88490409
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

اینفوگرافیک چگونه به برند شما کمک می کند؟

شرکت ها زمانی که مایل به برقراری ارتباط های بصری با عموم باشند، می توانند به راحتی یک اینفوگرافیک را در اینترنت منتشر کنند

اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک نمایش گرافیکی یا تصویری اطلاعات است که در بر دارنده ی داده، مبحث یا یک گزارش است. مضامین تصویری به طور متوسط داده ها یا اطلاعات را برای خواننده جذاب تر می کنند. اینفوگرافیک ها یکی از روش های مهم برای شناساندن برند هستند که معمولا در وبسایت ها، بروشور ها و صفحات مجازی نمایش داده می شوند.

چرا باید از اینفوگرافیک استفاده کرد ؟                            

عصر ما، عصر داده های تجسمی است. مردم بیشتر از خواندن اطلاعات مایل به دیدن تصاویر آنها هستند. از اینفوگرافیک های ابتکارات پایدار تا شرکت ها و انتخابات اطلاعات می توانند به طور فزاینده ای به شیوه ای جذاب منتقل شوند. موسسه های بازرگانی می توانند روش و تاثیر گزارش های خود به مشتریان و کارمندان را تغییر دهند؛ فرقی نمی کند که این گزارش، گزارش شرکت باشد یا زندگی، موسسات به هرحال داده ها را به صورت سازماندهی شده انتقال می دهند. علاوه بر این پرداختن به نکات کلیدی ست که ارائه های خشک و بی روح را جذاب می کند؛ شناسایی نکات مرتبط که گزارشتان را تکمیل کند بسیار مهم است.

چه چیزی را قرار است به مخاطبانتان عرضه کنید؟ اطمینان حاصل کنید که اینفوگرافیک آنها را پوشش می دهد. هر زمانی که گزارشی دارید باید آن را به اشتراک بگذارید،وقتی زمان به اشتراک گذاری مطالب می رسد اینفوگرافیک کار را برای شما آسان می کند.یک اینفوگرافیک عکس ساده ایست که در هر پروتال یا محلی که بشود محتوایی را ارائه کرد آپلود می شود.

بررسی مورد Coca Cola

کوکا کولا اخیرا اینفوگرافیکی با عنوان “اهداف محیط زیستی ما در سال 2020” را در وبسایتش منتشر کرد. به علت حساسیت شدید روی موضوع و این ابتکار شرکت کوکا تصمیم گرفت تا با انتشار این اینفوگرافیک اهمیت جایگاه آن را نشان دهد. پرز می گوید: “اینفوگرافیک ها برای ارتباط بین اولویت های پایداری کسب و کار ما و دعوت مردم به گفتگو بوده است.” همانطور که می بینید خواننده به صورت تصویری می تواند تاثیرات شرکت را بر محیط زیست ببیند. این شفافیت علاوه بر رقابت شرکت با دیگران آن را سریع تر نیز معرفی می کند. همانطور که قبلا نیز اشاره شد کوکا کولا  یکی از بهترین شرکت های بازاریاب جهان است، احتمالا یکی از دلایل این موفقیت وضوح اطلاعاتی ست که از طریق اینفوگرافیک به مخاطبان داده می شود. شفافیت اکثر شرکت ها از طریق انتشارات مطبوعاتی و اسناد رسمی ست، با این حال کوکا اطلاعاتش را به شیوه ای خواندنی تر عرضه می کند. اگر دنبال راهی برای ارتباط بیشتر با مشتریان هستید چرا ساخت یک اینفوگرافیک را امتحان نمی کنید؟

اینفوگرافیک در مجتمع های صنعتی

شرکت ها زمانی که مایل به برقراری ارتباط های بصری با عموم باشند، می توانند به راحتی یک اینفوگرافیک را در اینترنت منتشر کنند و در هنگام طراحی سایت خود محلی را برای این دست از محتواها و طراحی پوستر ها فراهم آورند.  این کاربرد باعث شده است تا بقیه ی شرکت ها از آن برای شرح اهداف و مشخصات خود استفاده کنند.برای مثال Pfizer یک شرکت دارویی بزرگ است که در یک اینفوگرافیک جزئیات اولیه و اساسی شرکت را ارائه می دهد. صنعت داروسازی صنعتی تماما علمی ست و با طیف وسیعی از محصولات در ارتباط است.هدف Pfizer ارائه ی این اطلاعات پیچیده به صورت تصویری است تا برای خوانندگان جذاب باشد. این مورد بر تاثیرگذاری و کمک اینفوگرافیک در به اشتراک گذاری اطلاعات صنایع در طیف های وسیع مهر تایید می زند.

سیر تکامل

معمول ترین شکل اینفوگرافیک استاتیک و به صورت تصویری ست که دیجیتالی یا چاپی ارائه می شود. با این حال این روزها به نمونه های ویدئویی تبدیل شده اند. ویدئو ی ” هدف بازپس سازی 100 درصدی آب” کوکا کولا یک نمونه ی آن است. اینفوگرافیک های جذاب چیزی برای بیننده چیزی فراتر از تجارب شخصی یا فرصت هاست.علاوه بر این، این اثرات متقابل تاثیر به سزایی بر ارتباط بیننده با اطلاعات دارد. اینفوگرافیک های ویدئویی که معمولا در وبسایت ها یا یوتیوب می توان آنها را پیدا کرد به آسانی منتشر می شوند، همچنین این دست اینفوگرافیک ها امکان اضافه کردن موسیقی  و یا انیمیشن را نیز فراهم می کنند. این کار تاثیر اینفوگرافیک ها را یک قدم فراتر می برد و ارائه ی اطلاعات را جذاب می کند.

در انتها باید یادآور شد که برای تولید محتوا های جذاب می بایستی به مزایای اینفوگرافیک ها توجه کرد.

۱۹ , اسفند ۱۳۹۶

دیدگاه های این مقاله