09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

هنر در ساخت پوستر

یکی از مهمترین رسانه که از زمان قدیم و با ظهور و اختراع ماشین چاپ تا امروزه برای آگاهی دادن مطالب یا تبلیغ محصولات استفاده می شود، پوستر است.
اندازه استاندارد پوستر

سازمان های هنری بزرگ مانند مرکز هنری ملی، عموماً دارای دپارتمان های مختلفی است که یکی از مهمترین دپارتمان، بازاریابی است. نقش دپارتمان بازاریابی، تبلیغ و فروش محصولات و خدمات به افراد مختلف است. از اینرو، از استراتژی های مختلفی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کند که عموماً بین حوزه تبلیغات و بازاریابی تقسیم می شود.

تبلیغات یعنی دریافت توجه کاربران که یکی از روش های آن از طریق رسانه ها است. (البته تعاریف متعددی برای آن بیان می شود که این را می توان یکی از تعاریف علمی و دقیق بیان کرد). شما می توانید با استفاده از رسانه های مختلفی مانند رادیو، روزنامه، تلویزیون و پوستر آگهی های خود را به اطلاع افراد برسانید و تبلیغ نمایید.

یکی از مهمترین رسانه که از زمان قدیم و با ظهور و اختراع ماشین چاپ تا امروزه برای آگاهی دادن مطالب یا تبلیغ محصولات استفاده می شود، پوستر است. در طراحی پوستر باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • چه هدفی و چه چیزی را قصد دارید در آن بیان کنید
  • مخاطب شما چه کسانی هستند
  • اگر قصد معرفی رخدادی مانند نمایش را دارید، در کجا اتفاق خواهد افتاد
  • زمان اتفاق آن کی خواهد بود (مثلا در مورد حراج یا تخفیف ویژه)

ساخت پوستر، یک کار هنری است و به خاطر همین است که شرکت ها مخصوصا شرکت های تبلیغاتی در دپارتمان خود، یک بخش اختصاصی را برای پوستر در نظر گرفته اند. هدف اصلی پوستر، ارائه اطلاعات در کمترین زمان  فهمیده شود. پوستر انواع مختلفی دارد: پوستر آموزشی که در جلسات و سیمنارها استفاده می شود، پوسترهای تبلیغاتی که در سطح شهر و در اندازه های خیلی بزرگ استفاده می شود، برای مثال پوستر هایی که شهرداری استفاده می شود و همچنین پوستر های که یک خبری را اعلام می کنند مثلا نمایشنامه ها. در تمامی این ها، وجه مشترکشان هنر و گرافیک است. استفاده از فونت و رنگ های مناسب و همچنین ساختار و چیدمان عالی مطالب از مهمترین نکاتی است که باید در طراحی پوستر رعایت شود.

 

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید:

10 اسفند 1395

دیدگاه های این مقاله

20 − 4 =