09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

راهنمای باز طراحی وب

معمولا کاربران با سایت هایی به روز بوده و رابطه دوستانه ای با کاربر ایجاد میکند، بهتر هستند. در بسیاری از موارد طراحی سایت فقط ایجاد یک چشم انداز ظاهری بوده

معمولا کاربران با سایت هایی به روز بوده و رابطه دوستانه ای با کاربر ایجاد میکند، بهتر هستند. در بسیاری از موارد طراحی وب سایت فقط ایجاد یک چشم انداز ظاهری بوده اما، فاکتورهایی زیادی هستند که باید پیش از کدنویسی در نظر گرفته شوند.

در نجاری اصطلاحی وجود دارد که میگوید: دو بار اندازه بگیر، یک بار ببر. همین اصل در فرآیند طراحی و اجرای سایت نیز وجود دارد. بدون طرح ریزی خوب، فرآیند طراحی سایت آن گونه که باید موفق شود نخواهد بود.

اگر شما قصد طراحی سایت در آینده نزدیک دارید اینجا چند کلیدواژه و سوآلاتی هست که باید از خود بپرسید.

اهداف بازطراحی چیست؟

شاید به نظر سوال واضحی بیاید. اما شاید تعجب کنید که پاسخ ها تا چه میزان مبهمند. شاید فکر کنید در باز طراحی سایت شما نیازمند نگاه جدیدتری هستید. اما آنچه که به دنبال آن هستید، حالا چه تبدیل آن یا چه برندگذاری بهتر آن با یکی از سه هدف عمده بازطراحی به وجود می آید. سپس برای هر تصمیمی اهدافتان را به نتیجه برسانید.

مخاطبان شما چه میخواهند؟

 دقت داشته باشید که چگونه اهدافتان را با تمایل مخاطبانتان تطبیق دهید. به سیاهه ای که آنها را به سایت شما کشانده نگاه کنید. توسعه سایتتان را برای مبنای آن طرح ریزی کنید. به عنوان مثال مخاطبی که از طریق جستجوی “مقایسه دوربین های دیجیتال” به سایت شما وارد شده، احتمالا به دنبال چیزی بیشتر در قیاس با مخاطبیست که فقط در جستجور یک برند یا مدل خاص دوربین است.

نگاه کنید که خریداران هم اکنون چگونه از سایت شما استفاده میکنند. آیا آنها چیزی را که میخواهند به راحتی پیدا میکنند یا سر در گم میشوند و آن را ترک میکنند؟

اگر بودجه و منابع کافی دارید، صفحه ای درست کنید که مخاطبان نظراتشان را با شما در اشتراک بگذارند.

حتی اگر ممکن است در زندگی واقعی ببینید مردم چگونه از سایت شما استفاده میکنند و نکاتشان را یاد بسپارید.

چگونه میتوان مسیریابی را واضح کرد؟

کاری کنید کاربران تعداد زیادی لینک در صفحه شما ببیند یا یک محل جستجوی کوچک قرار دهید. شاید این رویکرد برای کاربران گیج کننده باشد. مهمترین موضوعات را در دسترس مخاطب بگذارید. این در فرآیند مسیر یابی شما موثر است.

در مرحله بعدی آنها را به دسته بندی های مختلف تقسیم کنید و سعی کنید یک نقشه جامع از سایت را در گوشه ای از سایت قرار دهید.

چگونه میتوان کپی سایت را ایجاد کرد؟

کپی سایت شما بنا به دلایلی بسیار حیاتیست. میتواند مشتری ها را متقاعد کند که محصولات شما را بخرند و اطلاعات مهم را انتقال بدهند و موتورهای جستجو کمک کند تا تقسیم بندی شما را متوجه شوند. یک کپی که بیش از اندازه کوتاه بلند یا پر از غلط های گرامری باشد میتواند به تجارت شما لطمه وارد کند.

یک کپی کننده حرفه ای باید بخشی از برنامه شما در طراحی سایت باشد. اهداف خود را با کپی کننده در میان بگذارید تا بتواند چیزی مناسب با سایت و اهداف تجاری شما تعریف کند.

طراحی گرافیک مفید است یا مضر؟

فلش های زیبایی تصویری میتوانند توجه کاربران را جلب کنند. البته ممکن است آنها را خسته و کلافه کند. پس سعی کنید یک دکمه اسکیپ و یک صفحه جایگزین بدون فلش را هم در دسترس مخاطب قرار دهید. همینطور از طرح گرافیکی استفاده کنید که جالب باشد. اگر چنین کاری را انجام دادید، دقت داشته باشید تا رابطه دوستانه با کاربر داشته باشد و در دسترس باشد.

اگر تضاد رنگی زیادی ایجاد کنید یا بیش از حد رنگارنگ طراحی کنید مخاطب سردرگم خواهد شد. پس در نتیجه هر چقدر ساده تر باشد بهتر است.

چه چیزهایی را باید به سایتم اضافه کنم؟

اهمیتی ندارد سایت شما تا چه میزان بزرگ است. اگر شما بعضی از مسائل را تغییر دهید یا مسیریابی را بهتر کنید، اجزایی را در نظر بگیرید که عملکرد سایت شما را بهبود میبخشد.

  • آیا کاربران شما ترجیح میدهند یک کتابخانه که مقالات در آن گنجانده شده باشد ببینند؟
  • یک راهنمای مقایسه محصول چطور؟
  • یک فروم پرسش و پاسخ چه؟
  • چت زنده بین مشتریان و عرضه دهنگان سایت چطور؟

از مشتریان بپرسید چه میخواهند نگاهی به رقبای اصلیتان بیاندازد و ببینید آن ها چه تغییراتی ایجاد کرده اند.

با چند استراتژی شما میتوانید نواقص را رفع و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید.

 

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید:

9 اسفند 1395

دیدگاه های این مقاله

هفده − دو =