آموزش بازاریابی وب سایت : بازاریابی دیجیتالی وب سایت چیست

شما می بایست وب سایتی طراحی کنید که با مخاطبان هدفتان سخن بگوید. پس به بازاریابی سایت بدون نقض احتیاج دارید.

شما که در حال حاضر خواننده این مقاله هستید، موسس و یا طراح یک وب سایت هستید. وب سایت جدید شما ساخته شده است. حال چه گام هایی دیگری نیاز است تا ترافیک سایت شما را افزایش دهد؟

شما می بایست وب سایتی طراحی کنید که با مخاطبان هدفتان سخن بگوید. برای نیل به این هدف لازم است که تحقیقات کامل بازاریابی در این موضوع داشته باشید تا به طور کامل بدانید که چه مواردی برای افزایش ترافیک و قابل رویت بودن وب سایت شما مورد نیاز است. در ادامه برخی از این گامها را برایتان بیان می کنیم.

آموزش بازاریابی وب سایت : بازاریابی دیجیتالی وب سایت چیست

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو. از طریق فرآیندهای سئو است که می توان حجم ورودی بازدیدهای وب سایت شما را افزایش داده و تضمین کرد که وب سایت شما توسط موتورهای جستجوی اصلی ایندکس می شود؛ بنابراین افزایش رتبه صفحه شما ایجاد شده که به معنای افزایش ترافیک و بهبود وضعیت کسب و کارتان به دنبال طراحی وب سایت خواهد بود.
  2. در اختیار داشتن یک بلاگ. افراد بلاگ ها را دوست دارند زیرا باعث ایجاد حس نزدیکی بین کمپانی و مردم شده و آنها احساس می کنند شرکت در با زبان آنها سخن گفته و همچنین اطلاعات مورد نیاز آنها درباره خدمات و محصولات و همچنین مسائل جانبی مرتبط با موضوعاتی که به دنبال آن هستند را می توانند از این طریق بیابند. محتوای خود را جذاب نوشته و سادگی را شرط اول آن قرار دهید. طراحان وب سایت شما می توانند بخشی را به عنوان بلاگ بر روی سایت شما قرار دهند. بنابراین برای ایجاد این بخش مهم در وب سایت با آنها مشورت کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما قابل توجه بوده و برای کسب و کار و صنعت کار شما بار معنایی بالایی دارد.
  4. وب سایت خود را در یک سایت صنعتی و یا دایرکتوری صنعتی سابمیت کنید. با اینحال، مراقب دایرکتوریهایی که از شما درخواست لیستهای آپگرید دارند باشید. اطمینان حاصل کنید که دایرکتوری شما به طور گسترده مورد استفاده و پذیرش صنعت مورد نظرتان قرار گرفته باشد. دقت کنید همواره سایت خود را با سایت های مشهور و معروف گره زده و از آنها برای تبلیغات و یا بک لینک های خود استفاده کنید. در این صورت است که طراحی سایت شرکتی شما در مسیر درستی حرکت خواهد کرد.
  5. لینک های خود را با سایر سایتهای مشهور و پر بازدید که مرتبط با موضوع کسب و کار شما هستند به اشتراک بگذارید.
  6. می توانید از تبلیغات درون روزنامه ها و مجلات وابسته به صنعت مورد نظرتان نیز برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید. رویدادی را پیدا کنید که ممکن است خبرهای ارزشمندی در آن تولید شود. سپس مقاله مرتبطی بنویسید و برای این نشریه بفرستید و به آنها اطمینان بدهید که لینکی در وب سایت شما از این مجله قرار خواهید داد. از راه های سنتی برای تبلیغات وب سایت و مدیاهای خود استفاده کنید.
  7. دقت داشته باشید که می بایست آدرس وب سایت خود را بر روی تمام کارتهای ویزیت، استندها، بنرها، بروشورها و کتابچه های منتشر یافته خود ثبت کنید. از طراحی پوستر و بنر غافل نشوید.
  8. وب سایت خود را در فروم های آنلاین پروموت کنید. هزاران فروم و جامعه مجازی و سایت های اجتماعی مانند فیسبوک، لینکدین، توییتر و.. وجود دارند که می شود از فضای آن برای تبلیغات خود بهره ببرید.
  9. از تبلیغات سنتی و مدرن همزمان بهره ببرید. استفاده از امکان پرداخت با کلیک برای این کار مناسب است که برای این کار بهتر است با تیم طراحی سایت صحبت کنید.
  10. بازاریابی محتوا: همان طور که گفتم شما باید در ابتدا نیاز کاربران خود را پیدا کنید. بازاریابی محتوا یعنی هدایت افراد به سایت از طریق محتوایی که در وب سایت خود قرار می دهید. شما در بخش وبلاگ وب سایت خود باید بصورت منظم مقالات مرتبط با موضوع وب سایتتان را به انتشار بگذارید. برای تولید یک مقاله ی خوب که در نتایج گوگل قرار بگیرد حتما آموزش های لازم را یاد بگیرید. علاوه بر مقاله فیلم ها، پادکست ها، و تصاویر مرتبط هم محتوا محسوب می شوند. اگر محتوای خود را سئو کنید و در نتایج گوگل قرار بگیرید خواهید دید که چقدر میزان بازدید و فروش وب سایتتان افزایش خواهد یافت. در تولید محتوای خود وقت کافی بگذارید و یک محتوای با کیفیت و ارزشمند را تولید کنید. هر چقدر محتوای شما ارزشمند تر باشد کاربران نیز بیشتر به وب سایت شما مراجعه می کنند.
  11. شبکه های اجتماعی: قدرت شبکه های اجتماعی برای بازاریابی وب سایتتان را دست کم نگیرید. امروزه اکثر افراد در شبکه های اجتماعی فعالیت مستقیم و مستمر دارند و همین باعث شده است که روزانه میلیون ها نفر در این رسانه ها زمان زیادی را صرف دیدن عکس ها و فیلم های مختلف کنند. شما هم در شبکه های اجتماعی مختلف رسانه ی خود را راه اندازی کنید. به عنوان مثال اگر بتوانید برای پیج اینستاگرام خود فالوورهای زیادی را جذب کنید. به ازای هر پستی که میگذارید هزاران نفر محتوای شما را میبینند و با خدمات شما آشنا می شوند. مدیریت درست شبکه های اجتماعی می تواند مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت شما هدایت کند و با گذشت زمان مخاطبان را تبدیل کند به مشتری. اگر خودتان وقت نمی کنید می توانید یک نیروی متخصص شبکه های اجتماعی استخدام کنید یا کار تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی خود را به شرکت های مربوط برون سپاری کنید.
  12. ویدیو مارکتینگ: با گذشت زمان فراگیر شدن ویدیو ها روز به روز بیشتر شد. تا جایی که امروزه مردم عادت کرده اند به تماشای ویدیو. ویدئو مارکتینگ در واقع یعنی بازاریابی و جذب مخاطبان به وب سایت به وسیله فیلم. فیلم های کوتاه و مرتبط با وب سایتتان را تولید کنید و سرویس های اشتراک ویدئو رایگان به اشتراک بگذارید. از طرفی همان ویدئو را در وب سایت خودتان هم بگذارید. ویدئو های کوتاه و مرتبط با وب سایتتان تاثیر بسیار بسیار عالی برای جذب مخاطبان دارد. به ویژه اگر ویدئو شما آموزشی باشد. پس از تاثیر ویدئو مارکتینگ غافل نشوید. اگر بتوانید با کلید واژه های صحیح و مرتبط با کارتان وب سایتتان را سئو کنید، ارزشمند ترین کاری است که برای سایت خود انجام داده اید و همچنین پر بازده ترین روشی است که در بازاریابی اینترنتی استفاده می شود. برای سئوی وب سایت خود یا باید خودتان به طور کامل با این علم آشنا باشید یا این کار را به افراد و شرکت های مطمئن بسپارید. تا وقتی کاربران در گوگل کلید واژه ی مرتبط با وب سایت شما را جستجو می کنند، سایت شما در نتایج اولیه گوگل قرار بگیرد.
  13.  ایمیل مارکتینگ: شاید شما هم فکر کنید که بازاریابی ایمیلی در ایران جواب نمی دهد، یا بازده مناسبی ندارد، اما هنوز هم ایمیل مارکتینگ یکی از روش های موثر بازاریابی آنلاین محسوب می شود. اگر بتوانید ایمیل کاربران خود را بدرستی جذب کنید و یک بانک ایمیلی داشته باشید می توانید بدرستی برای کاربران خود بصورت اتوماتیک و منظم ایمیل های خود را ارسال کنید تا بتوانید فروش خود را افزایش دهید.
  14. تبلیغات آنلاین: تبلیغات آنلاین هم از طریق های مختلفی می توان انجام داد. اما به طور مثال شما می توانید از تبلیغات های بنری در وب سایت های پر بازدید دیگر استفاده کنید. شما یک بنر متحرک یا ثابت متناسب با محتوای وب سایت خود را درست می کنید و در وب سایت های دیگر به نمایش می گذارید تا کاریران آن وب سایت با دیدن بنر شما روی آن کلیک کنند و وارد وب سایت شما شوند. از 2 روش می توانید این کار را انجام دهید. روش اول اینکه بصورت ماهانه یک مبلغ را می دهید و برای یک ماه یا مدتی که از قبل تعیین می شود بنر شما در آن سایت قرار می گیرد. و روش دوم به ازای هر کلیک از شما هزینه گرفته می شود، که این روش یعنی روش دوم بسیار بصرفه تر و معقول تر است. وب سایت هایی هستند که دقیقا کارشان همین تبلیغات بنری و… است که میتوانید از طریق این وب سایت ها کار تبلیغ سایت خود را شروع کنید. اما باز هم می گویم که حتما قبل از آن با افراد با تجربه مشورت کنید.

خلاصه اینکه بازاریابی اینترنتی یک فرآیند بلند مدت و مستمر می باشد که باید برای موفقیت صبر کافی را داشته باشید. این 6 روش را می توانید همزمان با هم پیاده سازی کنید. به طور خلاصه، بازدید کننده جذب کنید. بازدید کنندگان را تبدیل به اعضای سایت کنید و سپس آن ها را تبدیل به خریدار کنید. و هیچ وقت تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت را فراموش نکنید. از شما ممنونم که تا پایان این مقاله همراه من بودید.

گذاشتن باسخ