88490409
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

روش های شناسایی و ساخت برند

هویت یک برند چیزی ست که باعث می شود افراد بارها یک برند را امتحان کنند.

به محصول مورد علاقه ی خود فکر کنید، چه چیزی باعث می شود که آنرا دوست داشته باشید؟ قطعا یا مشکلی را حل می کند و یا نیازی را رفع می کند،یعنی دقیقا همان کاری را که باید،به نحو احسن انجام می دهد! اما یک محصول چیزی فراتر از کارش، بسته بندی، کیفیت یا لوگوی روی جعبه است، احساسی که خود محصول و همه ی اجزای آن به شما می دهند نیز مهم است.

هویت یک برند” چیزی ست که باعث می شود افراد بارها یک برند را امتحان کنند، تا زمانی که کم کم یک برند عضوی از خانواده، زندگی و هویت خود شما می شود.

زمانی که از فضای مجازی استفاده می کنیم، وبلاگ می نویسیم یا کامنت می گذاریم، چه بخواهیم چه نخواهیم در حال توسعه ی برند خودمان هستیم، برخی از ما این کار را ناخودآگاه انجام می دهیم. درعصر فرصت های بیشمار امروز، مراجعه کنندگان همواره در پی وجوه ناپیدای یک برند هستند. لیزا گرانسکی، موسس شرکت آمریکایی اینگونه می گوید: برند شما در واقع هویت اجتماعی شماست، چیزی ست که به آن اعتماد کرده اید. برای اینکه برای اینکه برندتان ماندگار شود باید مورد آزمون قرار بگیرد، مدیریت شود و گسترش پیدا کند تا در بازار رشد کند. برندها اساسا یا ماندگار می شوند و یا فراموش می شوند.

از توسعه ی یک برند شخصی تا شروع یک تجارت کوچک، مانند طراحی سایت در خانه، همه یک برند اختصاصی دارند. اما چرا؟ توسعه ی برندتان،چه شخصی و چه شراکتی به شما کمک می کند که مشتریان هدف خود و نگاهتان به محصولی که آن را می فروشید را بشناسید. یک برند شخصی می تواند نت وورک شما را بسازد  یا برایتان شغل و درآمد ایجاد کند، یک برند مشترک به افزایش آگاهی کمک می کند، مشتری را وفادار می کند و استراتژی های بازاریابی شما را مستحکم می سازد. مشکل ترین بخش شناسایی آن برند است. مراحل زیر را دنبال کنید تا برندتان را شناسایی کرده و آن را رشد دهید.

1.دلیل فروشتان را بشناسید

گفتن آنکه کارتان فروش ماشین یا توسعه ی وب یا طراحی پوستر است کار آسانی ست، اما برای ساخت برندتان کافی نیست. اگر بیشتر پیش بروید و بگویید فروشنده ی وسیله ای هستید که با استفاده از آن می توان از جذابیت های جاده ها لذت برد و یا چیزی را می فروشید که میان شرکت و کارکنان ارتباط برقرار می کند، برندتان کم کم شروع به شکل گیری می کند. زمانی که تلاش می کنید تا برندتان را توسعه دهید ذهنیت خود را روی “استخدام شدن” قرار دهید و برای سوال “چه مهارت هایی را با خودتان پشت میز می برید؟” به دنبال پاسخ بگردید.

نکته : به این فکر کنید که دوست دارید از مشتریان رضایت مندتان چه چیزی بشنوید؟

2.ارزش های خودتان را مشخص کنید

وقتی به کوکا کولا فکر می کنید قطعا رنگ قرمز و مزه ی شیرین حباب های گازدار آن را به یاد می آورید. بیشترین کلماتی که که در کتاب های برند کوکا تکرار شده است کلمات شادی، تازگی و سادگی است. این دقیقا یکی دیگر از مواردی است که در برندسازی کوکا موثر بوده است: نوستالژی!

با مشخص کردن ارزش های برندتان می توانید به وجوه دست نایافتنی آن راه یابید. مواردی مانند مدرن بودن، راحت بودن و غیره. روی فرهنگ و محصولتان تمرکز کنید نه صرفا روی تیم برندتان؛ به یاد داشته باشید که حرفه های شخصی خودتان را بیشتر از حرفه هایی که در تیم دارید ارائه دهید، اگر برندتان مدرن و ساده است یک لوگوی ساده با خطوطی ساده طراحی کنید. اگر برندتان خلاقانه و سرگرم کننده است در وبسایت خود و هنگام طراحی سایت فروشگاهی از رنگ های روشن و هیجانی استفاده کنید. ارزش های برندتان را حداقل روی 5 مورد استوار کنید و این تعداد را افزایش دهید. هرچقدر این تعداد بیشتر باشد، استفاده از انها آسان تر است.

3.مخاطبانتان را فراموش نکنید

بعد از مشخص کردن ارزش ها، طراحی لوگو و فکر کردن به کمپین های تبلیغاتی زمان آن فرا می رسد که مخاطبان خود را هم وارد این محاسبات کنید. تهیه کنندگان بزرگ به صفحات مجازی شما به اندازه ی جشن های هزارساله توجه نمی کنند و مادران خانه دار اندازه موسسان شرکت ها به مصاحبه های شما در مجلات اهمیت نمی دهند. لحن و صدا دو عامل مهم در صحبت با مخاطبان هستند.ارین کاندرن، طراح نقشه، با بهره گیری از مخاطبانش کار خود را از یک پرینتر که در اتاق بازی خود داشت به یک صنعت میلیاردی تبدیل کرد.

شروع ساخت یک برند سخت است اما وقتی پایه های آن بنا شود شرکتتان می تواند در عین پیشرفت از مشکلات مصون بماند.

۱۹ , اسفند ۱۳۹۶

دیدگاه های این مقاله