88490409
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

طراحی نظرسنجی های موثر اینترنتی

بنابراین، همانطور که می بینید، استفاده از این نظرسنجی های اینترنتی مزیت های بسیاری دارد.

نظرسنجی های اینترنتی ابزارهای مهمی هستند که می توانند وب سایت ها و کسب و کارها می توانند از آنها برای اندازه گیری فیدبک های مهمی از طرف کاربران و بازدیدکنندگان سایت و مشتریان استفاده کنند. نظرسنجی های اینترنتی نیز عناصر شناخته نشده سایت هستند زیرا نقش آنها در درجه اول جمع آوری داده ها می باشد و نقش زیادی در تبدیل شدن به یک ویژگی خاص را ندارند.

در تجارت الکترونیک و هر کسب و کار دیگری، تعیین آنچه مشتریانتان از شما می خواهند بطور عمده مطابق با آن چیزی است که از آنها تقاضا شده است. بعلاوه، انجام این کار دید بسیار مناسبی از تجربه کاربری (نقاط قوت و ضعف) برای شما ایجاد می کند.

بنابراین، همانطور که می بینید، استفاده از این نظرسنجی های اینترنتی مزیت های بسیاری دارد. البته، طراحی آنها تاثیر مستقیمی بر روی درک موفقیت و یا عدم موفقیت یک وب سایت دارد که آیا در هنگام طراحی سایت مذکور استانداردهای لازم رعایت شده است یا خیر.

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره وجوه مختلف طراحی نظرسنجی های اینترنتی ارائه دهیم.

  1. استفاده از تصاویر

شما احتمالا باوری در ذهن خود دارید که بر طبق آن یک نظرسنجی اینترنتی می بایست عمدتا تنها شامل دسته ای از خطوط رات بوده که از بالا به پایین صفحه وب قرار دارد و در هر لاین یک سوال پرسیده شده باشد. اما این نوع نظرسنجی، در گذشته و در سطح مدارس مرسوم بوده و استفاده از این مدل قدیمی برای نرخ تبدیل موثر نیست.

استفاده از تصاویر در نظرسنجی شما می تواند برای افزایش نرخ تبدیل موثر واقع شود. این تصاویر می تواند به صورت هوشمندانه ای انتخاب شده و ما بین بخش های مختلف سوال فواصلی ایجاد کند که بر ذهن مخاطب تاثیر مثبت بگذارد.

  1. محدودیت های موبایل را شناسایی کنید

هنگامی که بحث موبایل پیش می آید، نظرسنجی ها به صورت یک شمشیر دو لبه هستند. از یک طرف، در حال حاضر افراد بیش از اینکه از دسکتاپ استفاده کنند از موبایل بهره می برند بنابراین افراد عمده کاربران شما از طریق گوشی های هوشمند خود به نظر سنجی شما دسترسی دارند. متاسفانه، تجربه کاربری نظرسنجی ها از طریق موبایل به دلایل گوناگونی بر روی موبایل بسیار سخت خواهد بود.

بزرگترین مشکل زمان است. نظرسنجی های موبایل استفاده از این روند را از 11 درصد به 50 درصد نسبت به دسکتاپ افزایش داده است. کاربران و مشتریان امروزی، برای سرعت بیش از هرچیز دیگری در تجربه کاربری ارزش قائل هستند بنابراین زمان برای تکمیل نظرسنجی در موبایلها، موضوع مهمی محسوب می شود و اگر در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود به افزایش بهبود کاربری آن در گوشی های هوشمند توجه نکنید، این تاخیر زمانی منجر به کاهش تعداد بسیار زیادی از کاربران شما خواهد شد.

کاهش سرعت نظرسنجی ها در موبایل به سه دلیل عمده اتفاق می افتد:

  • اتصالات سروری در موبایل کندتر از اینترنت پر سرعت دسکتاپ است.
  • کوچک بودن اندازه نمایشگر موبایل، خواندن و انجام تست ها را درون موبایل دشوارتر می کند.
  • هنگامی که افراد از گوشی های هوشمند خود برای انجام تستها و نظرسنجی های گوناگون استفاده میکنند، به دلایل گوناگون در هنگام یافتن مسیر اصلی کمی سردرگم خواهند بود.

بنابراین، چه کاری می توان برای از بین بردن این سرعت کم در گوشی های هوشمند انجام داد؟

برای مبتدیان، از سوالات ماتریکس استفاده کنید که شامل چندین سوال است که در یک دسته نشان داده می شوند. این دسته ها هرزمان که نیاز به پاسخ دادن به سوال بودید برای شما به نمایش گذاشته می شود، اما آنها کاربران را مجبور به اسکرول کردن برای یافتن سوالات می کنند. انجام تمامی اینها بر روی نمایشگر یک گوشی هوشمند به وضوح یک عامل مزاحم محسوب می شود. به جای این، سوالات چند گزینه ای که سوالات مستقیم بیشتری را شامل شده و نیازمند پاسخ های بله یا خیر هستند را فراموش کنید.

سعی کنید طول نظرسنجی های خود را نسبتا کوتاه کرده تا افراد بیشتری نسبت به تکمیل این فرم ها اقدام کنند. البته به خاطر داشته باشید که همیشه نظرسنجی های خود را در تمامی دیوایس های اندروید، iOS و دسکتاپ امتحان کنید. بنابراین نیاز دارید که قیمت طراحی سایت خود را افزایش داده تا بتوانید تمامی موارد بالا را در آن گنجانده و از کیفیت ایجاد شده اطمینان حاصل کنید.

۱۲ , بهمن ۱۳۹۶

دیدگاه های این مقاله