر اقدامات دیگری مانند دانلود برنامه را نیز انجام می دهند.

۲۹ , آبان ۱۳۹۶

دیدگاه های این مقاله