چگونه سئو و فروش را بهتر کنیم؟ بهبود رتبه سایت برابر با افزایش فروش

اگر استراتژی سئو شما بر روی عبارات جستجویی استوار می باشد که مناسب و مرتبط با برند شما است.

هدف بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو قوی ، کمک به افزایش رتبه وب سایت در جستجوی بنیادی، با هدف به دست آوردن ترافیک از جستجو در موتورها در یک صنعت خاص می باشد. بهینه سازی موتورهای جستجو به افزایش نمود شما در دنیای دیجیتال و جذب کاربران می پردازد که بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای کلیک کردن به انجام میرسد.

نقش سئو قوی در فروش آنلاین

بیشتر افردا فکر می کنند که این تمام کاری است که از عهده سئو بر می آید اما این در حقیقت این یک نقش بینابین قدرتمند سئو و فروش آنلاین است. بهینه سازی موتورهای جستجو هنگامی که با درستی انجام شود می تواند مزایایی از جمله بهبود وضعیت سایت شما داشته باشد. علاوه بر این، موتورهای جستجو بر روی محتوای قابل اعتماد ارزش گذاری می کند. و هنگامی که این محتوای با ارزش تولید می شود، کاربران نیز این ارزش گذاری را به طور ناخودآگاه انجام می دهند. بنابراین سئو تنها به قوانین مربوط به طراحی سایت مبتنی نبوده و تمامی بخش ها را در بر می گیرد از جمله محتوا.

در ادامه، ما برای شما می گوییم که بهینه سازی موتورهای جستجو چطور می تواند به شما در به دست آوردن نتایج بهتر در وب سایتان کمک کند.

سئو داخلی و خارجی

به دست آوردن ترافیک از طریق استراتژی کلمات کلیدی

اگر استراتژی سئو شما بر روی عبارات جستجویی استوار می باشد که مناسب و مرتبط با برند شما است، می بایست در جذب نه تنها ترافیک بلکه ترافیک خاص برای وب سایت خود از طریق جستجو کاملا موفق عمل کنید. اگر شما یک برند بزرگ باشید، تلاشهای شما برای بهینه سازی موتورهای جستجو و رتبه بندی در آنها کمتر بر روی عبارات معروف و رقابتی در ریت پایین متمرکز بوده و تمرکز آن عمدتا بر روی عبارات بلندتری است که ارتباط بیشتری با برند و خدمات شما دارد؛ فارغ از اینکه خدمات شما در یک صنعت خاص بوده و یا ارائه دهنده خدمات طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باشید، زمانی که به برندی بزرگ تبدیل شوید همه چیز متفاوت است. در این مسیر، داشتن استراتژی مناسب برای سئو می تواند به شما در جذب ترافیک بالاتر کمک کند.

مقاله مرتبط: طراحی سایت فروشگاه اینترنتی برابر با یک فروش عالی

توسعه لندینگ پیج هایی متناسب با خواست مشتری

هدف موتورهای جستجو مهیا کردن بهترین نتیجه برای کاربران است. به این معنی که اگر جستجوهای کاربران برای یک کلمه خاص به نتیجه یک هوم پیج منتهی نشود، گوگل به لنیدینگ پیجی که دارای کتگوری خاص جستجو شده است منتهی خواهد شد. زیرا محتوای جستجو شده توسط کاربر در آن صفحه خاص موجود می باشد. به این معنی که سئو به خودی خود به بهبود رسیدن کاربران به اهدافشان و یافتن مرتبط ترین صفحات به عنوان نقاط تکمیلی برای کاربر کمک می کند. برای طراحی لندینگ پیج های متناسب با خواست مشتری بهتر است به بهترین شرکت طراحی سایت در تهران مراجعه کنید.

اگر شما لندینگ پیج مناسبی داشته باشید که عبارات خاصی متناسب با عبارت جستجو شده دارد، بنابراین شانس رتبه بندی برای آن کلمه را دارید. بنابراین، بخش مهمی از سئو، خلق لنیدینگ پیج های مورد نیازتان برای قرار دادن محتوایی است که موتورهای جستجو در آن خزیده، ایندکس کرده و در نهایت آن را رتبه بندی می کند. اما لندینگ پیج های مرتبط و محتواها برای کاربران نیز مناسب بوده و به آنها کمک می کنند تا نیازهای خود را موثرتر بر طرف کنند.

10 مورد استراتژی سئوی خارجی

10 مورد استراتژی سئوی خارجی

آیا می‌خواهید بک‌لینک‌های بیشتری بگیرید؟ برای این منظور اول باید لینک‌های داخلی خود را بهبود بخشید. یک استراتژی لینک‌ سازی داخلی قوی سایت شما را برای لینک‌های خارجی آماده می‌کند.

۱.داشتن استراتژی لینک‌دهی داخلی در استراتژی سئو خارجی سایت

اساسا این کار تاثیری مانند قیف دارد. اگر کسی از طریق لینک برگشتی یا بک‌لینک به سایت شما بپیوندد شما باید مطمئن شوید که صفحه سایت شما بهینه شده است تا او را به صفحات دیگر سایت هدایت کند. استراتژی سئو خارج از سایت شما باید شامل یک استراتژی لینک‌دهی قوی داخلی باشد.

۲.داشتن یک استراتژی بک‌لینک قوی

شما باید برای داشتن یک سئو خارج از سایت قوی استراتژی بک‌لینک قوی داشته باشید و لینک‌های برگشتی قوی و باکیفیتی را برای سایت خود دریافت کنید.

مقاله مرتبط: نکات طراحی وب سایت شرکتی

۳.ایجاد محتوای ماندگار و با کیفیت بالا

من می‌دانم که این راهنمایی و توصیه قبلا به شما داده شده است تا آن را به طور کلی در سئو داخلی سایت خود به کار گیرید. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که اگر می‌خواهید به سایت شما لینک دهند باید دلیلی برای این کار به آن‌ها بدهید. تولید محتوای باکیفیت بهترین دلیل برای این موضوع است.

۴.معرفی خود به عنوان یک رهبر تفکر

اگر شما برای اولین بار تخصصی را ایجاد کنید، ارتباط باکیفیت‌تر و قوی‌تری را با مخاطبان خود خواهید داشت.

هرچه شما تخصص بیشتری را ارائه می‌دهید محتوای شما ارزشمندتر خواهد بود. در نهایت این امر باعث می‌شود که افراد بیشتری آن را به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهند. برای ایجاد رهبری تفکر، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما معتبر و مرتبط است .

۵.نقل قول‌ها، مصاحبه‌ها و غیره

اگر می‌خواهید نام خود را در میان مخاطبان یک نام شناخته شده کنید، افراد را به انجام مصاحبه و خواندن نقل‌قول تشویق کنید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را تخصصی سازید، بلکه باعث افزایش اعتبار نام خود و ایجاد مخاطبان جدید می‌شود و احتمال اینکه مخاطب به سایت شما لینک دهد بیشتر است.

این موضوع به طور معکوس نیز کار می‌کند. به عنوان مثال اگر شما به جمع‌آوری نظر متخصصان و نقل‌قول از کارشناسان صنایع خود نیاز دارید می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و فرصتی را برای مبادله لینک با سایت آن‌ها از آن‌ها بخواهید.

۶.حضور در رسانه‌های اجتماعی قوی به منظور بهبود سئو خارجی سایت

گوگل گفته است هیچ رسانه اجتماعی در بالا رفتن رتبه سایت و سئو داخلی سایت تاثیر مستقیم ندارد. اما مطمئنا به طور غیرمستقیم می‌تواند به سئو خارج از سایت کمک کند. برای این منظور می‌توانید یک قطعه محتوای بزرگ بنویسید و آن را در فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار می‌تواند برای شما لینک‌های زیادی را داشته باشد و همانطور که می‌دانید لینک‌ها یک عامل مستقیم رتبه‌بندی هستند. در استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی تعداد لینک‌ها و همچنین اشتراک‌گذاری آن‌ها باعث افزایش رتبه سایت می‌شود.

مقاله مرتبط: اشتباهات رایج در طراحی سایت و نکاتی جهت رعایت آنها

۷.ارتباط با اینفلوئنسرها برای سئوی خارجی سایت

اینفلوئنسر کیست؟

کسی که معمولا در شبکه‌های اجتماعی دنبال‌کننده زیادی دارد پست‌های او در معرض دید صدها و حتی هزاران نفر قرار می‌گیرد و توسط مخاطبان زیادی به اشتراک گذاشته می‌شود و لایک و کامنت دریافت می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ مخاطبان زیادی را جذب کنید. این نوع بازاریابی یک بازاریابی انعطاف‌پذیر است وبه شما در شناساندن نام تجاری خود به مخاطبان جدید کمک می‌کند.

تصور کنید اگر یک نفر که شما به او اعتماد و اطمینان دارید یک برند جدید را به شما توصیه کند، احتمال بیشتری دارد که به توصیه او گوش دهید و از آن برند استفاده کنید.

این هسته‌ اینفلوئنسر مارکتینگ است و معمولا شامل فرآیند 3 مرحله‌ای می‌شود که عبارتند از:

  • شناخت اینفلوئنسر
  • دستیابی به اینفلوئنسر
  • قانع کردن آن‌ها برای حضور در یک یا چند بخش از محتوای شما و اشتراک‌گذاری آن

۸.نظر و تعامل در وبلاگ‌ها و انجمن‌ها

این روش به رهبری تفکر مرتبط است. درست است که ایجاد نظر و کامنت گذاشتن در وبلاگ‌ها به طور خودکار برای شما لینک‌دهی به همراه ندارد اما باعث می‌شود که نام تجاری شما در انجمن‌ها و وبلاگ‌های مهم به رسمیت شناخته شود.

بنابراین سعی کنید وبلاگ‌های محبوب در صنعت خود را شناسایی کنید و نظرات خود را در آنجا قرار دهید. قرار دادن کامنت در انجمن‌ها و وبلاگ‌های محبوب ممکن است باعث شناخته شدن شما توسط وبلاگ‌نویس و همچنین تاثیر گذاشتن برروی خوانندگان وبلاگ شود. مشارکت در گفتگوهای یک صنعت به شما کمک می‌کند تا با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و در آینده احتمال لینک‌دهی آن‌ها به سایت خود را داشته باشید.

۹.ایجاد یک کمپین تبلیغاتی برای سئو خارجی سایت

اگر شما یک قطعه محتوایی جالب را ایجاد کرده‌اید بسیار عالی است اما کار شما تمام نشده است.

اطمینان حاصل کنید که با ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ به افراد مناسب دست پیدا می‌کنید. اگر در مکالمات مربوط به صنعت خود در شبکه‌های اجتماعی شرکت کردید باید از وجود بعضی اینفلوئنسرهای اصلی آگاه باشید و مهمتر از همه آن‌ها نیز باید از حضور شما آگاه باشند. با یک تحقیق کوچک می‌توانید بسیاری از وبلاگ‌نویسان و رهبران تفکر در صنعت خود را پیدا کنید. زمانیکه یک قطعه را در یک وبلاگ معتبر پیدا می‌کنید آن وبلاگ را مورد توجه قرار دهید و برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید یا پیام بفرستید تا ببینید که آیا علاقمند به اشتراک‌گذاری پست شما هستند یا خیر. به یاد داشته باشید که همیشه یک ایمیل اولیه ممکن است نادیده گرفته شود و به همان جا ختم شود بنابراین همیشه ایمیل‌های پیگیری را آماده کنید.

۱۰.تماس با افراد درست

برای پیگیری مواردی که در مورد قبلی گفته شد، شما باید افراد مناسب را پیدا کنید و با آن‌ها تماس بگیرید.

برای این کار نیاز به تحقیقات اولیه دارید. شما باید اطمینان حاصل کنید که اینفلوئنسری که پیدا می‌کنید بیش از یک کاربر معمولی با چند دنبال‌کننده است. دقت کنید که این اینفلوئنسرها چه کسانی هستند و دنبال‌کنندگانشان چقدر به آن‌ها مشتاق هستند. اینکه کسی در همان صنعتی که شما می‌خواهید فعالیت می‌کند، لزوما به این معنا نیست که مخاطبان هدف او نیز همان‌هایی هستند که شما انتظار دارید. بنابراین برای شناسایی این افراد و شناخت عوامل تاثیرگذار وقت بگذارید. هنگامی که این شخص مناسب را یافتید حالا وقت آن رسیده که با او تماس بگیرید.

برای ارتباط با این افراد تنها به ایمیل دادن اکتفا نکنید، به وب‌سایت آن‌ها بروید و اطلاعات موجود برای شناسایی فردی که قرار است به شما کمک کند تا به سایت شما لینک دهد را در صفحه او بیابید.

گذاشتن باسخ