10 اشتباه ایمیل مارکتینگ که بسیار رایج است !!!

ایمیل مارکتینگ یکی از تاکتیک های تایید شده و قابل اعتماد در دیجیتال مارکتینگ است.

ایمیل مارکتینگ یکی از تاکتیک های تایید شده و قابل اعتماد در دیجیتال مارکتینگ است. از همان روزهای ابتدایی ظهور اینترنت تا به حال، کمپانی های کمی هستند که در حال حاضر از ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده نکنند. اما این نکته که ایمیل مارکتینگ یک نکته منحصر به فرد است به معنی آن نیست که هیچ ایرادی در استفاده از آن وارد نمی باشد.

در حقیقت، بدون مدیریت موثر و نظارت منظم، بسیاری از شرکت های ایمیل مارکتینگ به سمت زوال رفته و در نتیجه تضمین کار آنها به تدریج از بین می رود اگر شما یک شرکت ایمیل مارکتینگ هستید و در این اواخر کارایی خوبی ندارید، به احتمال زیاد دلیل این عدم کارایی از دست دادن فرصت های بهینه سازی است.

اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ10 اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ

در ادامه برخی اشکالات بزرگ شرکت ها در مدیریت و به کار گیری ایمیل مارکتنیگ را بیان می کنیم.

1. نداشتن هدف

برای تمام شرکت های دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم است که در ابتدا اهداف دقیق و درستی را در اولین قدم موفقیت خود انتخاب کنند. کمپین های قدیمی تر مانند ایمیل مارکتنیگ اغلب اهداف قطعی و مشخص کمتری نسبت به روشهای جدید دارند. نداشتن هدف منجر به از دست دادن مدیریت و نظارت بر کمپین و از بنابراین نرسیدن به آنچه دلخواه شماست می شود. بنابراین اگر پس از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود قصد تبلیغات آن را دارید و میخواهید از طریق ایمیل مارکتنیگ این کار را انجام دهید، به این نکته توجه کنید.

2. عدم ارسال مجدد ایمیل

هنگامی که تصمیم می گیرید برای لیستی از مشتریان خود ایمیل های غیر رسمی ارسال کرده تا آنان را در لیست خود نگه دارید، می بایست در این کار استوار بوده و همواره به بررسی محتوای ارائه شده به آنها پرداخته و پس از مدتی از این کار خسته نشوید.

این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که کمپانی های ایمیل مارکتینگ انجام می دهند. شما باید همواره با مشتریان خود در تماس بوده و ایمیل هایی را ارسال کنید که محتوای مناسب داشته باشد. برای مثال می توانید در بین ایمیل های مربوط به قیمت طراحی سایت شرکت خود، ویدئوهای سرگرم کننده نیز بفرستید اما هرگز از محتواهای تکراری و بدون بار معنایی استفاده نکنید.

3. محتوای خسته کننده

محتوای بسیار زیادی در اینترنت و فضای مجازی وجود دارد که بدون پایان در حال گستر است. در جعبه دریافت ایمیل یک مشتری، شما در حال رقابت با سایر ایمیل های کاری و شخصی هستید تا توجه فرد را به خود جلب کنید. بعلاوه، فرد در روز با صدها نرم افزار و محتوا در سایر شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت درگیر است و شما قصد دارید توجه وی را از این همه شلوغی به خود جلب کنید. بنابراین محتوای تولید شده شما می بایست کاملا حرفه ای بوده و از موضوع ایمیل تا انتهای آن برای جذب مخاطبی که با محتوای بسیار زیادی در روز درگیر است مناسب باشد.

مقاله مرتبط: اشتباهات رایج در طراحی سایت و نکاتی جهت رعایت آنها

4. حرفه ای نبودن

کاربران نسبت به وب سایت ها و ایمیل های جدید که برای آنها ارسال می شود در بین خیل عظیم ایمیل ها بدبین هستند. بنابراین از آنجا که شما تازه به این عرصه وارد شده اید، می بایست تلاش بیشتری برای اثبات خود و جلب اعتماد کاربران به خرج دهید و صرف ارسال ایمیل هایی با موضوع و محتوای طراحی سایت ، نمی تواند شما را موفق کند.

بنابراین اگر از همان ابتدا آماتور عمل کرده و به امید روزهای آینده و پیشرفت باشید، کاربران به شما اعتماد نکرده و از دنبال کردن شما صرف نظر می کنند. پس با رعایت قواعد دستوری و املایی، عدم استفاده از تصاویر آرشیوی، عدم پیوست فایل، عدم استفاده از ادبیات ناهنجار و غیر محترمانه و مواردی از این دست، خود را از جمع اسپمرها جدا کرده و به یک کمپانی حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

 5. متفاوت نبودن

احتمالا کاربری که در کمیپن بازاریابی ایمیلی شما ثبت نام کرده است، در فهرست برخی کمپین‌های دیگر نیز قرار دارد. بنابراین در صورت کلیشه بودن محتوای ایمیلیتان، ممکن است ایمیل شما در میان انبوهی از ایمیل‌های سایر کمپین‌ها هرگز خوانده نشود. اما برای متفاوت بودن چه کاری باید انجام دهید؟ برای متفاوت بودن باید با مشترکان دوست باشید، نیاز آنها را بدانید و ایمیلی در جهت رفع نیازشان ارسال کنید. محتوای ایمیل شما نباید صرفا مبتنی بر فروش کالا یا خدماتتان باشد. همچنین باید در محتوای ایمیل بشتر درمورد منافع مشترکین صحبت کنید تا اینکه از خودتام یا محصولاتتان تعریف کنید.

6. عدم نمایش ایمیل روی موبایل

درصد بالایی از کاربرانی که در کمپین بازاریابی ایمیلی شما ثبت نام کرده‌اند، ایمیل خود را با موبایل یا تبلت چک می‌کنند. بنابراین باید مطمئن شوید ایمیل ارسالی شما روی تلفن همراه و تبلت به خوبی نشان داده می‌شود. بهتر است ایمیل ارسالی شما در یک ستون و کوتاه باشد تا در تلفن همراه نباز به اسکرول کردن با زوم کردن نداشته باشد و مخاطب به راحتی به تمام ایمیل دسترسی داشته باشد.

مقاله مرتبط: آموزش طراحی سایت از صفر تا صد ؛ برای طراحی سایت از کجا شروع کنم ؟

7. استفاده زیاد از تصاویر

همانطور که می‌دانید گرافیک زیبا و باکیفیت از اهمیت بالایی در تبلیغات برخوردار است. این امر در ایمیل مارکتینگ نیز صدق می‌کند. اما در ایمیل مارکتینگ استفاده از تعداد زیاد تصویر، تأثیر سوئی در تبلیغات دارد. چرا که برخی از مشترکین نرم افزارهایی برای ایمیل استفاده می‌کنند که امکان مشاهده عکس را به صورت پیشفرض ندارند. بنابراین باید تمام توضیحات شما در متن ایمیل قرار گیرد تا در صورت دیده نشدن عکس‌ها، محتوای ایمیل شما توضیحات کاملی را به مخاطبان ارائه دهد.

8. ارسال یک ایمیل برای تعداد زیادی از افراد

هنگامی که یک ایمیل را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می‌کنید و اسامی زیادی را در بخش “CC” قرار می‌دهید، دو موضوع و مشکل اساسی به وجود خواهد آمد: کاربران به دلیل اینکه احتمال می‌دهند افراد دیگری به ایمیل شما پاسخ خواهند داد، از ارسال پاسخ به ایمیل شما خودداری می‌کنند.

ارسال یک ایمیل به افراد زیاد به کاربران این حس را تلقین می‌کند که احتمالا این امر از عادات شماست کهایمیل‌های نامرتبط زیادی را برای کاربران غیر مرتبط ارسال می‌کنید. بنابراین پس از مدت کوتاهی، آن‌ها کمترین اولویت پاسخ دهی را برای ایمیل‌های ارسالی شما در نظر می‌گیرند.

9. عدم وجود فراخوان به عمل ( Call To Action )

شما باید در متن و یا در انتهای ایمیل خود، یک فراخوان به عمل قرار دهید. به یاد داشته باشید قبل از فراخوان به عمل باید هدف خود را از ارسال ایمیل مشخص کنید و بدانید به دنبال چه چیزی هستید؟ فروش کالا یا خدمات؟ ارجاع کاربران به سایت؟ دعوت از کاربران برای خرید حضوری؟ یا…
سپس محتوای ایمیل را با توجه به هدفتان تولید کنید. بهتر است بخض فراخوان به عمل را با فونتی درشت تر و رنگی متفاوت از رنگ متن اصلی بنویسید.
در یک ایمیل نباید چند فراخوان به عمل مختلف داشته باشید. وجود چند فراخوان به عمل در یک ایمیل موجب سردرگمی مشترکین شده و ممکن است ایشان بدون انجام هیچ یک از آن‌ها صفحه ایمیل شما را ببندند.

 10. برآورده نکردن انتظارات مخاطب

اگر درهنگام ثبت نام کاربران، موضوع ایمیل‌ها، فواصل زمانی ارسال ایمیل‌ها و… مشخص شده است؛ باید به همان ترتیب ارسال ایمیل‌ها انجام شود.
اگر قرار بر این بوده هر هفته و یا هر روز یک ایمیل برای مخاطب ارسال شود؛ و حالا با فواصل زمانی کمتر یا بیشتری ایمیل ارسال می‌شود، موجب نارضایتی کاربران می‌شود. همچنین به یاد داشته باشید موضوع ایمیل‌های خود را تغییر ندهید. اگر کاربری برای دریافت نکاتی درباره موضوع خاصی در کمپین بازاریابی ایمیلی شما ثبت نام کرده است، باید محتوای ایمیل‌های ارسالی شما در همان زمینه باشد.

 

گذاشتن باسخ