09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

5 گام اساسی استراتژی موفق سئو

بسیاری از کارآفرینان به طور کامل آگاهی دارند که نیاز به بهینه سازی موتورهای جستجو در کسب وکار خود از اهمیت برخوردار است. در این مقاله توضیح خواهیم داد که ...

بسیاری از کارآفرینان به طور کامل آگاهی دارند که نیاز به بهینه سازی موتورهای جستجو در کسب وکار خود از اهمیت برخوردار است. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه یک استراتژی موفق را در 5 گام اساسی ایجاد کنید. با این مراحل ساده سایت شما به یک منبع درآمد موثر تبدیل می شود.

چگونه استراتژی بهینه سازی سایت را در 5 گام توسعه دهید؟

گام اول: 1 انتخاب صفحه مناسب برای بهینه سازی و ارتقاء

اگر بخواهید  رتبه بالاتری در رقابت کسب کنید، برای بهینه سازی موتور جستجو باید هزینه ای بیشتر از آنچه فکر می کنید، بپردازید. (به عنوان مثال؛ خدمات حقوقی، املاک، بیمه، طراحی سایت، کاهش وزن و غیره) هزینه اثربخشی استراتژی بهینه سازی سایت در توانایی اولویت بندی است. به عنوان نقطه شروع، چند صفحه را برای بهینه سازی و ارتقاء انتخاب کنید. چه صفحاتی هستند؟ بستگی به صنعت و تخصص شما دارد. اگر شما یک وب سایت فروشگاهی دارید، در محصولات رقابتی خود تمرکز کنید.

یک عامل مهم، در نظر گرفتن عملکرد صفحات انتخاب شده در جستجو می باشد. به عنوان مثال؛ اگر شما می خواهید دو صفحه را بهینه سازی و ارتقاء دهید، اما بودجه یک صفحه را دارید، صفحه ای را انتخاب کنید که رتبه بالاتری دارد. تلاش برای اینکه یکباره تمام صفحات را بهینه کنید بی فایده است. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، وقت و منابع شما محدود است. بنابراین روی صفحات هدف تمرکز کنید و رتبه صفحات کلیدی را بهبود دهید.

گام دوم: تحلیل رقبا

بعد از اینکه صفحات هدف را انتخاب کردید، آنچه رقبا انجام می دهند و به نتایج جستجو ختم می شود را تجزیه و تحلیل کنید. تکنیک های سئو داخلی و سئو خارجی را مدنظر قرار دهید.

فاکتورهای مهم برای سئو داخلی

  • کلمات کلیدی (در عناصر صفحه و محتوا)
  • آدرس ها
  • عنوان
  • تیترها و عناوین فرعی
  • تصاویر و تگ های ALT
  • توصیف متا
  • ساختار محتوا
  • طول محتوا
  • ابزارها و پلاگین ها (به عنوان مثال دکمه های اجتماعی)
  • سرعت بارگذاری
  • رسپانسیو

فاکتورهای مهم برای سئو خارجی

  • تعداد بک لینک های صفحه هدف
  • انواع بک لینک ها (به عنوان مثال دایرکتوری ها، لیست، وبلاگ، و غیره)

توجه ویژه ای به کلمات کلیدی داشته باشید. اگر رقبای شما در ده نتیجه گوگل رتبه بندی می شوند، به احتمال زیاد آنها کلمات کلیدی بهتری انتخاب کردند. هدف شما این باشد که کلمات کلیدی، مترادف را به درستی انتخاب کنید. می توانید از ابزاری خاصی برای این موضوع استفاده کنید.

گام سوم: مقایسه استراتژی جهت بهبود فرآیند سئو

در این مرحله باید شما سایت تان را در مقابل سایت های رقیب بهبود دهید. در واقع شما تکنیک های بهینه سازی در صفحه و خارج صفحه را مقایسه کنید.

برای تسهیل این فرآیند به سوالات زیر پاسخ دهید:

  1. چه کلمه کلیدی در صفحه هدف استفاده می کنند؟
  2. تراکم کلمات کلیدی چگونه است؟
  3. آیا کلمه کلیدی اصلی در 100 کلمه اول واقع شده است؟
  4.  آیا از کلمات کلیدی در URL ها، عناوین و تیترهای فرعی استفاده می شود؟
  5. آیا تگ های ALT حاوی کلمه کلیدی اصلی هستند؟
  6. آیا توصیف متا به درستی نوشته شده است؟ چگونه؟
  7. ساختار محتوا چیست؟ طول محتوا چگونه است؟
  8. آیا عناصر بصری استفاده می شود؟ چگونه این تصاویر برای بهینه سازی جستجو استفاده شده است؟
  9. آیا به اندازه کافی بالت لیست و فضای سفید وجود دارد؟
  10. از چه نوع لینک های داخلی و خارجی استفاده می شود؟
  11. چگونه این لینک ها در محتوا قرار داده شده است؟
  12. زمان بارگذاری چقدر است؟
  13. آیا صفحات برای تلفن همراه بهینه سازی شده است؟
  14. آیا صفحات ویژگی پاپ آپ دارند؟
  15. آیا محتوا در صفحات تازه است؟

پس از اینکه به همه پرسش های بالا پاسخ داده شد، یک لیست از آنچه در صفحه هدف قرار ندارد، بنویسید. این می تواند کلمات کلیدی خاص، لینک های قابل اعتماد، تصاویر فانتزی، ساختار صفحه مناسب و… باشد. اطمینان حاصل کنید؛ آنچه رقبای شما بهتر از شما انجام می دهند را درک کرده اید، سپس شما می توانید موفق شوید.

گام چهارم: آنالیز صفحه هدف

هنگامی که شما فهمیدید، چه کاری را رقبایتان بهتر از شما انجام می دهند، توجه تان را به عواملی مانند طراحی، قابلیت استفاده و رفتار کاربران در صفحات هدف قرار دهید و این عوامل را تجزیه و تحلیل کنید.

توصیه نمی کنیم از هر ابزار فانتزی استفاده کنید. فقط به حساب Google Analytics خود دسترسی داشته باشید و معیارهای زیر را بررسی کنید:

  • نرخ بازگشت کاربران (Bounce Rate)
  • میانگین زمان حضور در صفحه
  • اهداف

این معیارها به شما کمک می کند، متوجه شوید، بازدیدکنندگان چگونه به صفحات و محتوای شما جذب می شوند. بیایید تصور کنید صفحه هدف شما میزان بالایی ریزش کاربر دارد. شما هیچ ایده ای برای اینکه بازدیدکنندگان صفحه را ترک نکنند، ندارید. در شرایطی مثل این از ابزارهایی مثل CrazyEgg یا Lucky Orange استفاده کنید. نقشه هایی بصورت گرمایی برای تجزیه و تحلیل اینکه بازدیدکنندگان به چه صورت صفحه را بازدید و کلیک میکنند، بدست می آورید. با این کار نقاط حساس از سایت را بدست می آورید و فراموش نکنید هر چیزی که لازم است آن ها را بهبود دهید، را انجام دهید.

گام پنجم: پیاده سازی استراتژی ایجاد شده

در این مرحله از تمام اطلاعات به دست آمده از مراحل قبلی را پیاده سازی کنید. فراموش نکنید، بهینه سازی یک فرآیند مستمر است. صفحات خود را بهبود دهید و آنچه رقبایتان انجام می دهند را تجزیه و تحلیل کنید. به این ترتیب استراتژی بهینه سازی را ادامه دهید تا به بازده و هدف مورد نظر دست پیدا کنید.

داشتن یک استراتژی بهینه سازی برای موفقیت وب سایت شما لازم و ضروری است. در قیمت طراحی سایت باید کلیه نکات را مدنظر قرار داده و از طراح سایت خود بخواهید که راهنمایی های لازم را به ما بدهد. اگر بدون استراتژی وب سایت خود را بهینه کنید با شکست مواجه خواهید شد.

6 بهمن 1395

دیدگاه های این مقاله

8 − 3 =