09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

قطعات استاندارد در سالیدورک

در این مطلب با آموزش solidworks قصد داریم با استفاده از بخش قطعات استاندارد در سالیدورک یا همان بخش Toolbox می توانیم در محیط Assembly قطعات استاندارد را مثل پیچ و مهره های استاندارد، بلبرینگ های استاندارد و … فراخوانی کنیم. برای دسترسی به این بخش در ابتدا لازم است وارد محیط Assembly سالیدورک شویم.

بعد از وارد شدن به محیط Assembly از قسمت سمت راست بر روی گزینه Design Library کلیک می کنیم و زیر مجموعه آن بخش Toolbox را انتخاب می کنیم.

بعد از کلیک کردن بر روی بخش Toolbox طبق تصویر زیر گزینه Add in now را انتخاب می کنیم تا قطعات استاندارد در کتاب خانه سالیدورک برای ما فراخوانی شود.

بعد از انتخاب گزینه Add in now نرم افزار استاندارد های مختلفی را به ما نمایش می دهد برای مثال در این بخش آموزشی استاندارد ISO را انتخاب می کنیم. بعد از انتخاب استاندارد مورد نظر می توانیم قطعه استاندارد دلخواه خود را انتخاب کنیم،که قطعات استاندارد مختلفی چون پیچ ها، بیرنگ ها، پین ها و… را می توانیم انتخاب کنیم.

برای مثال در این بخش آموزشی پیچ های استاندارد را انتخاب  می کنیم.

بعد از انتخاب پوشه پیچ های استاندارد،در زیر مجموعه آن می توانیم نوع پیچ با استاندارد مورد نظر را انتخاب کنیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در نرم افزار سالیدورک می توانیم به انواع پیچ های استاندارد دسترسی پیدا کنیم.

تنظیمات قطعات استاندارد

بعد از انتخاب نوع پیچ وارد پوشه انتخابی می شویم و می توانم پیچ یا قطعه استاندارد خود را با درگ کردن به محیط Assembly فراخوانی کنیم. همزمان با درگ کردن قطعه استاندارد به محیط Assembly پنجره Configure Component فعال می شود. که می توانیم سایز پیچ یا قطعه استاندارد، طول پیچ، طول رزوه و … را به دلخواه تغییر دهیم.

بعد از انتخاب پارامتر های مختلف بر روی گزینه OK یا همان تیک سبز رنگ کلیک می کنیم.

با انجام مراحل بالا توانستیم یک قطعه استاندارد را فراخوانی کنیم.

نکته مورد توجه ای که وجود دارد ممکن است ما به برخی از قطعات استاندارد نیاز داشته باشیم که در کتاب خانه نرم افزار سالیدورک وجود نداشته باشد در این حالت می توانیم این قطعات را از سایت هایی که قطعات استاندارد را با فرمت STEP در اختیار ما قرار می دهند دانلود کنیم.

یکی از سایت های موجود در اینترنت برای دانلود قطعات استاندارد،سایت traceparts.com  است،که می توانیم نام قطعه استاندارد را سرچ کنیم و با فرمت دلخواه دانلود کنیم.

اگر علاقمند به یادگیری صفر تا صدی سالیدورک هستید به شما پیشنهاد میکنید حتما سری به سایت مکتبی نو بزنید.

maktabino.com

15 آبان 1402

دیدگاه های این مقاله