بازاریابی محتوا و مزایای استراتژی تولید محتوا چیست؟

استراتژی تولید محتوا یکی از اصول مهم تبلیغات آنلاین است و استفاده از مزایای تولید محتوا و بازاریابی محتوا می تواند رونق کسب و کارتان را چند برابر کند.
بازاریابی محتوا

استراتژی صحیح تولید محتوا و به‌ خصوص بازاریابی محتوا در دنیای دیجیتال نقشی اساسی‌تر از پیش ایفا می‌کند. اگر قصد دارید برندتان بیشتر دیده شود و کسب و کارتان رونق بیشتری بگیرد، بازاریابی محتوا را فراموش نکنید.

زمانه عوض شده است و در دنیای دیجیتال و مشتری‌محور امروز اگر مسیری را که مشتری طی می‌کند فراموش کنید و راه خودتان را بروید، زمین می‌خورید. برای موفقیت محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، باید بازاریابی‌تان را برپایه برنامه‌ریزی و استراتژی‌ صحیح و جامعی پیش ببرید. کارشناسان بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کنند تا این مراحل را قدم به قدم طی کنید و نتیجه شگفت‌انگیز آن را هر چه زودتر در کسب‌وکارتان مشاهده کنید.

اهمیت بازاریابی محتوا بر هیچکس پوشیده نیست. اما برای موفقیت در بازاریابی محتوایی باید چه کارهایی انجام شود؟ در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

این روزها با پیشرفت روزافزون کسب‌وکارهای آنلاین و افزایش رقابت بین آن‌ها، به‌منظور پیشرفت و پیروزی در این رقابت‌ها راهکارها و استراتژی‌های زیادی وارد این عرصه شده است. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استراتژی‌ها برای بیزینس‌های آنلاین‌ که فعالیت آن‌ها در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خلاصه می‌شود، بازاریابی محتوا یا (Content Marketing) است. بازاریابی محتوا راهی است که در شروع همه انواع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی حضور قدرتمند دارد. این عنصر مهم و کلیدی در واقع آینده کسب‌وکار آنلاین شما را مشخص خواهد کرد. برای آشنایی دقیق‌تر با بازاریابی محتوا و راهکارهایی برای موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در ادامه با این مقاله از دوسایت همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بازاریابی محتوایی چیست؟
  • مزایای استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟
  • تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا چیست؟
  • معیارهای بیهوده در بازاریابی محتوا
  • نمونه‌هایی از Content Marketing در شبکه‌های اجتماعی
  • ۴ مرحله مهم در بازاریابی محتوا
  • چطور استراتژی تولید محتوا ایجاد کنیم؟
  • چرا باید یک تیم تولید محتوا در کنار خود داشته باشیم؟
  • سخن پایانی

 

 

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی چیست؟

اگر بخواهیم به‌طور تخصصی‌تر به تعریف بازاریابی محتوا بپردازیم، باید گفت بازاریابی محتوا در واقع به معنی مالکیت و تسلط بر رسانه‌ها یا شبکه‌های اجتماعی است. به‌طور پایه بازاریابی محتوا برای به دست آوردن یک بازار هدف مشخص و تبدیل آن به مشتریان بالقوه طراحی‌ شده است. این استراتژی فقط و فقط باید برای ایجاد یک تأثیر قابل‌اندازه‌گیری و معنی‌دار برای بیزینس شما انجام شود. البته لازم به ذکر است که تمام بیزینس‌ها نیازی به سرمایه‌گذاری در بازاریابی محتوا ندارند. اما در فضای آنلاین، بدون توجه به محتوا نمی‌توان کاری از پیش برد؛ بنابراین اگر کسب و کار شما آنلاین است، حتما باید به روش‌های تولید محتوای دیجیتالی آشنایی داشته باشید.

آیا آخرین باری را که روی بنر تبلیغاتی در یک سایت کلیک کرده‌اید به‌ خاطر دارید؟ آیا تا به حال تبلیغاتی را که قبل از لود شدن ویدیوهای یوتیوب پخش می‌شود به طور کامل تماشا کرده‌اید؟ احتمالا پاسختان برای این سوال‌ها یک «نه!» ساده است.

این روزها مشتریان آگاه‌تر شده‌اند و تبلیغات سنتی را نادیده می‌گیرند. در این شرایط شرکت‌ها باید با نوآوری، روش‌هایی جدید را برای عرضه محصولاتشان انتخاب کنند تا جایگاهی ماندگار در ذهن مشتریان به دست بیاورند. به همین دلیل است که اهمیت استراتژی‌‌های بازاریابی محتوا روز به روز بیشتر نمایان می‌شود. این روزها تولید و بازاریابی محتوا بهترین روش برای ارتباط کسب و کارها با مشتریان است که سبب می‌شود آنها بتوانند به روشی طبیعی و پرمعنا مشتریانشان را پیدا کنند. در واقع تولید محتوای مفید و شیوه صحیح به اشتراک‌گذاری آن، روشی باارزش برای جذب و ماندگار کردن مخاطبان است. این نوع از بازاریابی وبلاگ‌نویسی، فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی و استراتژی‌های دیگری را شامل می‌شود.

 

مزایای استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟

مزایای استراتژی بازاریابی محتوایی چیست؟

نخستین و مهم‌ترین مزیت بازاریابی محتوا این است که تولید محتوایی پرمعنا، کاربران بیشتری را به صفحات شما جذب می‌کند و باعث می‌شود بیش‌ از پیش در دنیای مجازی دیده شوید. همین امر به افزایش مشتریان، اعتماد و خرید بیشتر آن‌ها می‌انجامد.

بازاریابی محتوا مزایای دیگری نیز دارد:

افزایش فرصت‌ها: اگر زمان بیشتری را برای تولید محتوا صرف کنید و محتوایی پرمعنا و مفید در اختیار مخاطبانتان قراردهید، سایت و صفحاتتان در شبکه‌های اجتماعی پربارتر خواهد شد و کاربران زمان بیشتری را در صفحات شما خواهند گذراند. کسی که زمان بیشتری را با برند شما می‌گذراند، پیام شما را بهتر درک می‌کند و همین نکته ساده مراجعانتان را به مشتریانتان تبدیل خواهد کرد.

بهتر دیده شدن در موتورهای جست‌وجو: امروزه بهینه‌سازی سایت برای بهتردیده‌شدن در موتورهای جست‌وجو از موضوعات داغ است. به روز نگه داشتن منظم سایت با محتوای مناسب و فعال کردن وبلاگ باعث می‌شود گوگل امتیاز بیشتری را به سایتتان بدهد و کاربران هنگام جست‌وجو پیش از سایت‌های دیگر به سایت شما برسند.

بیشتر شدن تعداد فالوئرها: شاید در نگاه اول مهم به نظر نرسد که در شبکه‌های اجتماعی چه تعداد فالوئر دارید یا چقدر لایک دریافت می‌کنید، اما واقعیت این است که تعداد فالوئرها، لایک‌ها، کامنت ها و اشتراک‌گذاری‌ها باعث می‌شود مخاطبان بیشتری به دست بیاورید. اینکه تعدادی فالوئر منحصربه‌فرد داشته باشید کسب‌وکار شما موفق‌تر و باورکردنی‌تر جلوه خواهد کرد.

کم‌هزینه‌بودن بازاریابی محتوایی: بازاریابی محتوای دیجیتالی بسیار کم‌هزینه‌تر از تبلیغات سنتی یا استفاده از روش‌های دیگر بازاریابی است. این روش درصد ریسک پایین و درصد نتیجه‌گیری بالایی دارد. کسانی که از این شیوه بازاریابی استفاده می‌کنند می‌تواند بعد از یک ماه به وضوح تاثیر رو به رشد آن را روی کسب و کارشان احساس کنند.

روشی که برای همه نتیجه می‌دهد: تمامی شغل‌ها و کسب و کارها می‌توانند از استراتژی بازاریابی محتوا بهره ببرند؛ از لوله‌کشی گرفته تا صنعت مد یا گردشگری.

 

بهترین قالب برای ارائه محتوا کدام است؟

هنگام تولید محتوای دیجیتالی بسیار مهم است که به نوع کار و مخاطبانتان فکر کنید و ببینید که باید بر چه نوع محتوایی تمرکز داشته باشید. اینکه از بازاریابان محتوا کمک بگیرید برای شما مزیت‌هایی دارد، زیرا آن‌ها به سادگی می‌توانند تشخیص بدهند که کدام قالب برای کدام محتوای شما مناسب‌تر است. برای ارائه محتوایتان می‌توانید از قالب‌های زیر استفاده کنید:

  • وبلاگ‌نویسی با قابلیت کامنت‌ گذاری و اشتراک گذاری
  • ویدیوهای یوتیوب با قابلیت کامنت گذاری و به اشتراک گذاری
  • استفاده از اینفوگرافیک
  • ارائه اسلاید شیر
  • پادکست‌هایی در آیتیونز
  • اینستاگرام، توئیتر، گوگل‌پلاس و تمامی شبکه‌های اجتماعی

 

تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا چیست؟

تفاوت کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا چیست؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در فعالیت‌های مربوط به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اغلب اشتباه گرفته می‌شوند این دو مقوله هستند. کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا شبیه به هم نیستند و هر کدام دو موضوع و استراتژی متفاوت هستند که در ادامه به بررسی تفاوت آن‌ها می‌پردازیم:

کپی رایتینگ نوشتن متنی است که باعث تبدیل ترافیک و کاربران یک سایت به طرفداران و تبدیل طرفداران به مشتریان آن بیزینس آنلاین شود. این متن همان متنی است که باید کاربران را به کاری که شما می‌خواهید انجام دهند وادار کند. در حقیقت یک کپی رایتینگ خوب به‌راحتی بینندگان یک سایت را برای انجام کار مشخص‌شده متقاعد می‌کند. همان‌طور که می‌بینید این مقوله کاملاً متفاوت از بازاریابی محتواست. اما نکته مهمی که در رابطه با این دو مقوله مهم وجود دارد این است که برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق باید کپی رایتینگ به کار گرفته شود و کپی رایتینگ قطعاً باید یکی از بخش‌های استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد. این دو باهم تفاوت دارند اما هر دو مانند دو همزیست به هم سود می‌رسانند و عمل آن‌ها به هم وابسته است.

معیارهای بیهوده در بازاریابی محتوا

از زمانی که مقوله بازاریابی محتوا وارد عصر دیجیتال شده است، معیارهای بسیاری برای پیشرفت و موفقیت در این زمینه بیان‌شده است. اما یک سری معیارهای در این میان مطرح می‌شود که ممکن است شما را از مسیر رسیدن به موفقیت دور کند. معیارهایی که بیش‌ از حد نیاز روی آن‌ها تأکید می‌شود. فرقی نمی‌کند با کدام‌یک از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، معیارهایی مانند فالوورها، کامنت‌ها، ریتوییت‌ها، طرفداران و مانند این‌ها تا زمانی که به سمت بیزینس شما جذب نشوند بیهوده خواهند بود.

بسیاری از افراد صاحب کسب‌وکارهای آنلاین در مورد افزایش فالوور های خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف صحبت می‌کنند درحالی‌که پیشرفتی در بیزینس آن‌ها دیده نمی‌شود. این‌که شما کامنت ها و ریتوئیت های زیادی دریافت می‌کنید، حتماً دلیل بر پیشرفت در کسب‌وکار شما نیست.

تأثیرات بازاریابی محتوا باید با استفاده از معیارهایی که نزدیک شدن کسب‌وکار آنلاین شما به موفقیت را مشخص می‌کند اندازه‌گیری شود. معیارهایی مانند نرخ تبدیل، تولید درآمد و ارزش طول عمر مشتری (LTV) تنها چند مورد از معیارهای قابل‌اندازه‌گیری است که شما می‌توانید به‌منظور سنجش وضعیت کسب‌وکار آنلاین خود استفاده کنید. در ادامه نمونه‌هایی از بازاریابی محتوا را برای درک بهتر برای شما آماده کرده است.

 

Content Marketing در شبکه‌های اجتماعی

نمونه‌هایی از Content Marketing در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی محتوا یک مفهوم مدرن و جدید است که در راستای ادغام محتوا و تبلیغات عمل می‌کند. اگر بخواهیم این مفهوم جدید را ریشه‌یابی کنیم باید به دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی بازگردیم. زمانی که به‌عنوان‌ مثال در هنگام پخش یک آهنگ بسیار مشهور بین مردم جهان، تبلیغاتی در حد ۲۰ ثانیه پخش می‌شد. در این مثال آهنگ پرطرفدار نقش محتوا را بازی می‌کرد که در واقع بازدید آن تبلیغات را نیز بالا می‌برد. در یک مثال مدرن‌تر فرض کنید در یک سایت معتبر در حال خواندن یک مقاله جذاب هستید. در این مواقع شما همیشه تبلیغاتی را در اطراف این مقاله در سایت خواهید دید.

اگر بخواهیم یک مثال حرفه‌ای‌تر عنوان کنیم، فرض کنید در یک سایت معتبر به نام Sumo.com که مقاله‌هایی در رابطه با پیشرفت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد، مقاله‌ای در راستای پیشرفت در ایمیل مارکتینگ خود مطالعه می‌کنید. بالای صفحه‌ای مقاله یک فرم در اختیار شما قرارگرفته است که شما با واردکردن آدرس ایمیل خود می‌توانید از ابزاری که ارائه می‌دهند استفاده کنید. این مقاله در واقع متعلق به فردی است که تبلیغ کار خودش را می‌کند. کسی که با ارائه این مقاله و ابزار در حال استفاده از بازاریابی محتواست. در این مثال خود مقاله در حقیقت همان تبلیغ است و تبلیغ‌کننده کسی است که این مقاله را نوشته است.

در ورژن قدیمی برنامه تلویزیونی یا همان آهنگ پرطرفدار صاحب تبلیغ نبود و فقط زمان تبلیغ در بین این برنامه توسط تبلیغ‌کننده خریداری‌شده بود. اما در مثال مدرن تبلیغ‌کننده خود صاحب و تولیدکننده محتواست. این دقیقاً همان معنی اصلی بازاریابی محتوا است.

 

۴ مرحله مهم در بازاریابی محتوا

اگر می‌خواهید برای پیشرفت کسب‌ و کار آنلاین خود در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری کنید، تعیین نقطه شروع استراتژی‌های آن بسیار مشکل است. این‌که ایجاد یک وبلاگ، ساخت یک ویدئو و یا تولید یک پادکست می‌تواند شروع خوبی برای شما باشد یا نه در ابتدای کار مشخص نخواهد بود. اما نگران نباشید، در ادامه برای شما یک چهارچوب تهیه‌ کرده ایم تا در این راه به شما کمک کند.

اصول و چهارچوب بازاریابی محتوا مانند یک «قیف» است و هر کدام از مراحل آن یک سطح از این قیف را تشکیل می‌دهد. اگر مدتی است که کسب‌وکار آنلاین شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند بنابراین باید بدانید که کاربران شما چگونه از بازدید سایت شما به سمت خرید محصولات یا خدمات شما سوق داده می‌شوند. در واقع شما پرسونای مخاطبان و خریداران خود را در دست دارید. از طرفی تمام فازهای قیف بازاریابی محتوا برای شما تعریف شده است. بنابراین با استفاده از این قیف با سرعت بیشتری می‌توانید کاربران خود را به سمت خرید محصولات خود سوق دهید.

در بالاترین سطح این قیف فاز آگاهی و شناخت قرار دارد. در قسمت میانه آن فاز سنجش و بررسی و در قسمت پایین قیف فاز تبدیل را مشاهده می‌کنید. هنگامی‌ که مرحله تبدیل با موفقیت انجام شد، شما به کسب درآمد، حفظ مشتریان و علاقه و وفاداری آن‌ها به برند خود می‌رسید. در ادامه با ما همراه باشید تا هر کدام از این مراحل را تک‌به‌تک بررسی کنیم.

استراتژی کانتنت مارکتینگ

۱. قسمت بالای قیف: معرفی برند و جذب مخاطبان جدید

این قسمت از بازاریابی محتوا شامل تولید محتواهایی است که سبب به دست آوردن بازدیدکنندگان جدید و دسته‌بندی آن‌ها می‌شود. مثال‌هایی از این‌ دست محتواها مانند پست‌های وبلاگی، عکس‌ها، ویدئوها، پادکست‌ها، پست‌های شبکه‌های اجتماعی و مانند این‌هاست. انواع زیادی از این‌ نوع محتواها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد سایت شما می‌شوند را جذب کنید. معیارهایی که در این مرحله استفاده می‌کنید ممکن است شامل مواردی مانند تعداد مخاطبان بازیابی شده، ترافیک سایت و لینک‌های داخلی موجود در محتواهای سایت باشد.

۲. قسمت میانی قیف: فاز بررسی بازگشت بازدیدکنندگان قدیمی

در این مرحله باید از محتواهایی استفاده کنید که بازدیدکنندگان شما را وادار به بازدید دوباره و چندباره از سایت شما کند. محتواهایی که در این بخش باید استفاده کنید شامل ابزارهای رایگان، وبینارها، دانلودهای رایگان و هر چیزی است که با آن بتوانید از بازدیدکنندگان خود آدرس ایمیل دریافت کنید. معیارهایی که برای بررسی پیشرفت در این قسمت می‌توانید استفاده کنید شامل لیست افزایش ایمیل‌ها، کمپین ایمیلی، نرخ تبدیل و مانند این‌هاست.

۳. قسمت پایین قیف: فاز تبدیل کاربران به خریداران

برای این‌که مراحل پایانی این قیف را در بازاریابی محتوا با موفقیت پشت سر بگذارید باید از محتواهایی استفاده کنید که در واقع به معنی پیشنهاد اصلی شما به کاربران باشد و بازدیدکنندگان سایت شما را به خریداران بالقوه سایت تبدیل کند. برخی از نمونه‌های بازاریابی محتوا برای این بخش شامل ارائه دوره‌های آزمایشی رایگان، محصولات ارزان‌قیمت، صفحات فروش، جایزه، تماس برای مشاوره رایگان و بسیاری از نمونه‌های دیگر است که بسته به نوع فعالیت بیزینس شما متغیر است و با داشتن کمی خلاقیت می‌توانید ایده‌های جدیدتری نیز به آن اضافه کنید.

۴. کسب درآمد و حفظ مشتریان وفادار

آخرین بخش این قیف که مشتریانی با احتمال خرید بالا را به سمت بیزینس شما روانه می‌کند همین مرحله است. تنها کاری که برای پایداری این مرحله باید انجام دهید این است که بازاریابی محتوای خود را به سمت تولید محتواهایی ببرید که مشتریان هر روز بیشتر و بیشتر به خرید از سایت شما تمایل پیدا کنند و مطمئن شوید که از خرید و طرفداری از برند شما خرسند هستند. تولید محتوا برای این بخش می‌تواند شامل محتواهای به‌روزرسانی شده مورد علاقه مخاطبان برای حفظ آن‌ها، کمپین‌های مربوط به رجوع مشتریان، تهیه یک لیدر برد از فعال‌ترین مشتریان و … باشد. معیارهایی برای سنجش این بخش نیز می‌تواند شامل میزان فعالیت روزانه کاربران، ارزش طول عمر مشتری و میزان ارجاعات باشد.

 

چطور استراتژی تولید محتوا ایجاد کنیم؟

چطور استراتژی تولید محتوا ایجاد کنیم؟

برای بازاریابی محتوا دستور کلی‌ای وجود ندارد. شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص دارند به شما کمک می‌کنند تا بتوانید از تمامی مزایای این استراتژی بهره ببرید. اما مواردی هست که در همه استراتژی‌های تولید محتوا، بدون در نظر گرفتن نوع کسب و کار، باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در قدم اول باید اهداف و دلایلتان را برای تولید محتوا مشخص کنید. این اهداف و دلایل به شما کمک می‌کنند تا روش صحیحی را برای بازاریابی محتوایتان انتخاب کنید. در مرحله بعد باید مخاطبانتان را بشناسید و بدانید که آن‌‌ها به چه چیزهایی نیاز و علاقه دارند. یکی دیگر از کارهای مهمی که برای شروع بازاریابی محتوا باید انجام دهید این است که تاریخچه برند، اندیشه و تفکر پشت آن، پیام‌ها و ارزش‌هایتان را جمع آوری و دسته بندی کنید. این کار می‌تواند کمک کنند تا صدایی برای محتوایتان بسازید که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند.

استراتژی‌های بازاریابی محتوا می‌تواند کسب و کار شما را تغییر دهد و به بلوغ برساند، بنابراین اهمیت دارد که برنامه‌ها را مرور کنید و بعد برای پیشرفت بیشتر تغییرات لازم را انجام دهید.

 

content is the king - محتوا پادشاه است

چرا باید یک تیم تولید محتوا در کنار خود داشته باشیم؟

یکی از دلایلی که کسب و کار‌ها استراتژی بازاریابی محتوا را انتخاب نمی‌کنند، کمبود وقت است. اینکه به طور مرتب وبلاگ بنویسید و محتوایی پربار تولید کنید، عملی وقتگیر است. در بسیاری از موارد کسب و کارها زمان کافی برای انجام این فعالیت‌ها ندارند و از این رو منافع فوق‌العاد‌ه این استراتژی را از دست می دهند. بطور مثال داشتن وبلاگ موفقی که محتوایی تاثیرگذار داشته باشد زمان‌بر خواهد بود. در بسیاری از موارد به خصوص در کسب و کارها وبلاگ‌نویسی به صورت پراکنده انجام می‌شود و بعد از مدتی به خاطر اینکه کارهای دیگری در اولویت هستند به طور کامل فراموش می شوند. این جا همان جایی است که نیاز دارید یک تیم مشاوره و تولید محتوا در کنار خود داشته باشید.

یک تیم حرفه ای بازاریابی محتوا برای شما مزایایی خواهد داشت:

• یک نویسنده حرفه‌ای می‌تواند حجم زیادی از کار را در زمانی کوتاه انجام بدهد.

• تولیدکنندگان محتوا بازاریابی محتوا را می‌شناسند و می‌توانند بهترین ساختار را برای پست کردن محتوا در وبلاگتان تشخیص بدهند تا خوانندگان بیشتری داشته باشید.

• مطالب شما ویرایش‌شده خواهند بود و نیازی نیست نگران ضعف‌های دستوری و غلط‌های نگارشی باشید.

• نویسنده‌های محتوا ترجیح می‌دهند روی موضوعی خاص تمرکز داشته باشند. این بدان معناست که محتوایتان به موقع به دستتان خواهد رسید و نیازی نیست که نگران وقت گذاشتن برای تولید محتوای وبلاگتان باشید.

از آنجایی که مدیران نمی‌توانند مستقیما تاثیر آنچه نوشته‌شده را ببینند، تصور می‌کنند همکاری با یک تیم تولیدکننده محتوا هزینه اضافی‌ای برای آن‌هاست، اما اگر صبور باشند با گذشت زمان متوجه تاثیرات مثبت خواهند شد.

روش‌هایی برای ترویج‌دادن محتوا

اینکه محتوا را تولیدکرده و روی صفحات مجازی منتشر کنید برای جلب کردن توجه مردم کافی نیست. در این میان چیزی نیاز است که کاربران و مخاطبان را به خود جلب کند. از آنجایی که بازاریابی محتوا بر این موضوع تمرکز دارد که به‌طور ارزان و طبیعی مخاطبانتان را در سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان بالا ببرد، از روش‌های خاصی برای پیشبرد محتوا روی صفحات مجازی استفاده می‌کند.

اگر شما پست جدیدی در وبلاگتان دارید آن را روی تمامی صفحات شبکه‌های اجتماعی‌تان از جمله فیسبوک، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس و… به اشتراک بگذارید. روش دیگر توزیع محتوا این است که آن را برای لیستی از مخاطبان ایمیل کنید. اکثر کاربران این ایمیل‌های دسته‌جمعی را دوست ندارند، بنابراین این روش را باید فقط برای بهترین محتواهایتان انجام دهید. از مقالات یا ویدیوهای مرتبط منابع معتبر دیگر در صفحاتتان استفاده کنید، این امر به صفحات شما تنوع می‌بخشد و کمک می‌کند تا کسب و کارتان به عنوان عضوی فعال در شبکه‌های مجازی به شمار بیاید. که تمامی این روش ها را می توان از تیم تولید کننده محتوا خواست.

محتوا را هر چند وقت یکبار باید به روز کرد؟!

وقتی می‌گوییم به روز رسانی محتوا باید به صورت منظم انجام شود، منظور چیست؟ هر روز؟ هر هفته؟ هر ماه؟ جواب این سوال بسته به نوع کسب و کار شما متفاوت است. ما به طور مشخص برای هر کسب و کاری جدولی طراحی می‌کنیم تا محتوایشان را تازه و به روز نگه دارند.

گاهی ممکن است محتوایی با قالبی خاص در قالبی دیگر ارائه شود؛ مثلا مطالب یک وبلاگ می‌توانند در قالب کتاب الکترونیک برای مشتریان فرستاده بشوند یا فایل صوتی یک ویدیو می‌تواند به پادکست تبدیل شود، یا اسکرین‌شات‌هایی از نکات مهم یک فایل ویدیویی می‌توانند در قالب تصویر ارائه شوند.

صرف‌نظر از اینکه شما از یک محتوا در چه قالبی استفاده می‌کنید، با به کار بردن ایده‌های جدید به مشتریان یا خوانندگانتان دلایلی می‌دهید تا در صفحه شما بمانند و همیشه آن را دنبال کنند.

 

کانتنت مارکتینگ - content marketing

چگونه متفاوت دیده شوید؟

در اینجا به شما روش‌هایی را می‌گوییم که تاثیر بازاریابی محتوا را روی کسب و کارتان مشاهده کنید.

بررسی مداوم فالوئرها، کامنت‌ها و تعداد لایک‌ها یکی از راه‌هایی است که به شما نشان می‌دهد کاربران با محتوای آنلاین شما ارتباط برقرار کرده‌اند یا خیر. روش دیگر استفاده از نرم‌افزارهای مانیتورینگ سایت مانند گوگل آنالتیک و یا دیگر ابزارها است.

این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا میزان ترافیک سایتتان را بسنجید و متوجه بشوید که هر ترافیکی مربوط به کدام بخش از سایت است. دانستن این موضوع کمک می کند تا بدانید مخاطبان بر کدام بخش از سایتتان بیشتر کلیک می‌کنند و کدام مطالب برایشان جذاب تر است، شما از این طریق می‌توانید محتوای مناسب‌تری برای مخاطبانتان ایجاد کنید و به منبعی محبوب تبدیل شوید.

سخن پایانی

این مقاله یک مرور کلی از مفهوم بازاریابی محتوا و نحوه استفاده از آن برای رسیدن به موفقیت در اهداف تجارت دیجیتال بود که سعی کردیم آن را در اختیار شما قرار دهیم.

با پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر در عرصه بازاریابی دیجیتال رخ داده است. اکنون بازاریابی محتوا نیز طیف وسیعی از استراتژی‌ها و ایده‌ها را شامل می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید دنیای دیجیتال سیری‌ناپذیر است. بنابراین شما نیز با ایده‌های جدید خود برای بازاریابی محتوا می‌توانید به جمع حرفه‌ای‌های این عرصه اضافه شوید.

شرکت‌های بازاریابی محتوا تلاش می‌کنند تا به طور موثر و کم‌هزینه به روند برندیگ شما کمک کنند و در کنار طراحی سایت  حرفه ای کاری کنند که در دنیای مجازی بیشتر دیده شوید و خوانندگانتان به مشتریانتان تبدیل شوند. در دنیایی که در آن محتوا پادشاه است، بی توجهی به استراتژی های تولید محتوا و بازاریابی محتوایی کسب و کار شما را به زمین خواهد زد.

گذاشتن باسخ