راه اندازی کمپین تبلیغاتی شبکه اجتماعی و معرفی چند نمونه موفق کمپین تبلیغاتی

ایگیجمنت برند، مهمترین تخمین و بررسی انجام شده در این روزها بوده و تولید و بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی یک راه مناسب برای افزایش این فرصت اینگیجمنت است.

تخمین میزان موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مدتها است که به میزان دنبال کنندگان شما بستگی نداشته بلکه به تعداد افرادی که درگیر با برند و محصولات و محتوای شما شده و به عبارتی اینگیجمنت ایجاد میکنند مرتبط است. مسابقات، تبلیغات، قرعه کشی ها و موارد این چنینی در شبکه های اجتماعی روشی رو به محبوب شدن است که نام برند شما را به طور بالقوه به مصرف کنندگان از طریق مسیرهای جدید و هیجان انگیز منتقل می کند. شاید باورتان نشود ولی یک دقیقه از هر چهار دقیقه وقت گذرانی در اینترنت، در یک شبکه‌ی اجتماعی صرف می‌شود. فقط یک لحظه به این واقعیت فکر کنید، رقم فوق العاده‌ای برای مشتریان بالقوه‌ است که می تواند کسب‌ وکارهای مختلفی را به خود جلب کنند و آنها را نشانه روند. نمی‌توان انکار کرد که هر تجارتی باید یاد بگیرد که تاکتیک‌های کوتاه مدتی را برای یک بازاریابی آنلاین مؤثر توسعه دهد و نیز برای تبلیغ کردن محصولات و خدمات خود بر یک راهبرد بلند مدت تمرکز نماید .

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • آمار کاربران شبکه های اجتماعی در ایران
  • راهنمای راه‌اندازی کمپین‌ شبکه‌ اجتماعی موفق
  • نکاتی که قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی شبکه اجتماعی باید بدانید
  • مزایای کمپین تبلیغاتی شبکه های اجتماعی
  • نتیجه گیری

فرقی نمی‌کند که شما در تجارت کوچکی مشغول باشید یا یک سازمان چند ملیتی با دامنه‌ی دسترسی جهانی هستید، سریع‌ترین راه برای دسترسی به مشتریان، تدوین و توسعه‌ی یک راهبرد مؤثر در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

آمار کاربران شبکه های اجتماعی در ایران

  • +۱۸ میلیون :نصب فعال تلگرام در کافه بازار به ثبت رسیده است.
  • ۲۳+ میلیون :نصب فعال گوگل پلاس در کافه بازار به ثبت رسیده است.
  • +۱۱ میلیون :نصب فعال اینستاگرام در کافه بازار به ثبت رسیده است.

راهنمای راه‌اندازی کمپین‌ شبکه‌ اجتماعی موفق

قبل از راه اندازی کمپین شبکه اجتماعی بد نیست بدانید که فیسبوک در ماه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد، اینستاگرام ۱ میلیارد و توئیتر ۳۶۵ میلیون! آمار تکان‌دهنده‌ای است، نه؟! البته جای تعجب ندارد. این روزها تقریبا همه‌ی مردم بالاخره در یکی از شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری فعال دارند. بازاریابان هم از قافله عقب نمانده‌اند و در تلاش‌اند تا این حجم زیاد از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند. ازاین‌روست که امروزه بسیاری از کسب‌وکارها درصدد سرمایه‌گذاری ‌روی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برآمده‌اند. جالب است بدانید با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و راه اندازی یک کمپین موفق در آن می‌توان با صرف هزینه‌ی کم به تأثیرگذاری بالا و نتایج مثبت دست یافت.

 هدف راه اندازی کمپین شبکه های اجتماعی را مشخص کنید

وقتی اقدام به راه‌اندازی کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌کنید، تنها درصورتی به تأثیرگذاری مطلوب دست خواهید یافت که از همان ابتدا هدف‌تان را از راه‌اندازی کمپین مشخص کنید. نمونه‌هایی از اهدافی که می‌توانید برای کمپین‌تان مدنظر داشته باشید عبارت‌اند از:

افزایش آگاهی از برند به‌ زبان ساده یعنی مردم برندتان را بیشتر بشناسند.

برای اینکه آگاهی از برندتان را از طریق شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید، باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف پست بگذارید و هشتگ‌های خوب برای پست‌هایتان انتخاب کنید. پست‌هایتان باید طوری باشند که فالوئرها یا دنبال‌کنندگان‌تان به بازنشر پست‌ها و تگ‌کردن دوستان‌شان علاقه‌مند شوند.

کمپین تبلیغاتی شبکه های اجتماعی
کمپین تبلیغاتی عکاسی با آیفون در شبکه های اجتماعی

 

راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف برقراری ارتباط با مخاطبان

برقراری ارتباط با مخاطب هدف مهمی در تمامی اقدامات بازاریابی است. در بازار پررقابت امروز باید بیش‌ازپیش در فکر راهی باشید تا توجه مردم را به خودتان جلب کنید. این روزها شبکه‌های اجتماعی کار را راحت کرده‌اند و می‌توانند حتی از دورترین نقاط کشور نیز برای‌تان مشتری بیاورند. وقتی به راه‌اندازی کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنید، یعنی قرار است با مخاطبان‌تان در دو سطح ارتباط بگیرید:

  • در سطح سطحی‌تر مخاطب شروع به فالو یا دنبال‌کردن‌تان می‌کند، برای‌تان کامنت می‌گذارد یا پست‌هایتان را لایک می‌کند،
  • اما در سطح عمیق‌تر از طریق پست‌هایتان حسی خاص و ارزشمند درمورد برندتان در او ایجاد می‌شود.
کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف برقراری ارتباط با مخاطبان
کمپین تبلیغاتی کوکاکولا در شبکه های اجتماعی

راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش ترافیک وب‌سایت

شبکه‌های اجتماعی ازجمله پلتفرم‌های عالی برای افزایش ترافیک وب‌سایت به‌شمار می‌روند.

آدرس وب‌سایت‌تان را در بیوی پروفایل‌تان بگذارید تا کاربرانی را که از پروفایل‌تان بازدید می‌کنند مستقیم به وب‌سایت‌تان هدایت کنید.

با این کار مخاطب گیج نمی‌شود و می‌تواند برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد برندتان فقط با  یک کلیک به وب‌سایت‌تان وارد شود. حتی تیم بازاریابی می‌توانند در پاسخ به کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی به صفحات وب‌سایت لینک دهند و مخاطب را دقیقا به همان صفحه‌ای از وب‌سایت که پاسخ پرسشش را می‌دهد هدایت کنند. با این کار هم با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کرده‌اید و هم ترافیک وب‌سایت‌تان را افزایش می‌دهید.

راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش فروش

همه‌ی بازاریابان در هر کسب‌وکاری در تلاش‌اند که محصول یا خدمات‌ برندشان را به مردم بشناسانند. کسب‌وکارهایی که در بازاریابی موفق‌اند، به افزایش فروش می‌رسند. کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اتفاقا می‌توانند مردم را درمورد محصولات یا خدمات جدید برندتان به هیجان بیاورند و باعث افزایش فروش شوند.

راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش فروش
کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش فروش

نکاتی که قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی شبکه اجتماعی باید بدانید

برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی روش‌های مختلفی وجود دارد و بسته به شاخه‌ی فعالیت برند، پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی و نوع کمپین می‌تواند متفاوت باشد. اما به‌طورکلی در راه‌اندازی کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باید به نکات زیر توجه داشت:

بررسی رقبا قبل از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی شبکه اجتماعی

پیش از راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باید زمانی را به تحقیق درمورد رقبا اختصاص دهید.

به پرسش‌های زیر را پاسخ دهید:

  • چه شرکت‌هایی برند رقیب‌تان هستند؟ آیا این شرکت‌ها حضور تأثیرگذاری در شبکه‌های اجتماعی دارند؟
  • کدام‌یک از برندهای رقیب کمپین‌های تبلیغاتی موفقی داشته‌اند؟
  • برندهای رقیب چه ترفندهایی برای جذب مخاطب دارند؟ دادن هدایای تبلیغاتی، برگزاری مسابقه یا گذاشتن استوری‌ها و ویدئوهای پخش زنده؟
  • پست‌های تبلیغاتی برندهای رقیب‌تان در شبکه‌های اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارند؟

تدوین استراتژی کمپین برای موفقیت بسیار مهم است

برای تدوین درست استراتژی کمپین‌ تبلیغاتی‌تان همیشه باید مخاطب هدف‌تان را در کانون توجه قرار دهید.

در انتشار پست کمپین‌ در شبکه های اجتماعی این موارد را رعایت کنید :

وقتی همه‌ی پیش‌زمینه‌ها را چیدید، دیگر وقتش است که پست‌تان را انتشار دهید. در انتشار پست برای کمپین‌های تبلیغاتی باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

۱. پیام یکسانی را در شبکه‌های اجتماعی‌تان نشر دهید

کمپین‌تان را با انتشار پیامی مشخص در شبکه‌های اجتماعی مختلف شروع کنید. این پیام مشخص را باید در طول کمپین‌تان بارها تکرار کنید تا دنبال‌کنندگان‌تان همان پیام را بارها و بارها از شما بشنوند و خوب در ذهن‌شان بنشیند. مطالعات نشان داده است که تکرار پیام به افزایش تأثیرگذاری کمپین‌ کمک می‌کند و موجب برقراری اعتماد بین مخاطب و برند می‌شود.

۲. بین پست‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی‌تان تعادل برقرار کنید

انتشار پشت‌سرهم پست‌های تبلیغاتی می‌تواند برای دنبال‌کنندگان‌تان اذیت‌کننده باشد. اما اگر بین پست‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی‌تان تعادل مناسبی برقرار باشد، آن‌وقت دنبال‌کنندگان حس بهتری نسبت به برندتان پیدا خواهند کرد و بیشتر به شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی‌تان علاقه‌مند می‌شوند. پس دنبال‌کنندگان‌تان را با انتشار مداوم پست‌های تبلیغاتی تحت فشار نگذارید و بدانید تنها زمانی از پست‌های تبلیغاتی‌تان نتیجه‌ی خوبی خواهید گرفت که در صفحات اجتماعی‌تان بین میزان پست‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی به تعادل برسید.

۳. محتوایی تهیه کنید که خاص برندتان باشد

پست‌هایی برای کمپین‌تان تهیه کنید که کمپین‌تان را به بهترین نحو ممکن به برندتان پیوند بزند. پست‌تان باید خاص برندتان باشد، آن هم طوری که وقتی کسی پست‌تان را می‌بیند، بدون خواندن اسم پروفایل بفهمد که این پست مال شماست. به‌این‌ترتیب عده‌ی بیشتری به دنبال‌کردن‌تان ترغیب خواهند شد.

مزایای کمپین تبلیغاتی شبکه های اجتماعی

مزایای برگزاری مسابقات و قرعه کشی ها در شبکه های اجتماعی در حال هویدا شدن است. در ادامه برخی از این مزایا را که برند شما از طریق آن می تواند بازاریابی خود را بهبود بخشیده و فرصتهای برندینگ را از آن خود کند برایتان بر میشماریم.لازم به ذکر است جهت بهبود سایت و شبکه های اجتماعی سعی کنید سایت  و شبکه های اجتماعی خود را به بهترین شرکت طراحی سایت در تهران بسپارید.

افزایش اینگیجمنت

ما درباره میزان لایک های بدست آمده در صفحه شما صحبت نمیکنیم، آنچه در این بین مهم است تعداد افرادی است که از طریق پست های شما به دست آمده و افرادی که در محتوای شما شرکت کرده اند. ایگیجمنت برند، مهمترین تخمین و بررسی انجام شده در این روزها بوده و تولید و بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی یک راه مناسب برای افزایش این فرصت اینگیجمنت است. در گذشته این درگیر شدن در وب سایت ها نیز مشاهده شده و در طراحی سایت نیز گاها به آن توجه می شد اما امروزه طراحی سایت و تولید محتوا بخشهایی جدا ناپذیر از هم هستند.

فرصت های بازاریابی

درخواست از شرکت کنندگان برای ارائه اطلاعات شخصی درباره خودشان در هنگام میزبانی این چنین رقابت هایی یک درخواست عمومی و همه گیر است. با ورود این افراد با دنیای شما و ارائه ایمیل های متعدد راه شما برای بازاریابی مجدد خدمات و محصولات خود از طریق ایمیل مارکتینگ فراهم می شود. می توانید لیستی از ایمیل های دریافتی از افرادی که در قرعه کشی شرکت کرده اند تهیه کرده و حتی پس از پایان زمان مسابقه با آنها در تماس باشید. این مورد بیش از گنجاندن بخشی برای دریافت ایمیل های افراد در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نتیجه بخش می باشد.

افزایش دارایی های برند

اینگیجمنت با مخاطبان از طریق محتواهای تضمین شده به شما این امکان را می دهد که دارایی های گوناگونی برای برند خود به دست آورید که اینتراکشن مشتریان با برند شما یکی از این مزیت های برجسته است. از این طریق می توانید محتوای خود را سنجیده و از آن برای انجام کمپین تبلیغاتی در سایر بسترهای بازاریابی استفاده کنید.

توجه نزدیک به علاقه مندی ها و محدودیت های برند شما در هنگام ارتباط اتوماتیک با محتوای تضمین شده در وب سایتتان فارغ از اینکه این محتوا طراحی پوستر بوده و یا محتوای متنی، کمپین تبلیغاتی و یا مقالات باشد، اهمیت دارد. اگر شما محدودیت ذهنی یا جسمی خاصی در اطراف خود، محصول یا صنعت خود دارید، قطعا نمیخواهید محتوای ناموزون و یا سرشار از مشکلی در سایت خود داشته باشید.

نتیجه گیری 

کمپین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای بقای کسب و کار در میان برندهای دیگر است. کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مقرون‌به‌صرفه‌ترند و درعین‌حال می‌توانند مخاطبان خیلی زیادی را برای‌تان به ارمغان بیاورند. یعنی هم ارزان و هم مخاطب‌پسند! بنابراین تعجبی ندارد که این روزها فعالیت‌های بازاریابی اغلب کسب‌وکارها روی کمپین تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده است. پس هرچه زودتر دست‌به‌کار شوید و کمپینی موفق و تأثیرگذار ترتیب دهید تا لذت فروشی بی‌سابقه را تجربه کنید.

گذاشتن باسخ