طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برابر با یک فروش عالی

اگر شما یک دنیای دیجیتال بیزنسی و با اهداف اقتصادی دارید اهمیت این موضوع بیشتر است و حتما نیاز به یک وب سایت فروشگاه اینترنتی مناسب دارید.

اگرچه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در دنیای دیجیتال ممکن است ساده به نظر برسد؛ اما در حقیقت نیازمند اندیشه و تفکر زیادی است.  باید بدانید که سایت فروشگاهی برای معرفی و تبلیغ و یا فروش کالاها و خدمات در اینترنت بسیار مناسب می باشد. براساس تحقیقات صورت گرفته کمتر از دو دهم ثانیه طول میکشد تا وب سایت فروشگاهی شما بر بروی مخاطبین آنلاین تاثیر بگذارد. به همین دلیل در این نوشته قصد داریم که در مورد سایت های فروشگاهی توضیحات مختصری را ارائه بدهیم و دلایل تمایز قایل شدن بین یک سایت معمولی و یک سایت فروشگاهی را توضیح دهیم.

ابا ما همراه باشید تا نحوه نوشتن یک وب سایت فروشگاهی خوب و تاثیرگذار را با اهداف اقتصادی به شما آموزش دهیم تا درکسری از ثانیه، نظر مخاطبین را جلب کرده و آنها را متقاعد کنید!

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها چیست

گر شما یک دنیای دیجیتال بیزنسی و با اهداف اقتصادی دارید اهمیت این موضوع بیشتر است و حتما نیاز به یک وب سایت فروشگاهی مناسب دارید. باید بدانید که ظاهر سایت فروشگاهی از جهاتی بی شباهت به یک مغازه لوکس نیست. به این صورت که صفحه اصلی سایت فروشگاهی به مانند ویترین مغازه ها شامل گلچینی از بهترین محصولات و اجناس است و با دیدن آن دیدی کلی از تمام محصولاتی که می توان در سایت یافت می دهد. از تفاوت های دیگر سایت های فروشگاهی با سایر سایت ها نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی است.

مقاله مرتبط: لیست برترین و بهترین نرم افزار های طراحی سایت 2020

نحوه مدیریت سایت های فروشگاهی باید به گونه ای باشد که به آسانی بتوان تغییرات را در آنها اعمال کرد زیرا ممکن است یک سایت فروشگاهی هر روز و یا حتی در روز چند بار مجبور به اعمال تغییراتی در قیمت ها و موجودی و نوع کالا و غیره شود. برای اینکه این بروز کردن لحظه ای برای صاحبان سایت های فروشگاهی وقت گیر نبوده و بدل به یک دغدغه نشود، باید در طراحی سایت فروشگاهی راهکارهای مناسب اندیشیده شود.

طراحی سایت فروشگاه آنلاین

تاثیر سئو در طراحی فروشگاه اینترنتی

روزانه میلیون ها سرچ توسط کاربران در موتور جستجو گوگل انجام می شود. قرار گرفتن وب سایت شما در صدر نتایج گوگل می تواند تاثیر خیلی زیادی در بازدید کاربران از سایت و در نتیجه جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان می گردد.
طراحی سایت فروشگاهی شما باید به صورتی باشد که از نظر موتور های جستجو مثل گوگل مناسب باشد. طراحی سایت حرفه ای  به صورت درست و بهینه می تواند سئو سایت شما را پایه ریزی کند و پس از آن شما با قرار دادن محتوا مناسب می توانید به هدف خود (نمایش در نتیجه اولیه جستجو در گوگل) دست پیدا کنید.

مقاله مرتبط: طراحی سایت حرفه ای رایگان چگونه است؟

فروش به صورت فیزیکی به تنهایی برای پیشرفت و رونق کسب و کارتان کافی نیست، امروزه مشاغل و تجارت‌هایی موفق هستند که در دنیای اینترنت و مجازی نیز حضور فعال داشته باشند. علت این امر این است که امروزه بیش از 60 درصد از افراد محصولات و خدمات مد نظر خود را در اینترنت جستجو می‌کنند. حضور مشاغل در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی محصولات و … کافی نیست لذا داشتن یک وب سایت متناسب با کسب و کارتان علاوه بر اینکه در شناساندن برند و جذب مشتری کمک کننده است، و موجب ایجاد اعتبار و بالابردن ارزش بیزینس شما خواهد شد. گاها طراحی سایت اختصاصی هزینه بر است و به زمان بیشتری برای طراحی آن نیاز است و برای کسب و کارهایی که نیاز فوری به یک سایت دارند مناسب نیست. در این مواقع می‌توان از سایت های آماده متناسب با نیازهای کسب و کارتان استفاده نمایید.

طراحی سایت فروشگاهیامکانات مورد نیاز در طراحی سایت فروشگاهی

  • سیستم سبد خرید
  • دسته بندی محصولات
  • قابلیت اتصال به درگاه بانکی
  • اطلاع از خرید به صورت ایمیل
  • طراحی سایت ریسپانسیو
  • قابلیت ثبت نظر
  • امکان مقایسه محصولات
  • امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگی های دلخواه
  • روش های خرید و ارسال
  • مدیریت حساب های بانکی
  • لیست علاقه مندی ها
  • حساب مجازی
  • مدیریت سفارش ها و پرداخت ها
  • برنامه چاپ خودکار سفارش
  • یکسان سازی با برنامه حسابداری و انبار داری
  • امکان اعمال تخفیفات
  • مدیریت واحد های پولی
  • سیستم b2b
  • امکان درج قیمت متفاوت برای نوع خاصی از مشتریان

دسترسی آسان و سریع به محصول در طراحی وب سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که بازدید کننده نتواند به راحتی به محتوا آن دسترسی پیدا کند و یا جستجو قوی نداشته باشد. سردرگمی کاربر می تواند بر ذهنیت او نسبت به وب سایت و برند شما اثر منفی گذاشته و احتمال اینکه کاربر سایت شما را ترک کند نیز افزایش می یابد. بنابراین وب سایت فروشگاهی باید دارای ساختار استاندارد برای دسته بندی محصولات و سیستم جستجو کاربردی و خوب باشد.

مقاله مرتبط: آموزش طراحی سایت از صفر تا صد ؛ برای طراحی سایت از کجا شروع کنم ؟

اهمیت سیستم جستجو در وب سایت فروشگاهی شما به اندازه ای می باشد که اگر درست عمل نکند احتمال نارضایتی کاربر و در نتیجه ترک کردن سایت فروشگاهی را افزایش می دهد. در نتیجه نباید از جستجو های ساده استفاده شود و جستجو پیشرفته را باید اعمال نمود.

طراحی فروشگاه اینترنتیثبت نام کاربر جهت خرید از وب سایت فروشگاهی

در ساخت سایت فروشگاهی یکی از قسمت های مهم و رایج، بخش مربوط به ثبت نام کاربر می باشد. در طراحی این بخش از سایت باید دقت شود که یک فرم بزرگ با داده های زیاد در مقابل کاربر قرار نگیرد. باید تعدادی اطلاعات محدود در بخش نهایی خرید از کاربر خواسته شود مانند: آدرس، تلفن و … . همچنین می توان در مرحله ثبت نام تمامی اطلاعات را از کاربر درخواست نمود تا در مرحله خرید تنها چند فیلد قرار داده شود که امکان تغییر آن برای مشتریان فراهم باشد. بهتر است در فرم ها، اطلاعات را به صورت مرحله به مرحله دریافت کنید.

دو نکته اساسی که باید در طراحی یک فروشگاه آنلاین باید در نظر بگیرید

مرحله اول: اسم وب سایت فروشگاهی

براساس تحقیقات صورت گرفته توسط هِرمن اولین قدم در انتخاب یک وب سایت فروشگاهی مناسب، انتخاب اسم حقیقی و واقعی برای وب سایت فروشگاهی شما است. بسیاری از افراد در دنیای دیجیتال برای پیدا کردن شما و یا شرکتتان، اسامی حقیقی را جستجو میکنند و شما باید مطمئن باشید که با خواندن وب سایت فروشگاهی به تقلبی بودن وب سایت فروشگاهی شک نکنند.

شاید این موضوع خیلی واضح به نظر برسد اما علت مهم تری دارد. وب سایت فروشگاهی شما تنها راه برای پیدا کردن و اعتماد کردن به شماست. همچنین موضوع مهم بعدی این است که اسم شما در وب سایت فروشگاهی، باید با نام شرکت شما مطابقت داشته باشد.

توجه کنید که این نکته به این معنی نیست که شما نمیتوانید حتی یک ذره هم به اسم خود سر و سامان بدهید. آیا شما یک تخصص یا صنعت خاص دارید؟ آیا شما یک پیشنهاد خدماتی ویژه دارید؟ آیا شما از  موضوع خاصی سر رشته دارید؟ پس شما میتونید این موارد رو به خوبی توی وب سایت فروشگاهی دنیای دیجیتالتون جا بدید!

بیاید باهم یک نگاهی به طراحی وب سایت فروشگاهی ebay بیندازیم همانطور که میبینید به خوبی حرفه­ی او در وب سایت فروشگاهی اش نمایان است. اضافه کردن مهارت های شما نه تنها شما را از دیگران جدا میکند بلکه باعث میشود که کاربران بتوانند با حرفه ی شما، شما را در دنیای دیجیتال پیدا کنند.

مرحله دوم: مهارت های شما در طراحی وب سایت فروشگاهی

یک وب سایت فروشگاهی مناسب در دنیای دیجیتال باید بیزنس و آنچه که میخواهید انجام دهید را به خوبی شرح دهد. بنابراین اگر شما میخواهید مهارت های خاص، سرگرمی و یا  علاقه ی خود را نشان دهید؛ باید همه ی این ها را به خوبی در وب سایت فروشگاهی خود جای دهید.

درباره اینکه چه ویژگی شما میتواند شما را از رقیبانتان جدا کند، به خوبی فکر کنید. آیا شما مهارت و یا تجربه ی خاصی دارید که بتواند دنبال کنندگان شما را جذب کند؟ این موضوع نه تنها به بازدیدکنندگان وب سایت فروشگاهی شما کمک می کند، بلکه مشخص می کند که چرا آن ها شما را دنبال میکنند.

 مگ بیرم که نویسنده وب و فردی موثر در رسانه های اجتماعی است یک مثال بارز در این زمینه است. در وب سایت فروشگاهی او شما میتوانید موارد مورد علاقه و سرگرمی هایش را در کنار حرفه ی مربوط به او ببینید.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

طراحی یک فروشگاه اینترنتی بسته به قابلیت های آن هزینه های متفاوت دارد . در اصل در کل پروژه های طراحی سایت معیار برآورد هزینه تعداد نفرساعت نیروئی است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی و یا طراحی وب سایت وقت میگذارند از همین رو هر چه فروشگاه اینترنتی تکنیکال تر و تخصصی تر باشد و نیاز داشته باشد که به سامانه های مختلف وصل شود و گزارشات گوناگون به مصرف کننده و مدیر بدهد، پرواضح است که تعداد نفر ساعت بیشتری برای طراحی نیاز دارد و در نتیجه هزینه طراحی سایت فروشگاهی بیشتر خواهد شد !

گذاشتن باسخ