09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

گردشگری الکترونیک، مفهوم و تکامل (قسمت دوم)

گردشگران بیشتر تمایل به سایت های اطلاعاتی گردشگری و بویژه سایت هایی که به آنها اجازه رزرو برای اقامت و خدمات حمل نقل بدهد، دارند.

فناوری اطلاعات به مشتری امکان شناسایی، شخصی سازی و خرید محصولات گردشگری را ارایه میدهد. گردشگران بیشتر تمایل به سایت های اطلاعاتی گردشگری و بویژه سایت هایی که به آنها اجازه رزرو برای اقامت و خدمات حمل نقل بدهد، دارند. بنابراین گردشگران انتظارات ذیل را از خدمات و طراحی سایت گردشگری دارند :

  • تسهیلات در بهره برداری و استفاده
  •  ابزار
  • محتوای اطلاعاتی
  •  امنیت
  • سرعت اجرایی
  •  شخصی سازی

درنتیجه هتلداران میبایست به صورت دوره ای ارزیابی مجددی از وب سایت ها به منظور حصول اطمینان از کارایی و اثربخشی آنها برای مشتریانشان داشته باشند. علاوه بر این در ضمن مطالعات گوناگون میتوان مشاهده کرد که ناتوانی طراحی وب سایت یک هتل میتواند منجر به کاهش ۵۰ درصدی توان فروش آن بشود.

یکی از مهمترین حوزه های گردشگری و مسافرت در آینده میتواند امکان دسترسی اطلاعات در اینترنت برای افراد نابینا و ناشنوا باشد. اما بر اساس گزارش TANE وب سایت انجمن گردشگری عموما در این مقوله تاکنون موفقیتی حاصل ننموده است. برطبق گزارشات سال ۲۰۱۱  تنها ده تا از ۳۹ وب سایت  OTN مطابق با معیارهای دسترسی شبکه ای بوده اند که معنای آن میزان شکست معادل ۷۴.۴ درصد است در حالیکه بیش از نیمی از آنها در فراهم سازی دسترسی به اطلاعات ناموفق بوده اند. صنعت مهمان نوازی باید آگاه باشد که بخش بندی بازار شامل افرادی با ناتوانی های مختلف و یا افراد سالخورده رو به افزایش نیز میباشد. لذا فناوری های کمک رسان مانند مرورگرهای سخنگو میتوانند کمک های وافری نمایند به این مشتریان که توانایی دسترسی به اطلاعات آنلاین را دارند.

اطلاعات جمعیت شناختی یا آنهایی که در خصوص سبک و شیوه زندگی میباشند در ساخت تصورات قالب (کلیشه) از مشتریان، حیاتی میباشد. اگر قبلا تصور میشد که انتخاب یک مقصد برای تعطیلات نشان دهنده انتخاب متداول بزرگسالان یک خانواده بوده است ولی تحقیقات اخیر شاهد نقش جایگزین حایز اهمیت کودکان در این مورد است. بنابراین مدیران مقصدهای گردشگری که بعنوان مثال بازار هدفشان را جوانان قرارداده اند باید، با استفاده از ابزارهای آنلاین، به منظور جذب این گروه از جامعه محتوای مناسب این قشر را، مانند بازی های تعاملی، در وب سایت خود قرار دهند. در حال حاظر شبکه های الکترونیکی بطور گسترده ای برای ارتباط و همکاری بین سازمان ها استفاده می شود. به تازگی برخی فناوری های برتر شناخته شده اند که بدون شک تاثیر بسزایی در آینده صنعت گردشگری دارند. این فناوری ها بطور عمده نوآوری هایی ارایه میدهند در خصوص تجهیزات بهم پیوسته که به سازمان ها اجازه ارتباط با شرکا و مشتریان را میدهند. ارتباطات از طریق شبکه های کامپیوتری به شرکا این اجازه را میدهد که با هم از طریق  مناسب با توجه به هزینه و زمان تعامل داشته باشند.

هستی شناسی، که نشانگر یکسری مفاهیم در یک حوزه و ارتباطات بین این مفاهیم با هم است، میتواند باعث ایجاد سیستم های میانجی گر شود که در ترجمه اطلاعات به شرکا موفق باشد و بنابراین در بهره وری از اطلاعات الکترونیکی مشارکت نماید. فن آوری های چند منظوره نیز یکی از حوزه های اساسی در توسعه و تاثیرگزاری در صنعت گردشگری میباشند. گردشگری مانند تمام فعالیت ها در بخش ثالث، نیازمند حمایت گسترده از طریق استفاده از بازنمایی های چندمنظوره، در خصوص ارایه یک تصویر یا تجربه ملموس به مشتری می باشد.

در حوزه ارتقا گردشگری، یک تصویر همواره ارزش بیشتری از هزاران کلمه دارد. با استفاده از انیمیشن های سه بعدی یا کلیپ های ویدیویی، تعامل و غنی سازی اطلاعات گردشگری میتواند صورت پذیرد و نیز میتواند منجر به خلق و انتقال تصویر به مقصد شود. تورهای مجازی توسط شرکت های آنلاین برای جذب مشتریان و تشویق خرید آنلاین محصولات و خدمات گردشگری به منظور حفظ وفاداری مشتری ایجاد شدند.

گردشگران میتوانند اطلاعات گردشگری را از طریق نقشه های دیجیتال در نماهای دو بعدی و سه بعدی تجسم کنند. تجربه منتقل شده از طریق کامپیوتر میتواند یک سفر واقعی را به دورترین مکان ها شبیه سازی کند، همچنین مکان های غذاخوری عمومی وامکانات رفاهی نیز میتوانند ارتقا یابند.

شبکه های بیسیم، همراه با شبکه های تلفن همراه، به کاربران اجازه ارتباطات جهانی را میدهد که بطور گسترده ای در هتل ها و فرودگاهها بکار می رود، 3G و 4G در تلفن های همراه اجازه دستیابی به یک سطح جدید در ارتباطات چندرسانه ای را به کاربر داده است. فروش تلفن های هوشمند با یک روند صعودی در حال حاظر به گردشگران اجازه میدهد بدون هیچگونه محدودیت زمانی وموقعیت جغرافیایی به اطلاعات گردشگری که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. علاوه بر این خدمات تلفن های همراه به گردشگران اجازه میدهد تا قبل از رسیدن به بخش پذیرش هتل اتاقی را رزرو کنند یا اتومبیلی را اجاره کنند، یا بلیط های هواپیما ها را رزرو کرده و به راهنمایان گردشگری مقصد و برنامه های وسایل حمل و نقل دسترسی داشته باشند.

در حال حاظر کاربران گوشی های همراه هوشمند بسیاری از نرم افزارهای کاربردی را میتوانند نصب کنند که به آنها اجازه کشف آسان از یک فضا را با ارایه اطلاعات با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر را میدهد. لذا یک گردشگر میتواند یک مقصد توریستی را بدون نیاز به راهنما بازدید کند.  نرم افزار با توجه به تنظیمات کاربر یک مسیر را تعیین میکند و با نزدیکتر شدن گردشگر به مقصد گردشگری، نرم افزار از پایگاه داده ای خود تمام اطلاعات لازم در مورد هدف را استخراج میکند. اینگونه  برنامه های کاربردی، در اغلب اوقات، از قبل حتی توسط اپراتورهای تلفن همراه در گوشی به صورت نصب شده وجود دارند که با از بین بردن موانع فنی که در زمینه دانش مورد نیاز برای نصب این برنامه ها وجود دارد باعث افزایش تعداد کاربران این گوشی ها میشود. چالش عمده در بکارگیری چنین فناوری در مورد گردشگری بین المللی، مانع زبان و نابرابری که در لحظه بروز رسانی اطلاعات و ترجمه آن وجود دارد، میباشد.

در صورت علاقه به این مطلب، می توانید مقاله سوم با همین عنوان، را نیز بخوانید.

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید:

4 اسفند 1395

دیدگاه های این مقاله

سه × چهار =