88490409
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

استراتژی های بازاریابی ویروسی

تشویق مردم و انتشار و پخش کردن پیام ها برای موفقیت بسیار مهم است.

آیا تا به حال به انتشار محتوای خود در مدت زمان کوتاه و ابعاد گسترده فکر کرده اید؟ تا به حال تصور کرده اید که مواد تبلیغاتی خود را به دست تعداد بیشماری از افراد برسانید و در اینترنت موج ایجاد کنید؟ این دقیقا همان موضوعی ست که بازاریابی ویروسی به آن می پردازد.

استراتژی های بازاریابی ویروسی چه چیزهایی هستند؟

استراتژی های بازاریابی ویروسی شامل تکنیک های بازاریابی ویروسی ست که در راستای بهره برداری از شبکه های اجتماعی و تمام رسانه های آنلاین دیگر برای تاثیرات چشمگیر و افزاینده در انتشار یک محصول، خدمات یا مواد تلاش می کند و اثری مشابه یک اپیدمی دارد.

قطعا همیشه شاهد چنین نتیجه ای نخواهیم بود، اما بی شک استراتژی های بازاریابی ویروسی در زمانی کوتاه سبب تغییرات چشمگیر در طرح هایتان خواهد شد.این یادداشت شامل نمونه هایی از بازاریابی ویروسی ست که می تواند در الگوهای کاری بازاریابی شما تغییر ایجاد کند.

پس از آنکه هرکاری در رابطه با بازاریابی ویروسی انجام دهید لازم است به برخی اصول اساسی آن توجه کنید:

تبلیغات می بایستی همراه با نام تجاری شما باشند: فارغ از نوع محتوایی که قصد دارید به طور گسترده در اینترنت منتشر کنید، می بایستی تبلیغاتتان حاوی پیام باشد. اگر در تبلیغاتتان هیچ اشاره ای به خودتان و برنامه هایتان نمی کنید، هر زمانی که تصمیم به انتشار موردی کردید حداقل نشانه ای در زیرنویس آن قرار دهید تا افراد شما را بشناسند و از آن بازدید کنند. برای مثال در طراحی پوستر های تبلیغاتی خود حتما به این نکته که شما یک شرکت طراحی سایت حرفه ای بوده تاکید کرده و از مزایای کار خود با آدرس دهی صحیح استفاده کنید.

برای مطالبات آماده باشید: اگر پیام شما حاوی ارتقاء آنلاین طرح ها و کاربردی بودن استراتژی های بازاریابیتان می باشد، لازم است که چهارچوب لازم برای پشتیبانی از مطالبات احتمالی را ایجاد کنید.

بسته به نوع کسب و کارتان، این سیستم ممکن است زمان بر باشد و حتی عمرتان در بازار تمام کند. بنابراین قبل از شروع بازاریابی ویروسی خودتان را بسازید. هر زمانی که توانستید از نتایج این تکنیک ها محافظت کنید می بایستی با در نظر گرفتن این استراتژی ها برای تبلیغات ویروسی خود برنامه ریزی کنید.

بدون تبلیغات تبلیغ کنید

کمی گیج کننده است. برای روشن کردن این استراتژی سوال دیگری مطرح می کنیم: آیا تا به حال به تبلیغاتی که بصورت گسترده منتشر می شوند توجه کرده اید؟ مردم هیچ علاقه ای به انتشار تبلیغات مستقیم تجاری ندارند. هیچ گاه منحصرا روی تبلیغات تجاری تمرکز نکنید؛ این کار یکی از قوانین اساسی در تبلیغات ویروسی است. تبلیغات شما می بایستی بعد از کار استراتژی های بازاریابی شما و در اولویت دوم قرار بگیرد.

بر روی مطالبی که برای مردم جذاب است تمرکز کنید؛ برای خنده و یا حتی ارائه ی محتواهای مرتبط با این دست مطالب، تصویر ذهنی خود را بشکنید تا این انتشار ویروسی شود. یکی از نمونه های بازاریابی ویروسی، تبلیغی است که برای انتشار از طنز بهره می برد و در نهایت با نشان دادن علامت یک شبکه ی فست فود تمام می شود. البته که این مورد نیز همچنان نمونه ی ایده آلی از بازاریابی ویروسی به حساب نمی آید اما قطعا از نمونه های سنتی ملموس تر است.

قطعا تکنیک های تبلیغات ویروسی مک دونالد در این حالت بیش از یک تصویر کلی با لوگو که در اینترنت منتشر شده است امکان انتشار و پخش شدن دارد. شما برای کدام یک مشتاق ترید؟

غیرقابل پیش بینی باشید

زمانی که از موفقیت در بازاریابی ویروسی صحبت می کنیم، لازم است که دست به کارهای پیش بینی نشده بزنید، چرا که مردم چیزهای قدیمی و معمول قبلی را تحمل نخواهند کرد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شاید به خودی خود ایده جدیدی نباشد اما می توان با خلاقیت های ارائه شده در آن نکاتی جدید را وارد دنیای دیجیتال و بازاریابی ویروسی خود کرد. آنها منتظر چیزهای غیرعادی ای هستند که شگفت زده شان کند. به همین دلیل انجام کارهای متفاوت از روتین اینترنت یک استراتژی قدرتمند به حساب می آید و البته که نیاز به خلاقیت وتمرین بسیار زیاد دارد.

انگیزه

تشویق مردم و انتشار و پخش کردن پیام ها برای موفقیت بسیار مهم است. علاقمند کردن افراد به انتشار از مواردی ست که از تکنیک های بازاریابی ویروسی جا افتاده است. با اینکه قطعا همه ی استراتژی های بازاریابی ویروسی به کار شما نمی آید اما واقعیت آن است که هرچه تعداد بیشتری از این استراتژی هارا به کار بگیرید، نتیجه ی مطمئن تری خواهید گرفت.

۲۳ , اسفند ۱۳۹۶

دیدگاه های این مقاله