09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

9 پیش بینی عجیب و غریب برای بهینه سازی موتور جستجو در سال 2017

الگوریتم های بزرگ، مقدار بزرگی را هم تغییر می دهند. از مدرسه کلاسیک قدیمی مثل فلوریدا و کافئین تصور کنید تا الگوریتم های مدرن تر مثل پاندا، پنگوئن و ...

شاید طراحی سایت و حتی سئو برای شرکت های حال حاضر جزء اصلی ترین خدمات قابل ارائه باشد. اما پیش بینی های ارائه شده از افراد سرشناس در این حوزه جالب و حتی قابل فکر است که در این مقاله ارائه شده است. قیمت طراحی سایت مبتنی بر المان های مختلفی است که یکی از موارد آن بهینه سازی داخلی سایت می باشد که باید مدنظر قرار گرفته شود. این مقاله نکات مفیدی را در این عرصه بیان می کند.

  1. ما بزرگترین جابه جایی رتبه بندی را در تاریخ گوگل تجربه کردیم.

الگوریتم های بزرگ، مقدار بزرگی را هم تغییر می دهند. از مدرسه کلاسیک قدیمی مثل فلوریدا و کافئین تصور کنید تا الگوریتم های مدرن تر مثل پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و …

بنابر این اولین پیش بینی بهینه سازی موتور جستجو در سال 2017  بزرگترین تغییر را در رتبه بندی گوگل می دهد. یادگیری ماشین و هوش مصنوعی یک نیروی غیرقابل انکار در سال 2016 بود. الگوریتم رنک برین کمک می کند تا گوگل از علامت و نشانه هایی برای رتبه بندی و اولویت بندی استفاده کند. تعامل، یکی از علامت و نشانه های مهم است که برای رتبه بندی، گوگل در نظر می گیرد. این نظریه که رنک برین به صفحاتی که تعامل کاربری بالایی داشته باشند، امتیاز می دهد. به عبارت دیگر به صفحاتی که کاربر بیشتر کلیک می کند و درگیر می شود امتیاز بیشتری می دهد.

  1. اما هیچ کسی متوجه نخواهد شد!

الگوریتم رنک برین دقیق تر و ظریف تر از به روز رسانی الگوریتم های پاندا و پنگوئن که 90 درصد از ترافیک را یک شبه از دست دادند می باشد. می توانید به آسانی چنین کاهش ترافیک را که در یک تاریخ خاصی رخ داده است ببینید. تغییر رتبه بندی در الگوریتم رنک برین هر روز و ذره به ذره اتفاق می افتد. گوگل در حال تغییر ترافیک از صفحاتی با تعامل متوسط به صفحاتی با تعامل بالا است.

  1. گوگل با استفاده از نشانه هایی، افراد با تعامل بالا را در اولویت قرار می دهد.

گوگل از نشانه و علامت هایی استفاده می کند، تا مدیرانی که تلاش می کنند، تعامل ایجاد کنند و محتوای مناسبی ارایه دهند و باعث جذب مخاطبین شوند را، جستجو و رتبه بندی کند. و آنهایی که تلاشی برای این امر نمی کنند، رتبه ای به آن ها تعلق نمی دهد.

  1. ردیف های 6 تا 10 جستجوی گوگل باعث کاهش نرخ کلیک می شود.

به عنوان یک نتیجه که در تعامل کاربر جدید در رتبه بندی استفاده می شود، این است که مردم در موقعیت های پایین تر کمتر کلیک می کنند. در حالی که در موقعیت های بالاتر بیشتر کلیک می کنند. یعنی کلیک کمتر باعث می شود رتبه بندی کم شود و کلیک بیشتر رتبه بندی را افزایش می دهد.

در اوایل سال 2016  تنها 6/14 روی تبلیغات متنی سمت راست گوگل کلیک می کردند. وقتی گوگل تبلیغات را از سمت راست حذف کرد نرخ کلیک افزایش یافت و ترافیک ثابت ماند.

  1. خداحافظی با بهینه سازی محلی

شما یک کسب وکار فیزیکی دارید و می خواهید همان کسب وکار را در محیط آنلاین پیاده کنید و به گوگل بفهمانید سایت شما به صورت آنلاین نیز خدمات می دهد. تمام فعالیت هایی که شما برای این کار انجام می دهید، بهینه سازی محلی می گویند. با بهینه سازی محلی تعداد کاربران و تعداد کسب و کارهایی که می توانند این کار را انجام دهند، در حال افزایش هستند. و اکثرا” تمایل دارند، خدمات کسب وکار دنیای فیزیکی خود را آنلاین هم ارایه دهند. درآمدی که گوگل از بهینه سازی محلی کسب کرد 5 میلیارد دلار است و در مقابل این افزایش، درآمد کمی است. بنابراین پیش بینی می شود با بهینه سازی محلی نیز خداحافظی شود.

6. بهینه سازی کلاه سیاه تعامل جعلی را ایجاد می کند.

گوگل در حال حاضر یک لیست بسیار طولانی از تکنیک ها در برابر دستورالعمل های مدیر وب سایت دارد. انتظار می رود این لیست بعد از سال 2017 گسترش پیدا کند. تاکنون صحبت زیادی درباره معیارهای تعامل و اینکه چگونه باعث موفقیت در بهینه سازی موتور جستجو می شود، انجام شده است. این معیارها شامل معیار نرخ کلیک است. هر زمانی هر کسی برخی موفقیت ها را با تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو می بیند و تصمیم می گیرد آن را انجام دهد. اما بعضی از آن ها می تواند جعلی و گول زننده باشد.

مشکل خرید لینک ها دقیقا” از 10 سال پیش شروع شد. مردم می دانستند لینک، رتبه بندی را افزایش می دهد. بنابراین آن ها را می خریدند. کیفیت برایشان اهمیت نداشت. فقط دنبال کمیت بودند.

  1. اعلان جنگ گوگل با ارایه دهندگان ابزارها

کسانی که دایما” رتبه سایت خود را  چک می کنند، گوگل آن ها را از خدمات محروم می کند. یعنی مدیران سایت ها دیگر نمی توانند از خدمات و ابزار گوگل مثل گوگل آنالیز، گوگل ترند و … استفاده کنند.

  1. اکثر شرکت های فعال در حوزه سئو بسته خواهند شد.

پیش بینی برای بهینه سازی موتور جستجو در سال 2017 این است که: اکثر شرکت های فعال در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو جمع خواهند شد.

  1. بهینه سازی موتور جستجو با ارزش تر از همیشه خواهد بود.

با وجود تمام چالش ها، بهینه سازی موتور جستجو یک کانال بازاریابی ارزشمند برای برندگان خوش شانس در سال 2017 و بالاتر از آن است.

امید است این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با پیش بینی های عجیب و غریب درباره بهینه سازی موتور جستجو آشنا شوید.

8 بهمن 1395

دیدگاه های این مقاله