09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

انتخاب بک گراند مناسب برای پروژه های طراحی

نکته کلیدی طراحی الگوهای گوناگون برای بک گراند این است که توجه مخاطب جلب شده و عناصر مختلف در روی زمینه تاثیر خود را حفظ کنند.

هنگامی که در صدد ساختن یک ویدئو تبلیغاتی و یا سرگرم کننده هستید، و یا زمانی که اقدام به طراحی پوستر و یا طرحی برای جلد یک کتاب یا کارت پستال مشغول هستید، نیازمند انتخاب بهترین بک گراند متناسب با ساختار پروژه طراحی خود دارید. با اینکه عمدتا تصویر و یا تکسچر استفاده شده در این طرح ها انتقال دهنده پیام اصلی شما نیستند، اما تاثیر بسیاری را بر روی مخاطب خواهند گذاشت.

بک گراندهای انتخاب شده می توانند به صورت subtle، bold، استاتیک و یا دینامیک باشد. بک گراندهایی که در پروژه های کنونی وجود دارند اغلب ماهیتی فراتر از یک بوم نقاشی داشته و ترکیبی از رنگ ها و مشخصات تمامی طرح را تشکیل می دهند. علاوه بر این، الگوی طراحی بگ گراند زمانی اهمیت بیشتری می یابد که تصویر روی زمینه و یا مطالبی که بر روی بک گراند لحاظ می شود گنجانده شده و با توجه به آن بتوان طراحی را بررسی کرد. در این مقاله، نکات و ترفندهایی را برای چگونگی به انجام رساندن یک پروژه طراحی تاثیر گذار را برای شما عنوان می کنیم می توانید از آنها برای انواع پروژه های طراحی سایت در تهران استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های جامد (solid) یا شیب رنگی (gradient)

یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین سبکها برای بک گراند، استفاده از تک رنگ ها و یا شیب رنگی است. هرکدام از این گزینه ها می تواند زیبایی خاصی به پروژه های کاغذی و یا دیجیتال شما داده و استفاده از هر ترکیب رنگی در طراحی شما به این سبک رایج می باشد؛ دلیل محبوبیت این نوع از انتخاب رنگ نیز همین است.

مطالعه بیشتر  5 راه خلاقانه برای استفاده از اینستاگرام در بازاریابی گردشگری

در بین رنگهای جامد، رنگهای خنثی محبوب ترین گزینه برای استفاده از بک گراند هستند. این انتخاب منطقی منجر به عدم محدودیت در به کار بردن عناصر رویی طرح شما شده به طوریکه پیچیدگی و بی نظمی را در کار ایجاد نکند. اگرچه اکثر طراحان، از رنگهای روشن تر یا تیره تر برای بک گراندهای تک رنگ استفاده کرده و سادگی بیشتری به ترکیب رنگی استفاده شده اعمال می کنند. این تکنیک، در طراحی سایت شرکتی که به صورت فلت باشد بیشتر استفاده شده، بنابراین عناصر ظاهری و تایپوگرافی استفاده شده نیز به مراتب ساده تر خواهد شد.

هنگامی که از شیب رنگی بعنوان بک گراند استفاده می شود، دو نظریه مختلف مطرح است؛ اول ایجاد شیب از رنگ مورد نظر به مشکی یا سفید یا استفاده از چندین رنگ با کنتراست های متفاوت. هرکدام از این گزینه ها با توجه به جایگاه مورد نظر می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما سایه گذاری با استفاده از رنگ سفید یا مشکی، راه حل ساده تری است. بعلاوه، استفاده از این روش برای تطابق با سایر المان های موجود در طرح نیز ساده تر است. البته امروزه، استفاده از گرادیانت های رنگی، کمتر از گذشته بوده و به بیان دیگر از مد روز تبعیت نمی کند (اما مانند سایر الگوها و روندهای موجود در طراحی، ممکن است دوباره ظهور کند).

الگوی subtle

نوع دیگری از طراحی که در بین کاربران محبوب می باشد، استفاده از الگوهای subtle برای خلق تکسچر در بک گراند است. این کار می تواند با استفاده از اشکال ساده یا خطوط کوچک انجام شود.

مطالعه بیشتر  5 گام اساسی استراتژی موفق سئو

این الگوهای کوچک یا می تواند حالتی سه بعدی (در پروژه های دیجیتال) به طرح بدهد. استفاده از الگوها، شکلهای کوچک و یا خطوطی که به طور کامل قابل تشخیص نبوده و یا در هم تنیده می باشند، عناصر دیگر موجود در طرح را پوشش داده و تمرکز بیشتری را ایجاد می کنند.

الگوهای Subtle می توانند با استفاده از شکل ها، خطوط و یا تصاویر ریز به هم فشرده ایجاد شده و هر کدام از آنها تاثیرات به خصوصی را در ایجاد طرح کلی برای ما داشته باشند. همچنین، الگوهای Subtle تقریبا از تمامی ترکیب های رنگی، از رنگ های خنثی و سایه ها تا رنگ های تیره، برای ایجاد طرح استفاده می کند. نکته کلیدی طراحی الگوهای گوناگون برای بک گراند این است که توجه مخاطب جلب شده و عناصر مختلف در روی زمینه تاثیر خود را حفظ کنند. استفاده بیش از اندازه از رنگ ها یا تضاد رنگی ایجاد شده در طرح بک گراند می تواند منجر به عدم انتقال پیام کلی پروژه طراحی شما و ناکارآمد شدن سایر المان های موجود در طرح شود.

استفاده از تصاویر یا ویدئوها

یک تصویر، بیش از هزار کلمه سخن می گوید. این ایده و نظریه ای است که برای استفاده از تصاویر یا ویدئوها در پروژه های طراحی وجود دارد. پروژه های بک گراند هنگامی تاثیر بیشتری خواهند داشت که بیش از کلمات یا جملات استفاده شده و سایر المان های بصری بتوانند پیام یا داستانی را برای مخاطب بیان کنند.

تصاویر یا ویدئوهایی که تمام بگ کراند را در بر می گیرند، محبوبیت بسیار زیادی دارند. این نوع از بک گراند ها نوعی تاثیرگذاری عمیق را در مخاطب ایجاد می کنند که اگر به درستی و با دقت فراوان استفاده شده باشند، اغلب مخاطبان تمایز بین تصویر پیش زمینه و سایر عناصر موجود در بخش رویی را متوجه نمی شود.

مطالعه بیشتر  دیجیتال مارکتینگ برای شرکتهای فناوری اطلاعات

اما استفاده و خلق این تکنیک اغلب ساده نیست. تصاویر استفاده شده در این روش می بایست به درستی انتخاب شده و جایگاهی برای مانور سایر عناصر موجود در طرح (مانند متون یا دکمه های مختلف موجود در وب سایتها) را نیز فراهم کند. همچنین، این تصاویر باید با چارچوب زمینه منطبق باشند.

اما مهمترین مزیت استفاده از تصاویر در بک گراند، جذابیت است. مخاطبان از دیدن تصاویر لذت برده و با طرح ارائه شده ارتباط برقرار می کنند. بنابراین می بایست تصویری را انتخاب کنید که پیام و داستان پروژه شما را به خوبی بیان کند. سعی کنید از چهره ها به عنوان عناصر کلیدی برای جلب توجه بیشتر مخاطبان خود استفاده کنید.

8 آذر 1396

دیدگاه های این مقاله

18 + 15 =