09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

دیجیتال مارکتینگ برای شرکتهای فناوری اطلاعات

دلیل اینکه مشتریان در مورد کار با شرکت شما تردید دارند، عدم اطمینان به سطح مهارت شما است.

اگر شما مالک یا رهبر یک شرکت فناوری اطلاعات هستید و در این حوزه تحصیل کرده اید اما هنوز نمی توانید رویاهای کسب و کارتان را تحقق ببخشید، در این مقاله نوعی از بازاریابی را مورد بحث قرار می دهیم که واقعا نتیجه بخش است، مشتری ها را جذب میکند، سودآوری را افزایش می دهد و کمکتان می کند تا روی موثرترین راهکارهای رشد که به شما امکان استفاده بیشتر از تجارت فناوری و اطلاعات را میدهد، تمرکز کنید.

امروزه افراد زیادی بر این باور هستند که شخصا یک کارشناس بازاریابی بوده و معتقدند بسیاری از مردم از اطلاعات بازاریابی قدیمی استفاده می کنند. آنان تجارت را از کسی که مدت زمان زیادی مالک بوده است، یاد میگیرند و تصور می کنند اگر پولی را برای سرمایه گذاری در تجارتی اختصاص دهند، همه چیز با تکیه بر تجربه ی دیگران خوب پیش خواهد رفت. اما با گذشت زمان، تغییر انتظارات و عصر اطلاعات، چیزی را که انتظارداشته اند دریافت نمی کنند و از اینکه در حال انجام دادن امر اشتباهی بوده اند، متعجب می شوند. اکثر آنها فقط فکر می کنند که صنعتی که به آن ورود کرده اند، اشتباه بوده است، اما مشکل در صنعت نیست، مساله این است که برای موفقیت در بازاریابی چه اقداماتی را انجام داده اند.

حتی اگر بسیاری از اصول و قواعد بین گروه های مختلف در بازار، مشابه و یکسان باشد، اجرای واقعی آن اصول که در آن گروه خاص، خوب کار کند، متفاوت خواهد بود. آنچه می بایست مد نظر قرار دهید این است که در بازاریابی به تجربه بسنده کرده و فردی را پیدا کنید که در صنعت مورد نظر شما  تمرکز داشته باشد و این می تواند آژانس بازاریابی دیجیتال شناخته شده ای باشد که در آن بخش های جداگانه ای برای انواع حوزه های تجارت، وجود دارد.

مخاطبان شما چه کسانی بوده و چه نکاتی شما را منحصر به فرد می کند؟

سوالی ساده از خودتان بپرسید؛ هنگامی که شما قصد خرید چیزی را دارید که قبلا آن را خریداری نکرده اید، چه نگاهی به آن دارید، چطور تصمیم می گیرید و انتخاب می کنید؟ بر اساس قیمت، کیفیت، عملکرد، یا چون اولین بار است که آن را خریداری میکنید، معیاری برای انتخاب ندارید؟ قطعا، لیستی از نیازمندی هایتان وجود دارد، ولی شما ارزش بیشتری برای خرید چیزی که تمامی نیازهای شما یا بخشی از آن را تامین کند، قائل خواهید بود. در این ارزیابی ارزشی، احساس شما نیز برای انتخاب آن مورد مهم و تاثیرگذار است.

در واقع مشتریان به نسخه ها و رونوشت هایی که در هر وب سایت مشاهده می کند، اهمیتی نمی دهد. مانند “ما در این/ آن زمینه کارشناس هستیم، ما 100 کارمند داریم و غیره”. بله این اطلاعات بیان کننده زمینه فعالیت شرکت بوده اما اطلاعاتی درباره دلیلی که مشتری می بایست با شما کار کند را عنوان نمی کند. برای جذب یک مشتری، شرکت فناوری اطلاعات باید از “پیشنهاد فروش منحصر به فرد” در طراحی وب سایت خود، استفاده کند. به این فکر کنید انجام کارهایی که رقبای شما آنها را مد نظر قرار نداده و انجام نمی دهند فکر کنید و از این ابزار طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود و در گام های بعدی مدیریت این وب سایت، برای جذب مشتری استفاده کنید. اگر شما نتوانستید، یک پاسخ مناسب به اینکه چرا یک مشتری باید شما را انتخاب کند، پیدا کنید، بدون تردید باید از شرکت های بازاریابی دیجیتالی که تجربه زیادی در زمینه فناوری اطلاعات دارند، کمک بگیرید. آنها از اشتباهات رایج آگاهند و اقداماتی که منجر به موفقیت می شود را به خوبی می شناسند. آنها تجارت مورد نظر شما را بررسی کرده و پیشنهادی منحصر به فرد را برای فروش به شما ارائه میکنند. ممکن است شما بدون کمک آژانس بازاریابی دیجیتال، پیشنهاد مناسب برای فروش خود را پیدا کنید اما این به قیمت از دست دادن زمانی طولانی که بازه ی آن مشخص نیست برایتان تمام خواهد شد.

آژانس بازاریابی دیجیتال برای شرکت های فناوری اطلاعات چه امکاناتی ایجاد میکند؟

  • دلیل اینکه مشتریان در مورد کار با شرکت شما تردید دارند، عدم اطمینان به سطح مهارت شما است. شما باید در تشریح شغل، وضعیت و حل بسیاری از مشکلات، صریح و پاسخگو باشید. مشتریان، اطلاعات خود را از محتوای وبسایت ها، ایمیل ها، بخش سوالات متداول و سایر منابع در دسترس دریافت می کنند. اگر شما قادر به برآورده کردن نیازهای مشتری نباشید، مشتری راه حل ساده تری را از شرکت دیگری انتخاب می کند. برای مثال اگر شما دارنده کسب و کار ارائه دهنده خدمات مربوط به طراحی وب سایت باشید، مشتریان شما خواستار دریافت بهترین به به روزترین خدمات از شما هستند؛ اگر قادر به انجام این کار نباشید، آنها به سایر شرکت های مشابه مراجعه کرده و حتی حاضر به دریافت قیمت طراحی سایت بالاتر، در ازای دریافت خدمات مفیدتر هستند. آژانس های بازاریابی دیجیتال، بهترین مدیریت بازاریابی محتوا و بازاریابی ایمیل را برای شرکت های فناوری اطلاعات فراهم کرده و به آنها ارائه می دهند. آنها همچنین در زمینه بومی سازی محتوا و اهمیت بازاریابی گوشی های هوشمند نیز فعال هستند.
  • آیا کانال های ارتباطی شما فعال و پویا هستند؟ شکل صفحه ی وب سایت یک شرکت فناوری اطلاعات، می تواند تجربه ی اجتماعی عالی برای شما باشد. مشتریان شما به نظرات مشتریان خود اهمیت داده و بر آن تکیه می کنند و اگر فعالیتشان، نظرات، پاسخ ها و سوالاتشان را در وب سایت های طراحی شده شما ببینند، به شما و کارتان اعتماد پیدا خواهند کرد. یک آژانس بازاریابی دیجیتال، سطح تقاضا از شرکت شما را با طراحی سایت و شبکه های اجتماعیتان بالا می برد. آنان تجارت منفی شما را پوشانده و شهرت شما را بهبود می بخشند؛ در پیدا کردن رقبایتان و بررسی آنها شما را یاری داده باعث می شوند شما در میان دیگران بهترین باشید.
  • پیش از هرگونه شناختی، مشتریان می بایست شما را پیدا کنند؛ اما چگونه؟ این امر، با ابزاری قوی به نام بهینه سازی موتور جست و جوی صفحات وب ممکن خواهد شد. برای استفاده از تمام پتانسیل های مربوط به موتورهای جستجو، لازم است که از کلیه ترفندهای آن شناخت کافی به دست آورید.
  • برای کنترل فعالیتتان و هماهنگی بهتر در مراحل بعدی، شما نیاز به یک تحلیل عالی دارید که آژانسهای بازاریابی دیجیتال آن را برای صنعت شما مدیریت می کند.

سازمان ها با وجود تمامی ابزارهای در دسترس خود باز هم چشم به راه تغییرات آینده و آنچه رخ خواهد داد هستند. بدیهی است که سعی در استفاده از تمامی ظرفیت های دیجیتال موجود داشته اما همواره باید بدانند چگونه از آن به طور موثر استفاده کنند. سازمان های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تجارب گذشته مزیت بسیار مناسبی دارند؛ آنها توانایی اجتناب از مشکلاتی را دارند که یک کسب و کار جدید و نوپا ممکن است با آن مواجه شود.

29 آبان 1396

دیدگاه های این مقاله