چنین سایتی حتما باید به صورت وسیع در شبکههای اجتماعی تبلیغ شود. البته از نظر ظاهری بسیار زیباست و چشم مخاطبان را جلب خواهد کرد ولی از نظر موتورهای جستجوی چندان قابل عرضه برای کسی که جستجو میکند نیست. پورتفولیوهای عکس معمولاً دو یا سه بخش دارند: گالری، بخش ارتباط با ما و یک بخش احتمالی درباره ما. اینها سه بخش اصلی یک پورتفولیو عکاسی هستند. وقتی مشتری به سایت شما رجوع میکند، میتواند کارهای قبلی شما را دیده و اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کند و با شما تماس بگیرد. شاید خیلی به نظر ساده بیاید ولی در طراحی همین سایت هم باید ملاحظات زیادی را در نظر گرفت. اگر عکاسی حرفهایتری دارید یا امکانات چاپ بر روی سطوح دیگر در اختیار شماست، میتواند سایت خود را به یک مرکز دریافت اطلاعات و خدمترسانی تبدیل کنید. مثلاً افراد برای عکس گرفتن بتوانند از طریق سایت نوبت بگیرند. عکسهای خود را به صورت آنلاین ببینند. هر زمان که خواستند از طریق سایت سفارش چاپ عکس بر روی لیوان، قاب، برگه و غیره را بدهند. حتی میتوانید با برخی از نرمافزارهای پیشرفته، عکسهای خلاقانه درست کرده و آنها را برای مشتری چاپ کنید.

به هر حال هدف از طراحی سایت آتلیه اینست که بلندگویی کارا و ارزان برای مدیر آتلیه ایجاد شود. در دنیای رقابت امروز، حضور در هر رسانهای ضروری است. به ویژه برای کارهای خدماتی همچون آتلیه. یک آتلیه حرفهای به راحتی میتواند از امکانات فضای مجازی برای گسترش کسب و کار و افزایش درآمدهای خود استفاده کنند. گام اول، حضور قوی در فضای مجازی است. طراحی سایت آتلیه حرفهای موجب ایجاد یک پایگاه اولیه برای آتلیه شما میشود. در واقع سایت همانند یک بستر و سکوی مستحکم است که زمینه را برای فعالیتهای دیگر شما در فضای مجازی باز میکند. خود سایت اولین نقطه تبلیغاتی شماست. نمونه کارهای عکاسی شما یک ویترین از توانمندیهای شماست که همه در هر زمان و هر مکان میتوانند از آن بازدید کنند. خیلی از افراد از سایت برای نمایش عکسهای خود استفاده میکنند. با ارسال هر عکس، قطعهای متن هم ارسال میکنند تا حالت یک فوتوبلاگ ایجاد شود. امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به خوبی این کار را انجام میدهد. کافیست اینستاگرام را به بک اند سایت متصل کنید تا مدیریت شبکه اجتماعی شما هم آسان شود. در واقع هر چند عدد شبکه اجتماعی که بخواهید میتوانید در بک اند سایت بگنجانید. حتی میتوانید کار خود را به توئیتر و فیسبوک هم گسترش دهید. هر چقد در طراحی سایت آتلیه بیشتر به سمت هنری بودن و پورتفولیو بودن حرکت کنید، احتمال جذب مخاطب شما کمتر میشود.
طراحی سایت آتلیه و نمایش عکسهای حرفهای عکاسان بر روی وبسایت، کار راحتی نیست. طراحی چنین وبسایتی با طراحی وبسایت شرکتی یا وبسایت شخصی بسیار متفاوت است. در وبسایتهای عادی، یک ساختار مشخص و پایدار وجود دارد. این ساختار شامل یک بخش هدر، یک منوی راهبری، یک یا دو بخش حاشیه و یک فوتر است. برای طراحی سایت آتلیه و نمایش پورتفولیو عکسهای گرفته شده، حد و مرزی وجود ندارد. ذات این کار عکاسی هنری است. در واقع آتلیهداری بیشتر به یک هنر شبیه است. در هنر هم هیچ حد و مرزی وجود ندارد. همین رویه و طرز تفکر در طراحی سایت آتلیه هم وجود دارد. نمیتوان آن قالب خشک و رسمی سایتهای خبری یا سایتهای شرکتی را برای یک سایت آتلیه به کار برد. سایت آتلیه باید روح هنری داشته باشد و حس آثار و عکسهای هنری عکاس در طراحی سایت جریان داشته باشد. بنابراین دیگر نیازی به داشتن هدر، فوتر و نوار راهبری نیست. میتوان با فراق بال به طراحی سایت آتلیه پرداخت. هر چقدر خلاقیت بیشتری به خرج داده شود، سایت بهتری به دست خواهد آمد و توجه کاربران بیشتر جلب خواهد شد.
چرا طراحی سایت آتلیه ؟!
طراحی سایت آتلیه یک پایگاه قدرتمند برای شما در فضای مجازی است. سایت آتلیه را به هر شکل دلخواه میتوانید طراحی کنید. هر اطلاعاتی که بخواهید میتوانید در آن بگنجانید. علاوه بر این، مدیریت شبکههای اجتماعی از پنل ادمین سایت آتلیه بسیار سادهتر است.
طراحی سایت آتلیه معرف روح هنرمند شما خواهد بود. علاوه بر جذب مشتری، سایت شما مورد توجه هنرمندان و علاقهمندان به هنر قرار میگیرد و بدین ترتیب میتوانید برندسازی شخصی و هنری برای خود انجام دهید. ارزش این کار میتواند خیلی بیشتر از جذب مشتری باشد و به اعتبار شما بیفزاید.
حضور در فضای مجازی لازمه موفقیت هر کسب و کاری در دنیای امروزی است. آتلیهداری هم از این قاعده مستثنی نمیباشد. طراحی سایت آتلیه میتواند شما را از مزایای تبلیغات اینترنتی بهرهمند سازد و به رشد کسب و کار شما کمک نماید.
با طراحی سایت آتلیه میتوانید بخش مهمی از فرآیندهای کسب و کار خود را به فضای مجازی منتقل کنید. کارهایی همانند نوبت عکس، درخواست چاپ عکس و مشاهده فایل عکسهای قدیمی همگی میتوانند از طریق سایت انجام شوند.
هزینه یا سرمایه گذاری!
ممکن است طراحی سایت آتلیه ساده به نظر بیاید ولی باید به سؤالات جدی و مهمی در این راستا پاسخ داده شود. از جمله اینکه سایز عکسها چقدر باید باشد؟ آیا باید عکسها فشرده شوند؟ آیا امکان استفاده از فلش یا HTML5 وجود دارد؟ آیا از اسلایدر خودکار باید استفاده شود؟ چند عکس باید در اسلایدر و در سایت باشد؟ سه نکته اصلی در طراحی همه سایتهای آتلیه موفق رعایت شده است: 1- بهترین عکسهای خود را در سایت قرار دهید. تأکید میکنیم بهترین عکسها. ضمن اینکه تعداد را هم کمینه کنید. قطعا بازدیدکننده صبر و حوصله لود شدن پنجاه عکس را ندارد. 2- راه ارتباطی خود را برای مشتری ذکر کنید تا مشتری بتواند با مغازه شما تماس گرفته یا به آن مراجعه کند. 3- از عکسهای باکیفیت استفاده کنید. علاوه بر این سه مورد، موارد مهم دیگری هم هست. همانند اینکه پیش از شروع کار بهتر است جمعیت هدف خود را مشخص کنید. آیا عکاس مجالس عروسی هستید؟ آیا عکسهای مدلینگ میگیرید؟ از غذا و خوراکیجات عکس میگیرید؟ طراحی سایت آتلیه شما باید با توجه به این موارد و در راستای بازار هدف شما باشد. از آنجا که عکاسان خود طبع هنری دارند، بهتر است بر روی کاغذ طرح کلی سایت را بکشید و سپس آن را به شرکت طراحی سایت ببرید. بدین ترتیب بهتر میتوانید سایت را با بازار هدفتان هماهنگ کنید. طراحی سایت آتلیه باید تا حدی پویایی داشته باشد. مثلاً اگر قرار است عکسهایی از جای دیگر وارد به سایت شوند، در صورت تغییر تعداد عکسها ظاهر سایت نباید خراب شود. بهتر است تعداد عکسهای درون هر صفحه کم باشد. صفحهبندی در اینجا خیلی کارایی دارد به ویژه اگر با جاوا اسکریپت پیادهسازی شود و نیازی به بارگذاری مجدد صفحه نداشته باشد. کانترست صفحه باید با توجه به نوع عکسها انتخاب شود. مثلاً پس زمینه سیاه برای بسیاری از عکسها جواب میدهد. کانترست طوری باشد که عکس بیش از همه چیز به چشم بیاید. افزودن رگههای رنگ هم بسیار میتواند به زیبایی کار کمک کند. بهتر است عکسها را در اندازه 800*600 قرار دهید. برای دستگاههای موبایل و تبلتها عکس را تا حد ممکن تغییر اندازه دهید. به ترتیب چینش عکسها توجه ویژهای داشته باشید. بهترین عکس خود را و نقطه قوت کارتان را در ابتدا یا انتهای کار بگذارید تا شانس به خاطر سپاری آن بیشتر باشد. با استفاده از واترمارک و سایر فناوریها، از عکس خود محافظت کنید تا حتیالامکان از استفاده غیرمجاز عکسهای شما جلوگیری شود. جزئیات و داستانی برای هر عکس ذکر کنید تا بازدیدکننده بیشتر با آنها ارتباط برقرار کند. بهتر است از اسکرول شدن صفحه جلوگیری کنید و آن را کمینه سازید. به یاد داشته باشید که مرتباً سایت خود را به روزرسانی کنید و مکانیزم آن را در طراحی سایت آتلیه خود در نظر داشته باشید. از همه این موارد مهمتر، داشتن یک سئو قوی برای سایت است. طراحی سایت آتلیه باید به گونهای باشد که با کلیدواژههای مناسب محل سکونت شما، سایت شما در صفحه اول قرار بگیرد.
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید وب سایتی را بر روی گوشی یا تبلت باز کنید و ببینید که صفحه به هم ریخته است؛ نوشته ها و عکس ها جا به جا شده و نمی توانید چیزی را که می خواهید پیدا کنید. تمام این مشکلات به این دلیل به وجود آمده اند که وب سایت مورد نظرتان واکنشگرا یا ریسپانسیو نیست. طراحی سایت آتلیه به صورت واکنشگرا به این معنی است که وب سایت شما می تواند بر روی دستگاه هایی با صفحات نمایش با اندازه های مختلف، به درستی نمایش داده شود؛ به عبارت دیگر سایت واکنشگرا، سایتی است که بر اساس سایز صفحه نمایش بتواند طراحی خود را تغییر داده تا محتوای آن در هر صفحه نمایشی به درستی دیده شود؛ چه این وب سایت آتلیه بر روی یک مانیتور با اندازه بسیار بزرگ باز شود یا از یک لپ تاپ، تبلت یا حتی یک گوشی کوچک استفاده کنید. امروزه بیشتر افراد به استفاده از دستگاه هایی با صفحات نمایش کوچک تر روی آورده اند و به این ترتیب میزان استفاده کاربران از گوشی های هوشمند و تبلت افزایش یافته است. از سوی دیگر، اهمیت تجربه کاربری و سادگی استفاده از خدمات طراحی وب سایت آتلیه هم دلیل دیگری بوده است برای این که از سال 2013، طراحی وب سایت آتلیه واکنشگرا به یکی از مباحث داغ و پرطرفدار در طراحی وب سایت تبدیل شود.
امکانات و ویژگی های سایت آتلیه
چرا طراحی سایت آتلیه توسط دوسنت؟!
سیستم قدرتمند وردپرس
سه ماه
10 الی 30 روز
طراحی سایت آتلیه بسیار دشوارتر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر میآید و بسیار بیشتر از آنچه تصور میکنید بر کسب و کار شما تأثیر دارد. نکاتی همچون تشخیص مخاطب هدف، طراحی دستی صفحات، در نظر گرفتن ذوق هنری عکاس، استفاده از بهترین عکسها، استفاده از عکسهای باکیفیت، در نظر گرفتن زیبایی ظاهر موبایل سایت، واترمارک کردن عکس، چینش مناسب عکسها، جلوگیری از اسکرول شدن صفحات، بروزرسانی مداوم و خارج شدن از چارچوبها از جمله مواردی هستند که در طراحی سایت آتلیه مهم هستند. اما شاید مهمترین ویژگی، داشتن یک سئوی خوب است. سئو یعنی بالا بودن سایت برای کلیدواژههای مورد نظر. کلیدواژهها را باید با توجه به استراتژی و هدف کسب و کار تعیین کرد. برای یک آتلیه، اینکه برای بهترین آتلیه در منطقه خودش در صفحه اول قرار بگیرد، اهمیت ویژهای دارد. طراحی چنین سایتی نیازمند یک تیم حرفهای از طراحان و برنامهنویسان است. شرکت دوسنت افتخار دارد طراحی سایت آتلیه شما را بر عهده داشته باشد. ما با تیم حرفهای قادریم سایتی به شما تحویل دهیم که هم نیازمندیهای شما را برآورده سازد و هم به بهبود کسب و کار شما کمک فراوانی کند. طراحان حرفهای شرکت دوسنت قادر هستند، زیبایی لازم برای سایت شما را ایجاد کنند و با کمک فناوریهای فرانت اند پیشرفته، رفتاری زیبا و انیمیشنگونه در طراحی سایت اتلیه شما ایجاد نمایند. سئوی خوب، ظاهر زیبا و پویایی بالا را از وبسایتهای طراحی شده از شرکت دوسنت انتظار داشته باشید.




