09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

نکته های تعریف موفقیت بازاریابی محتوا

هیجان یک کمپین بازاریابی محتوا و انتظار سریع نتیجه گرفتن طبیعی است.

در آستانه سال نو، همه ی ما در حال ارزیابی سال گذشته و تصمیم های سال جدید هستیم،این تصمیمات چه شخصی باشند چه حرفه ای و کاری، در هر حال چیزهایی هستند که می خواهیم در آنها بهتر عمل کنیم و نیز راه های پیشرفت و هدف هایی که قصد دستیابی به آنها را داریم می باشند. در نظر همه ی ما این اهداف متفاوتند؛ چیزی که بیش از هرچیز اهمیت دارد صرفا صحبت کردن راجع به اهداف نیست بلکه تعریف دقیق این اهداف است.

مشابه این موضوع برای بازاریابی محتوا نیز صدق می کند. برای شروع کمپین بازاریابی محتوا لازم است معنی “موفقیت” را دقیقا برای خودتان مشخص کنید. تعریف موفقیت نیز ممکن است در سال جدید با سال قبل آن و با سیر رقابت هایتان متفاوت باشد، گاهی حتی کاملا با توصیه های مشاوران نیز در تضاد است. شما می بایستی وضعیت بازاریابی محتوای خود را بررسی کنید، مشخص کنید چه چیزی می خواهید، سپس آن ها را تفکیک و به اهداف قابل اندازه گیری و مدیریت تقسیم کنید. مثلا اگر به دنبال موفقیت بیشتر در فروش کسب و کار سنتی خود هستید، می بایست ابتدا به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی پرداخته و سپس از نظر محتوا و سایر نکات آن را بررسی کنید و قیمت طراحی سایت و سایر مراحل را سنجیده و مدیریت کنید.

در ادامه ی مطلب به بررسی نکاتی درباره ی بازاریابی محتوا می پردازیم:

1.هدفتان را خاص،قابل اندازه گیری و واقع بینانه انتخاب کنید

اینکه هدف ما در کار بیشتر “درآمد” باشد ایده آل است اما تعریف واقعی از موفقیت به ما نمی دهد،این شکل تعریف موفقیت قطعا شکست خواهد خورد. دوست شما می تواند صرفا بگوید که قصد دارد در سال جدید وزن کم کند، حال آنکه اگر همین شخص این هدف کلی را به یک هدف جزئی تر و خاص تبدیل کند شانس موفقیتش بیشتر است،مثلا بگوید: “قصد دارم کتر غذا بخورم، چهار روز در هفته ورزش کنم و در سه ماه 5 کیلو وزن کنم.” در واقع اگر به موارد خاص تری بپردازید موفق تر خواهید بود.

آیا به دنبال افزایش ترافیک وبسایت خود در یک مورد خاص (مثلا تعداد بازدید های یک ویدئو یا بازدید از صفحات داخلی حاوی طراحی پوستر خود) هستید؟ آیا می دانید که به طور تجربی ثابت شده است که اگر افراد صفحه ی A را باز کنند و فیلم B را ببینند شانس بازدید دوباره ی آنها و حتی گاها وارد گفتگو شدنشان ده ها برابر است؟ بنابراین موفقیت می تواند افزایش 40 درصدی بازدید وبسایتتان و افزایش 20 درصدی مشاهده ی ویدئوی آن باشد. همچنین می توان آن را به معنای توسعه ی استراتژی شبکه های مجازی برای همان ویدئو منتشر شده دانست که باعث افزایش تعاملاتی مانند مشاهده یا به اشتراک گذاری آن می شود.

2.رها کردنی ها را رها کنید

هر زمان که هدف نهایی خودتان را واضح و دقیق مشخص کردید،آماده ی ایجاد تغییرات لازم برای رسیدن به اهدافتان باشید.چه تغییراتی نیاز دارید؟ تغییرات وبسایت و گزارش ها فضای مجازی که بتوانید کنترل کارها را در دست بگیری؟ آیا محتوا هایتان حوصله سر برند و یا به اندازه ی کافی تاثیرگذار نیستند؟ به افراد اطراف خود دقت کنید؛ از تبلیغات بیرون تا دیگر شرکت های بازاریابی، آیا این شما هستید که بهترین و درخشان ترین ایده ها را ارائه می دهید یا افرادی که برای تولید محتوایتان کار می کنند صرفا برای رفع تکلیف فعالیت می کنند؟

3.صبور باشید

هیجان یک کمپین بازاریابی محتوا و انتظار سریع نتیجه گرفتن طبیعی است. موفقیت زود هنگام با اینکه در هر صورت یک توقع معقول است اما یک قاعده نیست. بازاریابی محتوا زمان بر است و نیاز به پرورش دارد، علاوه بر این، پشتکار آزمون و خطا را نیز می طلبد. به کمپین های بازاریابی خود زمان کافی برای رشد و اجرا بدهید اما تنبلی نکنید. همیشه یک برنامه ی B جایگزین برای ارزیابی محتواهای اجرایی خود داشته باشید تا بتوانید هرجا که نیاز است تغییر ایجاد کنید.

موفقیت های کوچک خود را جشن بگیرید؛ این کار باعث می شود خودتان را بسازید و قبل از اینکه حتی متوجه شوید خواهید دید که در حال جشن گرفتن موفقیت های بزرگ هستید.

 

1 اسفند 1402

دیدگاه های این مقاله

13 − نه =