88490409
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

بهترین شرکت طراحی سایت در تهران

اگر تمایل دارید بهترین شرکت طراحی سایت در تهران را انتخاب کنید و بهترین نتیجه را در ازای هزینه ه­ای که صرف می­کنید­ کسب نمایید، باید بدانید که در شرکت­های کاندید به دنبال چه باشید و چه سؤالاتی از آنها بپرسید.

دنیای طراحی و توسعه سایت، برای افرادی که خارج از آن هستند، بسیار گنگ و مبهم است. به همین دلیل، یک شرکت غیرکامپیوتری برای ورود به فضای وب و انتخاب راهکارهای نرم‌افزاری مناسب با ابهام‌های زیادی روبروست. در اینجا معمولاً شرکت‌ها یک مدیر ارشد اطلاعاتی استخدام می‌کنند تا از اجرای بهینه فعالیت‌های آیتی شرکت اطمینان بیابند. ممکن است شما یک شرکت نوپا باشید و استخدام چنین فردی برای شما مقدور نباشد و یا اینکه به عنوان مدیریت ارشد، تمایل داشته باشید که تا حدی از طراحی سایت سر در بیاورید و از اینکه کارها به نحو احسنت به پیش می‌روند، اطمینان حاصل کنید.

قطعاً شما تمایل دارید که بهترین شرکت طراحی سایت در تهران را برای خود انتخاب کنید. این انتخاب کار ساده‌ای نیست. زیرا با یک جستجوی ساده، ده‌ها گزینه در جلوی شما قرار خواهد گرفت. بیشتر شرکت‌ها هم ادعا می‌کنند که بهترین هستند.

در این نوشتار به برخی از ویژگی‌های بهترین شرکت طراحی سایت در تهران اشاره می‌کنیم. ویژگی‌های ارائه شده در اینجا، ترکیبی از موارد مدیریتی و فنی هستند. هم نکات مدیریتی را به شما یادآوری می‌کنند و هم با برخی اصطلاحات فنی دنیای وب آشنا می‌شوید. امیدواریم با کمک این اطلاعات و هوش و درایت خود، بتوانید بهترین شرکت طراحی سایت در تهران را انتخاب کنید.

ویژگی‌های اصلی بهترین شرکت طراحی سایت در تهران

وجود این دسته از ویژگی‌ها در هر شرکت طراحی سایتی لازم است.

فول استک باشد

فول استک (full stack) یعنی چه؟ باید بدانید که طراحی وب سایت را به دو بخش کلی تقسیم می‌کنند. بک اند (backend) و فرانت اند (frontend). بک اند شامل تشکیل و مدیریت پایگاه داده، کدنویسی منطقی و پیاده‌سازی الگوریتم‌های لازم می‌شود. بک اند کلاً از دید کاربر سایت مخفی است و بر روی سرور اجرا می‌شود. فرانت اند تمام آن چیزی است که کاربر در صفحه سایت می‌بیند. رنگ‌بندی، فونت، چینش صفحات، عکس‌ها، انیمیشن‌ها و ریسپانسیو بودن همه جزو بخش فرانت اند هستند. به فردی که هم به برنامه‌نویسی فرانت اند مسلط باشد و هم برنامه‌نویسی بک اند، توسعه دهنده فول استک یا full stack developer می‌گویند. شرکتی که به آن مراجعه می‌کنید باید تعدادی ازین افراد داشته باشد که بتوانند به خوبی رابطه بین ظاهر سایت و کدهای روی سرور را برقرار کنند.

دید مدیریتی در تیم وجود داشته باشد

معمولاً مهندسان کامپیوتر و برنامه‌نویسان از بحث‌های مدیریتی فراری هستند. اینکه کد نوشته شده و سایت طراحی شده در نهایت هدف مشتری را ارضا خواهد کرد و برای او سودآور خواهد بود، دغدغه هیچ مهندس نرم‌افزاری نیست. طبیعی هم هست. کار کدنویسی به قدر کافی پیچیده است و کدنویس نمی‌تواند به این چیزها فکر کند. به همین دلیل، شرکتی که ادعا دارد بهترین شرکت طراحی سایت در تهران است، باید در تیم تولیدش فردی با تفکر مدیریتی و سیستمی داشته باشد که از کدنویسی هم سر در بیاورد و بتواند این دو دنیا را با هم پیوند دهد. این فرد تضمین‌کننده موفقیت سایت شماست.

محصولات خود را به شما نشان دهد نه قالب‌ها را

ساخت یک پورتفولیو و رزومه جعلی، چندان سخت نیست. هر شخصی که کمی به دنیای وب آشنا باشد، می‌تواند مجموعه‌ای از قالب‌های آماده وب سایت را به شما نشان دهد و ادعا کند که این محصولات خودش است. شما باید هوشیار باشید. فریب قالب‌های آماده را نخورید. از شرکت بخواهید که سایت‌هایی را که تا کنون بالا آورده است، به شما نشان دهد. سایت‌هایی که هم اکنون در اینترنت قابل دسترسی هستند. وضعیت وب سایت‌ها را بررسی کنید. از شرکت بپرسید که هر کدام از این سایت‌ها در چه مدت طراحی شده‌اند و چند بار تغییر کرده‌اند؟

به وضعیت سئو شرکت نگاه کنید.

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است. به زبان ساده یعنی اینکه کاری کنیم، سایت در نتایج جستجو بالا باشد و دیده شود. شرکتی که ادعا می‌کند بهترین شرکت طراحی سایت در تهران است، باید به اصول سئو مسلط باشد و آن را در جهت جذب مشتری برای خودش به کار ببرد. اگر می‌بینید که شرکت به خوبی از این مسأله بهره می‌گیرد و در این زمینه موفق است، از مدیر شرکت بپرسید که برای شما چه برنامه‌ای دارد؟ چه کاری انجام می‌دهد تا ترافیک سایت شما بالا برود و بازدیدکننده به مشتری تبدیل شود؟

نقاط ضعف شرکت را بیابید

شرکت خوب شرکتی نیست که ادعا کند همه کاری را می‌تواند انجام دهد، چرا که چنین ادعایی پوچ و توخالی است. شرکتی موفق و خوب است که نقاط ضعف خود را بشناسد. هر پروژه‌ای که از راه می‌رسد را قبول نکند و توانایی‌های تیم فنی کاملاً مشخص باشد. به عبارت دیگر، شرکتی خوب است که تخصصی کار می‌کند.

طراحی مشتری محور

بهترین شرکت طراحی سایت در تهران نباید همانند یک خط تولید عمل کند. یعنی اینکه برای هر مشتری و هر وب سایتی یک فرمول از پیش تعیین شده به کار ببرد و اصلاً به نیازمندی‌های خاص هر مشتری توجهی نکند. چنین چیزی در دنیای فناوری اطلاعات و نرم‌افزار غیر قابل قبول است. ببینید که آیا تیم تولید، پیش از شروع کار به دریافت دقیق خواسته‌های شما توجه دارند؟ آیا افراد متخصصی که مسئول دریافت و مستندسازی نیازمندی‌های مشتری باشند، در تیم شرکت وجود دارند؟

نوع ارتباطات و مدیریت پروژه

در یک تیم نرم‌افزاری، نقش مدیر پروژه بسیار مهم و پررنگ است. بد نیست که با مدیرپروژه شرکت دیدار کنید و شخصیت وی را ارزیابی نمایید. به روابط بین مدیر پروژه و طراحان و برنامه‌نویسان دقت کنید. آیا مدیر پروژه مدام باید کارشان را به آنها یادآوری کرده و نقش یک ناظم را در تیم بازی می‌کند یا اینکه مکالمات آنها بیشتر از جنس مباحث فنی بوده و به دنبال یافتن راه‌حلی برای اجرای بهینه پروژه هستند؟ آیا برگزاری جلسات منظم و ارائه گزارش‌های دقیق بین مدیر پروژه و افراد تیم رایج است یا خیر؟

خدمات پس از فروش

هیچ محصول نرم‌افزاری نیست که پس از نصب و راه‌اندازی، اشکالات جزئی برای آن پیش نیاید. هر چقدر هم که یک شرکت سابقه طولانی داشته باشد و اعضای تیم آن حرفه‌ای باشند، باز هم ممکن است در محصول نهایی مشکلی به وجود بیاید. از این مسأله دو نکته نتیجه می‌شود. اول اینکه اگر برای وب سایت شما مشکلی پیش آمد، آن را دلیل بر ناتوانی و ضعف شرکت تولیدکننده ندانید. دوم اینکه خدمات پس از فروش و پشتیبانی شرکت بسیار مهم است. حتماً در زمان انتخاب شرکت مورد نظر خود، در مورد نحوه خدمات پس از فروش صحبت کنید و آن را در قرارداد ذکر نمایید.

ویژگی‌های جانبی بهترین شرکت طراحی سایت در تهران

این دست از ویژگی‌ها برای یک شرکت طراحی سایت ضروری نیست ولی در صورت وجود، مزیت بالایی محسوب می‌شوند.

مهارت در چند فناوری بک اند

زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی برای برنامه‌نویسی بک اند وجود دارد، از جمله PHP, ASP, Python, Ruby. هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. یک شرکت خوب باید از بیش از یک فناوری بک اند در پروژه‌هایش استفاده کرده باشد. دقت کنید که فقط ادعا کافی نیست. باید لیست پروژه‌های شرکت را بررسی کنید و بپرسید که هر کدام را با چه فناوری انجام داده است. توجه کنید که این مورد با تخصصی بودن کار شرکت در تضاد نباشد. یعنی اینطور نباشد که چندین فناوری را استفادع کنند ولی در هیچ کدام قوی نباشند.

آیا به Best Practice توجه دارد؟

هر مشکلی که در هر صنعتی پیش بیاید، پیشتر برای شرکت‌های دیگر همان صنعت یا صنایع دیگر هم پیش آمده است. خیلی بعید است که یک مشکل هیچ گاه توسط شخص دیگری حل نشده باشد. در دنیای فناوری گفته می‌شود که از ابداع مجدد چرخ باید پرهیز کرد. یعنی تا حد ممکن از راه‌حل‌های دیگران استفاده شود. اما نه هر راه‌حلی. در دنیای نرم‌افزار راه‌حل‌ها به اشتراک گذاشته می‌شوند، بهبود می‌یابند و در نهایت به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. یکی از این موارد، استفاده از فریمورک‌ها (frameworks) است. فریمورک یعنی مجموعه‌ای از کدهای آماده که بسیاری از کارهای رایج (ساخت پروفایل، لاگین کردن و …) در طراحی وب را به صورت استاندارد اجرا می‌کنند. از شرکت مورد نظر بپرسید که از چه فریمورکی استفاده می‌کند و دلیل استفاده آن چیست؟ توجه کنید که توجه بیش از حد به best practice موجب عدم توجه به نیازمندی‌های خاص مشتری نشود.

تحقیق و توسعه

وضعیت تحقیق و توسعه یا R&D شرکت مورد نظر چگونه است؟ آیا مدام به دنبال پیاده‌سازی، یادگیری و آموزش فناوری‌های جدید به کارمندانش است یا اصلا به این موضوع توجهی ندارد؟ اهمیت این مسأله در سرعت بالای تغییرات در دنیای فناوری اطلاعات است. هر چند سال یک بار فضای فناوری‌های مرتبط با وب تغییر می‌کند. فناوری‌های جدیدی عرضه می‌شوند و قبلی‌ها بهبود می‌یابند. به همین دلیل فردی تحت عنوان مدیر ارشد فناوری یا CTO (Chief Technology Officer) در شرکت استخدام می‌کنند که همواره این روندها را مطالعه کرده و آنها را در شرکت پیاده‌سازی کند. اگر چنین چیزی را در شرکتی مشاهده کردید، آن را در زمره بهترین شرکت طراحی سایت در تهران قرار دهید.

سایت را پیش از تحویل تست می‌کنند؟

بحث تست محصولات نرم‌افزاری بسیار پیچیده است به طوری که هنوز هم دانشمندان نرم‌افزار در حال تحقیق و توسعه روش‌های جدید برای تست اتوماتیک نرم‌افزار هستند. از شرکت بپرسید که روش‌های تست سایت آنها چگونه است؟ آیا بخش تست محصول دارند یا تست را به عهده مشتری می‌گذارند؟