روش هایی برای افزایش نرخ باز شدن در ایمیل مارکتینگ

در این مقاله راه هایی را برای نگه داشتن مصرف کنندگان و کاربران خود و ترغیب آنها به باز کردن ایمیل ها را برایتان بیان میکنیم.

یکی از اصول اساسی در مورد ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)، میزان باز شدن ایمیل توسط کاربران است که به آن open rate می گویند. برای افزایش این نرخ، باید نکاتی خاص را در نظر داشته باشید. در دهه های اخیر که ایمیل مارکتینگ به یکی از ابزارهای کمک کننده و درآمدزا در دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است، یافتن روش های نوین و کاربردی برای سازگاری با تغییرات هر روزه جوامع و افراد برای افزایش این نرخ بسیار مهم و اساسی می باشد. در واقع نمی توان با تکنیک های گذشته و استفاده از ترفندهای قدیمی، به کیفیت و کمیتی بالا در بازاریابی نوین دیجیتال در ایمیل ها رسید. بنابراین، با درک نیازهای جدید مردم و مخاطبان خود، عنوان های انتخابی شما نیز به سمت و سویی خواهند رفت که آنها را برای باز کردن ایمیل ارسالی ترغیب کرده و به مراتب توجه به خدمات شما و فروشتان نیز افزایش خواهد یافت.

در این مقاله راه هایی را برای نگه داشتن مصرف کنندگان و کاربران خود و ترغیب آنها به باز کردن ایمیل ها را برایتان بیان میکنیم.

  1. انتخاب یک موضوع مناسب

عنوان ایمیل شما اولین و مهمترین فاکتوری است که کاربر با آن مواجه می شود. در صورت عدم توجه به این بخش و بهینه نکردن آن، بخش بزرگی از نرخ باز شدن ایمیل های خود را از دست می دهید. از به کار بردن عنوان های شخصی و یا بسیار رسمی خودداری کرده و مواردی مانند احساسات کاربران و ترغیب واکنش عاطفی در آنها برای خرید، دقت، لحن دوستانه و مواردی از این دست را در هنگام نوشتن عنوان ایمیل خود در نظر بگیرید.

  1. مخاطب خود را دوم شخص قرار دهید

طبق مطالعات انجام شده، هنگامی که ایمیل برای مخاطب دوم شخص نوشته شده و مستقیما وی را هدف مکالمه خود قرار داده باشد، نسبت به محتوای کلی و عامی، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و احتمال باز شدن آن بیشتر است. از نام کوچک گیرنده ایمیل برای خطاب قرار دادن او استفاده کرده و سپس محتوای اصلی پیام را طوری طراحی کنید که به نظر اختصاصی برای مخاطب به نظر برسد. این میزان دوستانه بودن پیام های خود را حفظ کنید و در آینده شاهد تمایل بیشتر کاربران به باز کردن ایمیل های خود خواهید بود.

  1. محتوای با کیفیت بنویسید

اگر کاربران و مصرف کنندگان خدمات و محصولات شما انتظار دریافت ایمیل های جذاب، دوستانه و حاوی اطلاعات مفید از سمت شما را داشته باشند، نرخ باز شدن ایمیل شما به مراتب افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر اگر شما تنها ایمیل هایی حاوی اطلاعاتی که به راحتی از منابع ساده تر در دسترس آنها قرار می گیرد برایشان بفرستید، مسیر تمامی ایمیل های شما سطل زباله خواهد بود. بنابراین ایمیل هایی با کیفیت بالا فرستاده و مطمئن باشید این دلیل محکمی برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل شما خواهد بود. برای مثال، فرض کنید قصد دارید مشتریان خود را ترغیب به افزایش گنجاندن ویژگی هایی در وب سایت خود به عنوان یک شرکت ارائه کننده خدمات طراحی وب سایت کنید، اگر به طور مستقیم تبلیغاتی مبنی بر پیوستن آنها به سیستم جدید ارائه شده از سمت شما در ایمیل بگنجانید، به احتمال فراوان، خود را معرض عدم توجه مشتریان قرار داده اید. بهتر است محتوایی مناسب در جهت شناساندن ویژگی های جدید و کاربردی موجود به وی بدهید و به طور غیر مستقیم او را دعوت به خرید خدمات از خود کنید.

  1. ایمیل را از طریق شخص ارسال کنید، نه شرکت

در بسیاری از موارد، افراد هنگامی که تصمیم به باز کردن ایمیل می گیرند، نام فرستنده را بررسی کرده و اگر شخص برایشان آشنا باشد، تمایل بیشتری به خواندن محتوای درون آن دارند. ایمیل هایی که از طرف شرکت ها ارسال می شود، به سرعت بعنوان یک پیام تبلیغاتی در ذهن مخاطب دسته بندی شده که این می تواند منجر به عدم توجه یا حذف ایمیل شما از صندوق ذخیره ایمیل های مخاطبانتان شود. اما ایمیل هایی که از طرف یک فرد حقیقی در کسب و کار شما که برای مشتریان شناخته شده باشد ارسال شود، شخصی تر بوده و احتمال باز شدن آنها را افزایش می دهد.

  1. در زمان مناسب ایمیل را ارسال کنید

زمان بندی در مارکتنیگ اصل اولیه می باشد؛ خصوصا هنگامی که شما در حال انجام ایمیل مارکتینگ هستید. مطمئن باشید که زمان درستی را برای ارسال ایمیل خود انتخاب کرده و ایمیل شما هنگامی که مخاطبان در حال استفاده از کامپیوتر شخصی و اینترنت خود هستند آن را دریافت می کنند. می توانید از طریق آزمون و خطا و تحقیقات از مشتریان خود، این زمان مناسب را به دست آورید.

فرض کنید ایمیلی مناسب با محتوای و عنوانی با کیفیت در مورد راه اندازی سایت فروشگاهی آماده کرده که به تمامی موارد برای ترغیب مخاطبان به باز کردن آن و استفاده در از خدمات شما در آن ذکر شده است، اگر این ایمیل را نیمه های شب یا اوایل صبح روز تعطیل برای مخاطب ارسال کنید، احتمال دیده نشدن و یا عدم توجه به آن بسیار است. حتی در صورت مشاهده شدن توسط مخاطب، ممکن است خواندن آن را به وقتی دیگر موکول کرده و در بین سایر فعالیت ها به فراموشی سپرده شود.

  1. از فیلترهای اسپم کننده ایمیل ممانعت کنید

فیلترهای ایمیل هر روزه پیچیده تر می شوند و در صورت عدم رعایت و توجه به این فیلترها، ایمیل شما به پورشه اسم هدایت شده و نرخ بازدید از آن به شدت کاهش یافته و صفر خواهد شد. برای عدم گرفتار شدن به دام فیلترهای اسپم، از ارسال ایمیل هایی که شباهت به اسپم دارند خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که ایمیل شما شبیه به یک بروشور نبوده و بعلاوه سعی کنید تعداد لینک هایی که در آن استفاده می کنید را برای بالابردن امنیت پیام و عدم فرستاده شدن به پوشه اسپم، تا حد امکان محدود نگه دارید.

  1. توجه به دستگاه های تلفن همراه

اگر ایمیلی که ارسال می کنید، بر روی گوشی موبایل به راحتی خوانده و استفاده نشود، برای شما مشکل ساز خواهد شد. بیش از 74% دارندگان تلفن همراه هوشمند، از دستگاه موبایل خود برای چک کردن ایمیل هایشان استفاده کرده و 51% ایمیل های باز شده از طریق گوشی های هوشمند باز می شود. بنابراین اگر ایمیل شما به خوبی برای گوشی های تلفن همراه سازگار شده باشد، شما یکی از قدم های بزرگ برای افزایش نرخ باز شدن ایمیلتان را طی کرده اید. شرکتی را در نظر بگیرید که در صدد فرستادن پیامی برای مخاطبان خود برای اطلاع رسانی دوره آموزشی طراحی پوستر حرفه ای بوده و از ایمیل برای جذب مشتریان پیشین و جدید خود استفاده می کند. بسیاری از این مخاطبان، از طریق تلفن همراه اقدام به باز کردن این ایمیل می کنند، درصورتیکه کاربران نتوانند این پیام را باز کنند، خدمات شما با کمترین نرخ به فروش رسیده و استقبال از آن کاهش خواهد یافت.

گذاشتن باسخ