09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

Call To Action چیست؟

یک Call To Action معمولا به عنوان یک منطقه از صفحه نمایش است که همواره خواننده را به فعال تر بودن و مشارکت بیشتر با یک برند از طریق کلیک هدایت میکند.

زمانی که شما این سوال را که Call To Action یا به اختصار CTA  چیست؟ میپرسید؛ سؤالتان بسیار واضح به نظر می رسد؛ اما در اغلب اوقات هدایت کردنِ خوانندگان، شنوندگان و فالورها به تعامل عمیق تر و فعالتر با برند شما فرصتی از دست رفته است.

یک Call To Action معمولا به عنوان یک منطقه از صفحه نمایش است که همواره خواننده را به فعال تر بودن و مشارکت بیشتر با یک برند از طریق کلیک هدایت میکند. گاهی اوقات Call To Action  یک تصویر است، گاهی اوقات هم فقط یک دکمه، این فقط سایت ها نیستند که می توانند یک Call To Action داشته باشند، تقریبا هر نوع محتوایی می تواند Call To Action داشته باشد و حتی بیشتر اوقات لازم است که Call To Action داشته باشد.

به عنوان مثال در یک سخنرانی به افراد پیشنهاد شد که با پیامک کردن کلمه طراحی جلد کتاب به سامانه در خبرنامه رایگان ثبت نام کنند. این تکنیک؛ یک Call To Action مؤثر بود، چرا که هم موضوع مرتبط با سخنرانی بود و هم اینکه هر کسی گوشی موبایل خود را در طول سخنرانی در دست داشت؛ از این عمل نتیجه بهتری گرفته شد نسبت به دفعات قبل که از افراد درخواست میشد که به سایت مراجعه کرده و مشترک خبرنامه شوند.

وبینارها میتوانند که یک Call To Action داشته باشند، اینفوگرافیک ها هم باید یک Call To Action  مؤثر داشته باشند و سخنرانی ها نیز باید به همین صورت یک Call To Action داشته باشند. در یکی از سخنرانی ها مبادله رایگان کارت های تجاری پیشنهاد شد، این تکنیک فوق العاده کار کرده و اثربخش است. حرکت دادن کسی به سوی دانلود، ثبت نام، یک تماس تلفنی و یا حتی یک مقاله مربوطه می توانند CTA های عالی باشند.

آیا هر چیزی باید یک Call To Action داشته باشد؟

شما در میان محتواهایی که توسط تیم تحریریه دوسنت تولید شده باشد، مطالب زیادی را که فاقد Call To Action  باشد، پیدا نخواهید کرد؛ در عین حال شاید کلی محتوا بدون Call To Action  را در مطالبی که به اشتراک بگذاریم، بیابید. در تجارت همه چیز این نیست که شما برای فروش باید تلاش کنید، بلکه بعضی وقتها باید برای ساخت اعتماد و اعتبار در میان مشتریان تلاش کنید. همیشه فروشنده بودن ممکن است مبتنی باشد بر یک گفتار تبلیغی که در واقع استراتژی بازاریابی با هدف فروش باشد. اما فروش همچنین می تواند مبتنی بر یک دکمه خاموش در برخی از مکالمات و جلوگیری از زیاده روی در حرف زدن و گفتارهای طولانی باشد. قاعده و اصل اساسی و اولیه و همچنین در طراحی سایت (قیمت طراحی سایت) این است که همیشه داشتن یک Call To Action در زمانی است که هدف شما ایجاد انگیزه در فرد برای برقراری یک تعامل عمیق تر است، لازم است.

چگونه یک Call To Action موثر ایجاد کنیم؟

چندین روش اثبات شده برای توسعه استراتژی Call To Action وجود دارد. در اینجا برخی از آنها را ذکر میکنیم که عبارتند از:

  • قابل مشاهده باشد.
  • ساده باشد.
  • اقدام مورد نظر در CTA را به صورت روشن و شفاف مشخص کنید.
  • یک احساس فوریت و اورژانسی بودن اضافه کنید.
  • مزایا را بیشتر از امکانات برجسته کنید.
  • برای انجام عملیات ها در طول مسیر تبدیل؛ برنامه ریزی نمایید.
  • آزمایش کنید.
  • آفرهای خود را آزمایش نمایید.
3 بهمن 1395

دیدگاه های این مقاله