09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

10 اشتباه رایج در طراحی سایت

در این مقاله سعی داریم، 10 اشتباه رایج و مهم در طراحی سایت را برای شما عنوان کنیم.
  1. طراحی نامناسب بخش جستجو

موتورهای جستجویی که تا حد زیادی بر مبنای رعایت اصول ادبی هستند، کاربری را کاهش داده و توانایی درک بسیاری از مسائل دستورزبانی را ندارند. این موتورهای جستجو برای کاربرانی که سن بالاتری دارند، بسیار مشکل بوده اما برای سایرین نیز اذیت کننده خواهد بود.

یک مشکل رایج این است که موتورهای جستجو نتایج را بیش از آنکه بر اساس اهمیت موضوع جستجو کنند، بر اساس کلید واژه و عبارت های نوشته شده جستجو می کنند. بهتر است که جستجو بر اساس بیشترین تعداد یافته ها و کلمه ای که بالاترین میزان جستجو را دارد به انجام برسد؛ به خصوص هنگامی که در حال طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود هستید و محصولات شما، بیشترین مواردی هستند که توسط کاربران جستجو می شوند .

هنگامی که نویگیشن موفقیت آمیز نباشد، کاربر در نهایت به بخش جستجو مراجعه می کند. بنابراین، یکی از جایگاه هایی که می تواند شما را به فروش بالا برساند، بخش جستجو می باشد. با اینکه جستجوی پیشرفته نیز می تواند در برخی مواقع کمک کننده باشد، اما معمولا جستجوی ساده بهتر عمل می کند؛ بنابراین می بایست در طراحی وب سایت خود این بخش را به صورت یک باکس ساده که کاربر به راحتی آن را بیابد، طراحی کنید.

  1. فایل های PDF برای متون آنلاین

کاربران عمدتا در هنگام کار با سایت، تمایلی به مواجه شدن با محتوای خود درون یک فایل PDF ندارند. این فرمت روند جستجو و یافتن مطلب آنها را دچار مشکل کرده و کند می کند. در این حالت، پوسته ها معمولا متناسب با سایت استاندارد کاغذها بهینه شده اند و به ندرت با اندازه صفحه مرورگر کاربر یکسان می باشند. بنابراین، خواندن آن در کامپیوتر نیاز به اسکرول کردن بسیار داشته و مشکل می باشد.

بنابراین، معقول تر آن است که محتوای مورد نظر را بطور کامل درون سایت بگنجانید. و از فایل PDF تنها برای اطلاعاتی که کاربر نیاز به پرینت گرفتن آن دارد استفاده کنید.

  1. عدم تغییر رنگ لینک های مشاهده شده

هنگامی که کاربر در حال بازدید از سایت و استفاده از امکانات آن است، با دانستن مسیرهایی که پیش از این مراجعه کرده است، جا به جایی در سایت برای او راحت تر شده و انتخاب مسیر بعدی سریع تر خواهد شد. زمانی که لینک مراجعه شده تغییر رنگ دهد، کاربران می توانند بازدیدهای قبلی که برایشان بی فایده بوده را حذف کرده و بالعکس لینک هایی که برایشان مفید بوده را مجددا بازدید کنند. مهم تر از همه اینکه، مشخص شدن صفحاتی که کاربر پیش از این به آنها مراجعه کرده است، از بازدید چند باره آن صفحات جلوگیری می کند.

  1. متن های غیر قابل اسکن

حجم زیاد و متراکمی از مطالب، کاربر را خسته کرده و از ادامه آن منصرف میکند. ساختار متن را طوری تهیه کنید که مخاطب بتواند در مدت زمانی معقول، آن را بصورت آنلاین مطالعه کند. استفاده از متون بلند تنها هنگامی مجاز است که کاربران شما عمده مطالب را بر روی کاغذ پرینت کرده و بعدا به خواندن آن مشغول شوند. استفاده از متون کوتاه و به کار بردن موارد زیر، جذابیت را برای خوانندکان سایت شما بالاتر می برد.

  • تیتر اصلی
  • لیست مختصری از عناوین
  • کلید واژه های برجسته
  • پاراگرف های کوتاه
  • استفاده از هرم برعکس در بیان مطالب
  • سبک ساده نوشتاری
  • استفاده از زبان نوشتاری تبلیغاتی
  • استفاده از فونت با قابلیت تغییر اندازه

متاسفانه فایل های CSS این امکان را می دهند که “تغییر اندازه فونت” را محدود کرده و سایزی مشخص و ثابت برای فونت خود تعیین کنید. در چنین وضعیتی، در 95% موارد، این اندازه ی ثابت کوچک بوده و منجر به کاهش توانایی خواندن مطالب توسط کاربر می شود.

به خواست و انتخاب کاربران احترام گذاشته و به آنها اجازه دهید که متن را تا آنجایی که نیاز دارند افزایش سایز دهند.

  1. عناوین پیج با کمترین قابلیت ردیابی توسط موتورهای جستجو

جستجو مهمترین راهی است که کاربران توسط آن به وبسایت شما دسترسی می یابند. همچنین، جستجو یکی از مهمترین راه ها برای یافتن سایت دلخواه کاربر است که نام آن را به خاطر داشته اما از آدرس سایت مطمئن نمی باشد. نام و عنوان صفحه شما، یکی از اصلی ترین ابزارها برای جذب بازدید کنندگان جدید از طریق لیست جستجو و همچنین کمک به یافتن کاربران جدید برای قرار دادن صفحه شما در لیست علاقه مندی های آنان و آنچه به دنبالش هستند می باشد.

برای صفحاتی غیر از صفحه خانه، کلماتی که برای “عنوان” انتخاب می کنید پر معنا بوده و بیشترین اطلاعات را در مورد آنچه کاربر در آن صفحه خواهد یافت به او ارائه دهد. از آنجا که عنوان صفحه در نوار ابزار بالای پنجره مرورگر و همچنین نوار پایین صفحه ویندوز نشان داده می شود، می تواند یافتن مسیر و جا به جایی ما بین لینک های متعددی که کاربر در مرورگر خود باز کرده را آسان تر کند.

  1. پاسخ ندادن به سوالات کاربران

کاربران عمدتا به دنبال هدف خاصی وارد سایت می شود؛ آن را بازدید کرده و به دنبال آنچه مشابه با نیازهای آنان باشه هستند. یکی از بزگترین خطاهایی که یک سایت فروشگاهی انجام می دهد این است که اطلاعات اساسی و مورد نیاز کاربران در مورد یک کالا را به خوبی منتقل نکند و توانایی پاسخ به سوالات ایجاد شده آنها در مورد کالای مورد نظر نباشد.

چنانچه کاربر نتواند پاسخ سوال خود درباره محصول را در بخش معرفی محصول بیابد، از خرید کردن صرف نظر کرده زیرا محصول مورد نظر را متناسب با نیاز خود نمی یابند. یکی از مثال های ملموسی که می توان در مورد عدم پاسخ به نیازها و سوالات مشتریان عنوان کرد، خودداری از لیست کردن قیمت محصولات و خدمات می باشد. قیمت یک کالا یا محصول، بخشی از مهمترین اطلاعاتی است که کاربر می تواند بر حسب آن محصول را متناسب با نیاز خود بسنجد.

مشخص کردن قیمت طراحی سایت در صفحه مربوط به دسته بندی محصولات یا در کنار نتایج مربوط به جستجوها نیز تاثیر خوبی روی کاربر دارد. آگاهی از قیمت محصول نکته ای کلیدی است که به کاربران اجازه می دهد بین محصولات تمایز قائل شده و مناسب ترین آنها را نسبت به نیاز خود انتخاب کنند.

25 مهر 1396

دیدگاه های این مقاله

هجده − 9 =