09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

10 مزیت ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ توسط هزاران کسب و کار متفاوت در اندازه های مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. کسانی که با این روش از تبلیغات ناآشنا هستند ممکن است ...

ایمیل مارکتینگ توسط هزاران کسب و کار متفاوت در اندازه های مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. کسانی که با این روش از تبلیغات ناآشنا هستند ممکن است بلافاصله درک نکنند که چرا این شیوه در میان شرکت ها و صنایع مختلف محبوبیت فراوانی دارد و به مرور سبب افزایش بازدید از سایت و کاهش قیمت طراحی سایت شود. اما در اینجا ده دلیل بیان می شود که چرا ایمیل مارکتینگ توسط بسیاری به عنوان ابزار حیاتی بازاریابی دیده می شود.

10- کم هزینه بودن

یکی از بارزترین مزایای ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی هزینه های پایین آن است. هیچ نوع پیش فاکتور ای برای چاپ، پست و یا هزینه تبلیغ در بیلبورد، مجله و یا تلویزیون و یا یک کانال خاص پرداخت نمی شود. افرادی که به ایمیل مارکتینگ می پردازند در واقع در حال سرمایه گذاری بر روی یک نرم افزار تخصصی که به طور خودکار، پیگیری و ارزیابی ایمیل ها را انجام می دهند، هستند. شما می توانید هزاران ایمیل را در یک زمان ارسال کنید، و این هزینه به مراتب بسیار پایین تر از آنچه انتظار دارید در مقایسه با کانال های بازاریابی دیگر خواهد بود.

9- طرفداران برند خود را هدف قرار دهید

ایمیل مارکتینگ یکی از تنها کانال هایی است که مصرف کنندگان تقاضای دریافت آن را می نمایند. اکثر کسب و کارهایی که از این پلت فرم استفاده می کنند، پیام های خود را تنها به کسانی که در سیستم آنها ثبت نام کرده اند ارسال می کنند. این امر می تواند سبب ایجاد نرخ تبدیل بسیار بالاتری شود، خصوصا برای کسب و کاری که تنها کسانی را هدف قرار می دهد که به برند تجاری وی علاقه مند هستند. البته، امکان ارسال ایمیل های تقاضا نشده نیز وجود دارد که به احتمال زیاد سبب آزار مصرف کنندگان و در نتیجه تخریب تصویر برند تجاری شما خواهد شد.

8- تقسیم بندی

بسیاری از متخصصان بازاریابی با خوشحالی و تمایل فراوان پول خود را صرف این می کنند که مطمئن باشند، کسانی به عنوان بازار هدف قرار گرفته اند که علاقه مند به برند تجاری آنها هستند. بازاریابانی که ایمیل مارکتینگ انجام می دهند، حتی می توانند پا را یک قدم فراتر نهاده و تنها به مشترکینی که خواستار معیارهای خاصی هستند، ایمیل های خود را ارسال کنند.

اگر در مواقعی تنها نیاز به ارسال ایمیل برای افراد منطقه خاصی از کشور وجود داشته باشد، به راحتی می توانید با تنظیمات انجام شده تنها به کسانی که در مناطق مورد نظر زندگی می کنند، ایمیل ها را ارسال کنید. در صورتی که حراج خاصی برای کالاهای ورزشی وجود داشته باشد، می توان ایمیل های آن را تنها برای کسانی که علاقه به ورزش نشان داده اند ارسال شود.

لیست های تقسیم بندی شده از ایمیل ها می تواند به صورت فوق العاده ای برای کسب اطلاعات از مشتریان برندهای تجاری مختلف عمل کند. مطالعات نشان داده اند که بازاریابانی که از این تاکتیک استفاده می کنند، اغلب بهبود قابل توجهی در نتایج خود خواهند داشت.

7- فراخوانی برای اقدام

ایمیل مارکتینگ برای بهره گیری از خرید آنی بسیار فوق العاده است. سیستم عامل های بازاریابی دیگری وجود ندارند که به مشتریان اجازه دهند از یک پیشنهاد خرید بازدید کنند و سپس با دو کلیک بر روی یک دکمه خرید خود را به آسانی انجام دهند. با یک فراخوان وسوسه انگیز و یک لینک مستقیم، خبرنامه های ایمیل می توانند فروش را بی هیچ شباهتی به کانال های دیگر بالا ببرند.

6- سهولت در  ایجاد

ایمیل مارکتینگ لزوما نیاز به یک تیم بزرگ و یا فنی به منظور دستیابی به موفقیت ندارد. قطعا امکان دارد که با یک قالب فانتزی، فیلم ها، تصاویر و لوگوهای مناسب یک کمپین ایمیل مارکتینگ ایجاد کرد. با این حال، برخی از موفق ترین کمپین ها از ایمیل هایی با متن های ساده استفاده می کنند که نشان می دهد محتوای یک ایمیل مهم ترین مورد آن است.

5- سهولت در پیگیری

یکی دیگر از مزایای کلیدی در ایمیل مارکتینگ آن است که به آسانی می توان دریافت که در چه جایی شما در حال اشتباه هستید. اغلب نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ به شما اجازه خواهد داد که نرخ تبدیل ها و کلیک ها را پیگیری کنید و دریابید که کمپین شما چگونه می تواند بهبود یابد. این تغییرات می تواند تقریبا بلافاصله در کمترین زمان ایجاد شوند، در حالی که در تبلیغات چاپی این امر به سادگی صورت نمی گیرد.

4- سهولت در اشتراک گذاری

مشترکین می توانند به راحتی تنها با یک کلیک پیشنهادات خود را به سایر دوستان ارسال کنند. شیوه های بازاریابی فراوانی وجود ندارند که بتوانند به این راحتی به اشتراک گذاشته شوند. حتی قبل از اینکه شما بدانید، مشترکین می تواند با اشتراک گذاری ایمیل شما، برند تجاری شما را معروف کنند؛ با تمرکز بر معرفی کسب و کار خود در یک بازار مشخص و جدید به این مقوله دست یابید.

3- جهانی شدن

چه پلت فرم های بازاریابی دیگری به شما اجازه می دهد که پیام های خود را فورا به هزاران نفر از مردم در سراسر جهان ارسال کنید؟ مطمئنا، شبکه های اجتماعی می تواند به شما در گسترش یک عبارت  در میان مخاطبان جهانی کمک کند، اما در هیچ کدام از آنها، دقیقا نمی دانید که چه کسی در حال خواندن مطالب شما است.

2- مستقیم و بی واسطه بودن

با توجه به بی واسطه بودن ایمیل ها، یک کسب و کار می تواند نتایج کار خود را در عرض چند دقیقه دریافت نماید. حراج 24 ساعته یک شگرد بازاریابی درخشان است که می تواند از طریق ایمیل به مشترکین اطلاع رسانی شود و سبب ایجاد یک احساس فوریت برای اقدام خرید در مشترکین شود. کسب و کارهایی که این کار را از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی های چاپی انجام می دهند، به طور معمول باید هفته ها صبر کنند تا فروش ها آغاز شوند و مشتریان به سمت آنها بیایند و بعد راههای بازاریابی خود را در جهت  اندازه گیری میزان پاسخ دهی ارزیابی کنند.

1- بازگشت سرمایه گذاری

در دنیای کسب و کار، نتایج مسلما اهمیت فراوانی دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، دلیل اصلی سرمایه گذاری در ایمیل مارکتینگ بازگشت فوق العاده سرمایه در آن است. در سال 2011، “انجمن بازاریابی مستقیم” تخمین زده است که به طور معمول هر 1 £ سرمایه گذاری در ایمیل مارکتینگ 40 £ بازگشت خواهد داشت، و تعدادی از منابع گفته اند که این شیوه بهتر از هر پلت فرم دیگری عمل خواهد کرد.

وقتی که تمام نکات بالا را در کنار هم قرار می دهید، به راحتی می توانید دلیل مزیت ایمیل مارکتینگ را دریابید. شاید زمان آن شده است تا برای کسب و کار خود نیز شروع به استفاده از این پلت فرم بازاریابی به صورت جدی تر نمایید.

22 بهمن 1395

دیدگاه های این مقاله

ده − یک =