09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

بهترین صفحه ساز وردپرس در سال 2023

بهترین صفحه سازهای وردپرس در سال 2023

ویرایشگر کلاسیک وردپرس امکانات محدودی برای ساخت صفحات دارد و با المان‌هایی که دارد، فقط برای ویرایش متن صفحه به کار می‌رود. با افزونه های صفحه ساز وردپرس می‌توانید به راحتی صفر تا صد یک صفحه را تنها با کشیدن و رها کردن المان‌ها طراحی کنید.

قالب‌های وردپرس با امکان طرح‌بندی‌ صفحات ارائه می‌شوند و اگر کدنویسی بلد نباشید سفارشی کردن قالب‌ها یا ویرایش صفحات برای شما مشکل خواهد شد. افزونه‌های صفحه ساز وردپرس با امکان کشیدن و رها کردن به شما کمک می‌کنند تا بدون نوشتن یک خط کد، طرح‌ها و صفحات کاملاً سفارشی را در وردپرس ایجاد کنید. در این مقاله مجموعه‌ای از بهترین افزونه‌های برگه ساز سال 2023 را معرفی می‌کنیم تا بتوانید بر اساس امکاناتشان و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

افزونه صفحه ساز چیست؟

صفحه ساز (Page Builder) یک افزونه است که به کاربران اجازه می دهد با یک رابط گرافیکی ساده، صفحات واکنشگرا را ویرایش و سفارشی سازی کنند. صفحه ساز وردپرس برای ساخت صفحات سایت‌های حرفه‌ای و پیچیده در کمترین زمان بدون نیاز به دانش کدنویسی به کار می‌رود.

چطور بهترین صفحه ساز وردپرس را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین صفحه ساز وردپرس 2023 باید مجموعه نکات زیر را به همراه نیاز سایت‌مان در نظر داشته باشیم.

امکانات موردنیاز

هنگام انتخاب به این نکته توجه کنید که تا چه حد امکان سفارشی‌سازی و توسعه سایت را با این صفحه‌ساز دارید. 

سرعت

بعضی اوقات یک صفحه‌ساز ممکن است به دلیل وجود المان‌ها و کدهای js و css ای که به صفحه اضافه می‌کند روی سرعت سایت شما تاثیر منفی بگذارد و آن را کند کند. هنگام انتخاب صفحه‌ساز این مورد را در نظر داشته باشید.

امکان طراحی انعطاف پذیر برای همه افراد

صفحه‌ساز باید به حدی انعطاف پذیر باشد که هر دو گروه مبتدی و حرفه‌ای بتوانند با آن کار کنند. برای مبتدیان ساده باشد و برای طراحان با تجربه هم گزینه‌های سفارشی‌سازی متنوع، یکپارچه‌سازی فونت، ابزارهای تجارت الکترونیک، چت‌بات‌های پشتیبانی مشتری و غیره را داشته باشند.

ریسپانسیو و واکنشگر

یک صفحه‌ساز ریسپانسیو انتخاب کنید تا در همه دستگاه‌ها مانند موبایل، دسکتاپ، تبلت و غیره قابل نمایش باشد.

سازگاری با قالب

یکی دیگر از نکات انتخاب بهترین صفحه ساز وردپرس، سازگاری آنها با قالب است. البته صفحه سازهایی که معرفی می‌کنیم با اکثر قالب‌ها سازگاری دارند ولی حتما به این نکته توجه کنید.

بهترین افزونه‌های صفحه ساز وردپرس در سال 2023

در این بخش چند تا از برترین صفحه‌ سازهای وردپرس را به همراه ویژگی‌های آنها معرفی می‌کنیم.

1.       افزونه Divi Builder (دیوی بیلدر)

افزونه دیوی بیلدر (Divi Builder) یکی دیگر از صفحه‌سازهای برتر در سال 2023 است و به طور خاص برای قالب دیوی (Divi) طراحی شده است. با این افزونه به راحتی و با چند کلیک صفحات سفارشی و زیبایی برای وبسایت‌تان ایجاد کنید. یکی از ویژگی‌های افزونه Divi Builder این است که به شما امکان می‌دهد به طور آسان و بدون نیاز به دانش کدنویسی صفحات مدیریت وردپرس و قالب‌ را نیز طراحی کنید.

این افزونه دارای بیش از 40 المان مختلف است که شما با انتخاب و کشیدن آنها به صفحه مورد نظر می‌توانید تنظیمات آنها را تغییر داده و وبسایت خود را سفارشی کنید. افزونه Divi Builder، امکان ایجاد صفحات سفارشی برای سایر قالب‌های وردپرس را نیز دارد.

افزونه دیوی بیلدر علاوه بر طراحی ظاهر وبسایت، امکان طراحی صفحات مدیریتی و سفارشی را برای وردپرس فراهم می‌کند. این صفحه ساز انعطاف‌پذیر بیش از 20 قالب آماده داشته، رابط کاربری آن ساده، واکنشگرا بوده و قابلیت اضافه کردن کدهای CSS را دارد.

2.      المنتور؛ یکی از بهترین افزونه‌های صفحه ساز وردپرس

المنتور یکی از بهترین صفحه‌سازهای وردپرس در سال 2023 با دو نسخه رایگان و پولی است که چندین میلیون نصب فعال دارد. برای استفاده از این صفحه‌ساز، المان‌های موردنظر را انتخاب کرده و با کشیدن و رها کردن آنها بر روی صفحه، طرح دلخواهتان را برای وبسایت ایجاد کنید.

افرادی که حتی تجربه کمی در زمینه برنامه‌نویسی CSS دارند، می‌توانند کدهای المان‌ها را تغییر داده و آنها را سفارشی‌سازی کنند. المنتور در دو نسخه رایگان و پرمیوم قابل دسترس است، اما در نسخه رایگان، بعضی از المان‌های آن غیرفعال هستند. مهم‌ترین المان‌های این افزونه تیتر، ویرایشگر متن، تصویر، ویدئو، دکمه و آیکن و غیره هستند.

به علاوه این افزونه اددان‌ها (Addon) یا افزودنی‌های پیشرفته‌ای دارد که امکانات بیشتری را به این صفحه‌ساز اضافه می‌کنند اما باید آنها را جداگانه تهیه کنید.

تنظیمات افزونه المنتور یکی از بهترین افزونه های صفحه ساز در سال 2023

3.       افزونه ویژوال کامپوزر (Visual Composer)؛ بهترین صفحه ساز وردپرس در سال 2023

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوسر (Visual Composer) یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین افزونه‌های صفحه‌ساز برای وردپرس است. این افزونه به کاربران امکان می‌دهد تا بدون کدنویسی صفحات و پست‌های وب‌سایت خود را ساخته و سفارشی‌سازی کنند.

ویژوال کامپوزر ویرایشگر گرافیکی دارد که کاربران به کمک آن می‌توانند صفحات و پست‌ها را با کشیدن و رها کردن عناصر به راحتی ویرایش کنند. Visual Composer شامل 50+ المان مختلف مانند دکمه‌ها، نمودارها، باکس‌ها، گالری‌ها، اسلایدرها و بسیاری از عناصر است. این افزونه با اکثر قالب‌های وردپرسی سازگار است اما در برخی موارد ممکن است نیاز به تنظیمات و تغییرات اضافی داشته باشید تا به بهترین شکل با قالب مورد نظرتان کار کند. ویژگی‌های این افزونه:

  • قابلیت انتقال و ترتیب محتوا: ایجاد هر نوع محتوا و کشیدن و قرار دادن آن در هر جایی از صفحه.
  • نمایش تصاویر به صورت گالری: یکی از امکاناتی است که در ساخت صفحه اصلی باید در نظر داشته باشید
  • توسعه پذیری آسان: با استفاده از اددان‌ها می‌توانید آن را گسترش دهید.
  • 85 طرح پیش فرض آماده: با این طرح ها انواع لندینگ و صفحه را بسازید.
  • افزودنی‌های متنوع

به طور کلی، Visual Composer یک افزونه قدرتمند و کاربردی است که به کاربران وردپرس امکان ساخت و مدیریت سایت‌های  حرفه‌ای را با سهولت بالا می‌دهد. برای استفاده از آن نیاز به تجربه کدنویسی ندارید و می‌توانید با استفاده از ویرایشگر گرافیکی آن به راحتی صفحات خود را ایجاد و سفارشی کنید.

افزونه ویژوال کامپوزر نیز دو نسخه رایگان و پرمیوم دارد که می‌توانید تفاوت ویژوال کامپوزر رایگان و پرمیوم را ببنید تا با هر دو نسخه آشنا شده و درک کنید کدامیک برای سایت شما مناسب است. اما اگر نیاز به سفارشی‌سازی بالا و طراحی صفر تا صد صفحه دارید، نسخه پرمیوم را تهیه کنید. 

المان های افزونه ویژوال کامپوزر؛ بهترین افزونه های صفحه ساز در سال 2023

4.   افزونه Beaver Builder؛ بیور بیلدر

افزونه Beaver Builder یکی از افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس است که به شما کمک می‌کند با چند کلیک و کشیدن محتوا، صفحات مورد نظر خود را طراحی کنید. Beaver Builder با همه قالب‌های وردپرس سازگار است و قالب‌های آماده‌ای برای طراحی سریع صفحات فرود و سایر صفحات جذاب دارد.

صفحه‌ساز بیور بیلدر یک ویرایشگر دیداری زنده در فرانت اند دارد که نتیجه طراحی خود را همزمان با تغییرات به شما نشان می‌دهد. کار با این افزونه راحت است و می‌توانید حرفه‌ای‌ترین سایت‌ها را با آنها بدون دانش کدنویسی طراحی کنید. به علاوه امکان فعالسازی قالب‌های آماده تنها با یک کلیک وجود دارد.

این افزونه دو نسخه رایگان و پرمیوم دارد که نسخه رایگان آن در مخزن وردپرس وجود دارد. Beaver Builder نمی‌تواند با افزونه‌های قدرتمند المنتور و ویژوال کامپوزر رقابت کند و با php 8 سازگاری ندارد.

افزونه ویژوال کامپوزر و المنتور با توجه به توضیحاتی که دادیم و بر اساس نظر سنجی و میزان نصب‌شان دو تا از بهترین افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس در سال 2023 هستند. علاوه بر صفحه سازها، یکی دیگر از امکاناتی که یک سایت وردپرسی به آن نیاز دارد پشتیبانی قوی بوده که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت خوب و حرفه‌ای است؛ زیرا اگر نتوانید به مشتریان خود پشتیبانی خوبی ارائه دهید، علاوه بر اینکه او را از دست خواهید داد همین مشتری ده‌ها مشتری خوب دیگر را از شما خواهد گرفت. پس می‌توان گفت پشتیبانی نبض یک کسب و کار آنلاین محسوب می‌شود که اگر به خوبی نزند، حیات آن کسب و کار با مشکل روبرو می‌شود.. افزونه تیکت پشتیبانی (https://www.rtl-theme.com/ticketa-support-wordpress-plugin/) یک افزونه مدیریت کاربران است که امکانات ویژه‌ای را برای مدیریت درخواست مشتریان به شما ارائه می‌دهد.

22 مهر 1402

دیدگاه های این مقاله