09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

افزایش سرعت صفحات موبایل و تاثیر آن بر سئو

صفحات پرسرعت موبایل (یا AMP) شاخص مهمی در رده بندی بسیاری از وبسایتهای موبایل به شمار می آیند.

صفحات پرسرعت موبایل (یا AMP) شاخص مهمی در رده بندی بسیاری از وبسایتهای موبایل به شمار می آیند. داشتن برخی ویژگی های مهم مثل باز شدن سریع تر و آسان تر صفحات برای دستگاه های متعدد، صفحات پرسرعت موبایل گوگل را به یک واقعیت بزرگ تبدیل کرده است. در ادامه به چگونگی تاثیر AMP بر سئو و اینکه چطور عمل می کند خواهیم پرداخت.

AMP چیست ؟

AMP یا همان صفحات پرسرعت موبایل یک استاندارد نامحدود برای برنامه نویسی وبسایت های موبایل هستند. هدف اصلی AMP دستیابی به زمان کوتاه تر در باز شدن صفحات وب موبایل است.برخی از منابع وبسایت هایی که در دسکتاپ باز می شوند سنگینند، حجم زیادی دارند و سرعت انتقال اطلاعات را به شدت کاهش می دهند. از سوی دیگر تعداد زیادی از اجزای صفحات وب دسکتاپ برای موبایل نامناسبند.

اهمیت AMP در چیست؟

اگر تنها کمی با وب و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی سر و کار داشته باشید قطعا می دانید که سرعت انتقال اطلاعات نقش بسیار مهمی در درست کردن ترافیک و نیز حفظ آن دارد. مشاهده شده است که متوسط کاربران، یک صفحه را بعد از 2 تا 3 ثانیه لود نشدن می بندند. بازدید کنندگان موبایل از که کسانی با نسخه ی دسکتاپ به وب مراجعه می کنند صبر کمتری دارند؛ به همین دلیل است که ارائه ی اطلاعات با سرعت هرچه بیشتر یکی از موضوعات مهم به شمار می آید. صفحات پرسرعت گوگل برای کاربران تلفن های همراه بسیار مهم هستند چرا که کاربرانی که عضو آن نیستند سرعت انتقال اطلاعات کمتری را تجربه می کنند.

چه کسانی بیشتر به AMP نیاز دارند؟

با اینکه صفحات AMP مزایای فراوانی دارند، اما تمام نیازها را رفع نمی کنند. برای مثال هر وبسایتی ضرورت تبدیل صفحات خدماتی به صفحات AMP را در دستور طراحی های خود می یابد. همچنین تمام اطلاعات طراحی صفحه در صورت تبدیل شدن به AMP از بین خواهد رفت. بنابراین همه ی افراد و همه ی وبسایت ها به AMP نیاز ندارند.

AMP به صورت گسترده در صفحات موبایلی که نیازمند پردازش سریع اطلاعات هستند به کار می رود.

حالا اجازه دهید به سوال اصلی بپردازیم: کدام دست وبسایت ها بیشتر به AMP نیاز دارند؟ مشخص است که شرکت های تجاری که تنها کارشان ارائه ی خدمات است از این الزام مستثنی هستند، از سوی دیگر صفحات AMP بیشتر برای وبسایت هایی لازمند که بصورت رندوم به تولید محتوا می پردازند. سایت هایی که معمولا  در حال تولید و انتشار محتوا هستند می بایستی با ارائه ی سرعت مناسب در انتقال اطلاعات و پاسخگویی  در حفظ مخاطبان خود بکوشند.

AMP چگونه انجام می شود؟

هنگام تبدیل صفحات موبایل با AMP،موارد زیر در الگوی پیشین وبسایت تغییر می کند.

AMP HTML: در اصل ای مورد نسخه ی از نو طراحی شده ی HTML است که برای پاسخگویی به دستورهای مخصوص  AMP تغییر می کند.

AMP JS: یک ساختار ویژه ی AMP است که امکان بارگیری غیرمستقیم از منابع خارجی را فراهم می کند.

AMP CDN: شبکه ی اختصاصی تحویل محتوا برای AMP است که به محتویات ذخیره ی موبایل برای دریافت سریع کمک می کند.

AMP SEO با سلب زبان نشانه ای برای ساخت بارگذاری سریع و آسان صفحات محقق می شود. ساخت صفحات AMP به لطف فواید بیشمار آن نظیر: رتبه های جستجو، مشارکت کاربران و حافظه ی بیشتر،در حال رشد است.

اگر داورانه بنگریم، AMP به مهم ترین موضوع طراحی سایت ، یعنی تجربه ی کاربری تلفن همراه می پردازد. به همین دلیل وبسایت های تلفن همراه می بایستی به صورت گسترده بر روی موضوع چرخش سریع اطلاعات و اخبار تمرکز کنند. AMP باعث افزایش سرعت و تعداد کلیک ها می شود و نیز عاملی برای رتبه بندی جایگاه وبسایت ها و ترافیک وب می باشد. استفاده از این عامل قیمت طراحی سایت شما را افزایش داده اما بر روی کیفیت کار و نتایج طولانی مدت تاثیر مثبت می گذارد.

15 آبان 1401

دیدگاه های این مقاله

نوزده − یازده =