88929645
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

عوامل موثر در قیمت طراحی وب سایت فروشگاهی(قسمت دوم)

در مورد قیمت طراحی وب سایت های فروشگاهی و یا کلا یک وب سایت فاکتورهای زیاد و موثری دخیل هستند. مشتری باید در ابتدا تفاوت انواع وب سایت ها را به خوبی بداند ..

در مورد قیمت طراحی سایت های فروشگاهی و یا کلا یک وب سایت فاکتورهای زیاد و موثری دخیل هستند. مشتری باید در ابتدا تفاوت انواع وب سایت ها را به خوبی بداند. به طور مثال همواره طراحی وب سایت های ایستا از پویا کم تر بوده و این امر نیز دلایل خاص و مربوط به خود را دارد. در این بین یک وب سایت فروشگاهی، فاکتورهای مختلفی برای افزایش و کاهش هزینه دارد. این گونه وب سایت ها از آن جایی که همواره آنلاین بود و مسائل امنیتی مربوط به خود را دارند، حساسیت های خاص و مربوط به خود را دارند.

وب سایت های فروشگاهی ایستا یا استاتیک معمولا با زبان HTML سر و کار دارند که تنها بخشی از مدیریت را به صاحب فروشگاه می سپارند و قسمتی از صفحات برنامه نویسی شده قابل تغییر نیست. این موضوع برای یک وب سایت فروشگاهی خیلی مهم بوده چرا که در صورتی که فروشنده بخواهد قسمت های دیگری به فروشگاه خود اضافه کند؛ در آینده باید پاسخگوی هزینه های مربوطه باشد. نکته اصلی که در این جا وجود دارد، این است که آیا اصلا یک وب سایت فروشگاهی ایستا باشد؟ این موضوع را تنها یک فرد متخصص و مشاور به شما پاسخ خواهد داد. اگر شما یک فروشگاه معمولی دارید و از آن توقع زیادی ندارید شاید این وب سایت پاسخگو باشد. اما همواره هر وب سایتی را نباید لزوما ایستا و پویا دانست. در مقابل آن وب سایت های فروشگاهی پویا یا دینامیک که هزینه های بیشتری دارند اما از یک نرم افزار کنترل محتوا Content Management System استفاده می کنند، قرار می گیرند. این نوع وب سایت های فروشگاهی امکان اضافه کردن اطلاعات و … را به مشتری می دهند و فروشنده با خیال راحت تری می تواند به مدیریت محتوای فروشگاه خود بپردازد. این نوع فروشگاه ها قیمت طراحی وب سایت بیشتری را باید بپردازند که با توجه به تعداد ماژول ها و امنیتی که برای خود انتخاب کرده اند، هزینه می پردازند. نکته ای که از مباحث گفته شده حاصل می شود؛ این است که هیچگاه هزینه ی ابتدایی را ملاک قرار ندهید و آینده نگر باشید.

شما وب سایت های زیادی را با پسوند های مختلف دیده اید، این پسوند ها (.com, .orf, .net, …) هزینه های متفاوتی را نیز دارند و همچنین اسم سایت شما دارای هزینه هایی است که در قیمت وب سایت فروشگاهی تاثیر گزار می باشد. این هزینه هر سال با توجه به نوسانات نرخ ارز مقادیر متفاوتی دارد ولی احتمالا سالانه مبلغی حدود 50 تا 60 هزار تومان باشد. همینطور فضا یا هاست موردی است که بر روی هزینه یک وب سایت فروشگاهی اثر می گذارد و این مورد نیز بسته به اینکه بر حسب گیگ یا مگا بایت باشد، به صورت سالانه هزینه هایی دارد و البته بستگی به یکسری عوامل نیز دارد:

  • پهنای باند هاست است که ماهانه بوده و بر حسب گیگا بایت است.
  • نوع و میزان فضای پایگاه داده  Data Base
  • تعداد دامنه های قابل میزبانی
  • نرم افزارهای کاربردی و امنیتی نصب شده بر روی هاست

در آخر باید گفت موارد دیگری نیز برای قیمت گذاری طراحی سایت فروشگاه اینترنتی تاثیر گذار است که بسته به درخواست مشتری و انتظار او از فروشگاه خود دارد.

۱۰ , شهریور ۱۳۹۶

دیدگاه های این مقاله