88490409
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

اشتباهات ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از تاکتیک های تایید شده و قابل اعتماد در دیجیتال مارکتینگ است.

ایمیل مارکتینگ یکی از تاکتیک های تایید شده و قابل اعتماد در دیجیتال مارکتینگ است. از همان روزهای ابتدایی ظهور اینترنت تا به حال، کمپانی های کمی هستند که در حال حاضر از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده نکنند. اما این نکته که ایمیل مارکتینگ یک نکته منحصر به فرد است به معنی آن نیست که هیچ ایرادی در استفاده از آن وارد نمی باشد.

در حقیقت، بدون مدیریت موثر و نظارت منظم، بسیاری از شرکت های ایمیل مارکتینگ به سمت زوال رفته و در نتیجه تضمین کار آنها به تدریج از بین می رود اگر شما یک شرکت ایمیل مارکتینگ هستید و در این اواخر کارایی خوبی ندارید، به احتمال زیاد دلیل این عدم کارایی از دست دادن فرصت های بهینه سازی است.

در ادامه برخی اشکالات بزرگ شرکت ها در مدیریت و به کار گیری ایمیل مارکتنیگ را بیان می کنیم.

  1. نداشتن هدف

برای تمام شرکت های دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است که در ابتدا اهداف دقیق و درستی را در اولین قدم موفقیت خود انتخاب کنند. کمپین های قدیمی تر مانند ایمیل مارکتنیگ اغلب اهداف قطعی و مشخص کمتری نسبت به روشهای جدید دارند. نداشتن هدف منجر به از دست دادن مدیریت و نظارت بر کمپین و از بنابراین نرسیدن به آنچه دلخواه شماست می شود. بنابراین اگر پس از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود قصد تبلیغات آن را دارید و میخواهید از طریق ایمیل مارکتنیگ این کار را انجام دهید، به این نکته توجه کنید.

  1. عدم ارسال مجدد ایمیل

هنگامی که تصمیم می گیرید برای لیستی از مشتریان خود ایمیل های غیر رسمی ارسال کرده تا آنان را در لیست خود نگه دارید، می بایست در این کار استوار بوده و همواره به بررسی محتوای ارائه شده به آنها پرداخته و پس از مدتی از این کار خسته نشوید.

این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که کمپانی های ایمیل مارکتینگ انجام می دهند. شما باید همواره با مشتریان خود در تماس بوده و ایمیل هایی را ارسال کنید که محتوای مناسب داشته باشد. برای مثال می توانید در بین ایمیل های مربوط به قیمت طراحی سایت شرکت خود، ویدئوهای سرگرم کننده نیز بفرستید اما هرگز از محتواهای تکراری و بدون بار معنایی استفاده نکنید.

  1. محتوای خسته کننده

محتوای بسیار زیادی در اینترنت و فضای مجازی وجود دارد که بدون پایان در حال گستر است. در جعبه دریافت ایمیل یک مشتری، شما در حال رقابت با سایر ایمیل های کاری و شخصی هستید تا توجه فرد را به خود جلب کنید. بعلاوه، فرد در روز با صدها نرم افزار و محتوا در سایر شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت درگیر است و شما قصد دارید توجه وی را از این همه شلوغی به خود جلب کنید. بنابراین محتوای تولید شده شما می بایست کاملا حرفه ای بوده و از موضوع ایمیل تا انتهای آن برای جذب مخاطبی که با محتوای بسیار زیادی در روز درگیر است مناسب باشد.

  1. حرفه ای نبودن

کاربران نسبت به وب سایت ها و ایمیل های جدید که برای آنها ارسال می شود در بین خیل عظیم ایمیل ها بدبین هستند. بنابراین از آنجا که شما تازه به این عرصه وارد شده اید، می بایست تلاش بیشتری برای اثبات خود و جلب اعتماد کاربران به خرج دهید و صرف ارسال ایمیل هایی با موضوع و محتوای طراحی سایت ، نمی تواند شما را موفق کند.

بنابراین اگر از همان ابتدا آماتور عمل کرده و به امید روزهای آینده و پیشرفت باشید، کاربران به شما اعتماد نکرده و از دنبال کردن شما صرف نظر می کنند. پس با رعایت قواعد دستوری و املایی، عدم استفاده از تصاویر آرشیوی، عدم پیوست فایل، عدم استفاده از ادبیات ناهنجار و غیر محترمانه و مواردی از این دست، خود را از جمع اسپمرها جدا کرده و به یک کمپانی حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

 

۲۵ , اسفند ۱۳۹۶

دیدگاه های این مقاله