09301921680
طراحی سایت از ایده پردازی تا بازاریابی اینترنتی | نمونه کارها | قیمت طراحی سایت

چگونه و چرا چهره ها منجر به افزایش اینگیجمنت کاربران می شوند؟

تصاویر و ویدئوها به برند شما اعتبار داده و احساس باورپذیری بیشتری را به مخاطبان القا می کند.

در هنگام طراحی، علوم مختلفی از جمله روانشناسی دخیل هستند. حتی اگر آگاهانه درباره آن فکر نکنید، انتخاب های شما درمورد تصاویر و عناصر رابط کاربری می تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و منجر به نرخ بالاتر اینگیجمنت شود.

استفاده از چهره های حقیقی افراد در طراحی، راهی برای افزایش این نرخ است. مشاهده یک چهره می تواند احتمال افزایش اینگیجمنت افراد با طرح شما را بیشتر کند زیرا این کار نرم افزار/ وب سایت/ پوستر شما را انسانی تر و پاورپذیرتر خواهد کرد. این کار منجر به خلق ارتباطات احساسی بیشتری خواهد شد.

در اینجا، ما قصد داریم نگاهی به طرح هایی بیندازیم که از تصاویر مربوط به چهره های حقیقی در راه های گوناگون استفاده کرده و چگونگی افزایش ارتباط با مخاطبان از طریق تکنیک های طراحی مشابه را برای شما بیان کنیم.

حفظ ارتباط با کاربران

هرکدام از طراحان لیستی از عناصری که می توانند از طریق آن با کاربران مرتبط شوند را در دسترس دارند. رنگ، اندازه دکمه ها و کپی رایت؛ همه اینها می توانند تاثیری مناسبی بر اینگیجمنت داشته باشند. اما شناخت چهره می تواند قدرتی فراتر از سایر تکنیک ها داشته باشد. علاوه بر این باید بیان کنیم که انجام این کار خیلی ساده است.

استفاده از چهره ها می تواند به کاربر کمک کند تا در لحظه متوجه شود که جزئیات موجود در وب سایت شما برای او مفید بوده و می تواند با آن ارتباط برقرار کند یا خیر. چهره های درون تصویر، شباهت بین آنها و افراد مشاهده شده (تشابهات ظاهری، ذهنی و علایق) را مشخص می کند. هنگامی که این تقابل مثبت باشد، شانس ایگیجمنت بالاتر می رود. این آیتم، نشان دهنده امکان برقراری ارتباط کاربر با خدمات یا محصولات شما می باشد.

Kissmetrics، که یک بلاگ تشخصی دهنده معیارهای یک وب سایت است، پنج اصل اساسی روانشناختی را که به ایجاد تمایزاتی مابین بازدید کنندگان وب سایت می انجامد را لیست کرده است. یکی از این اصول، شناخت چهره است زیرا این آیتم توجهات را جلب کرده و احساسات کاربر را درگیر می کند:

از آنجا که چهره ها، بهتر از هر چیز دیگری می توجهات را به خود جلب می کنند، شما می توانید از آن برای جهت دهی ذهن مخاطبانتان و متمرکز کردن آنها بر روی عناصر اصلی موجود در صفحه خود که در هنگام طراحی سایت شرکتی به کار برده اید استفاده کنید. علاوه بر این، اگر از چهره ای استفاده کرده اید که جهت دید وی به سمت بخش CTA (Call to action) است، کنجکاوی برای آگاهی از آنچه در آن بخش وجود دارد، افراد را به سمت CTA هدایت خواهد کرد.

چهره ها، بار احساسی ایجاد خواهند کرد

قطعا همه شما تا به حال با این موضوع برخورد کرده اید که هنگامی که فردی خمیازه می کشد، شما نیز احساسی مشابه با آنچه او تجربه کرده را در بدن خود شاهد بوده و تمایل به تکرار آن عمل دارد.

مشابه این اتفاق علمی می تواند (تقریبا) درباره تمامی موقعیت ها اتفاق بیافتد؛ از لبخند تا احساس نفرت یا عصبانیت. احساسات می توانند به طور کامل از یک فرد به فرد دیگر انتقال یافته و آهنگ برقراری ارتباط را ایجاد کنند.

ارتباط احساسی مابین کاربران، فراتر از حالات چهره پیش رفته و به صفاتی که برای کاربران جذاب است نیست گسترش می یابد. از آنجا که این خصوصیات در فرهنگ ها و سن های مختلف، متفاوت است، تفکر درباره مخاطبان و در هنگام انتخاب تصاویر برای پروژه های طراحی وب سایت بسیار مهم است.

برای ایجاد طرحی که اینگیجمنت کاربران را افزایش دهد، ایده ای که پیشنهاد می شود استفاده از چهره هایی است که احساسات صحیحی را برای بیان و معرفی خدمات و محصولات به تصویر می کشد. دقت کنید، تلاش بسیار زیادی برای جذاب نشان دادن تصاویر و یا تمرکز بر روی احساسات صحیح نکنید (در بسیاری از موارد، تنها استفاده از چهره های خندان برای نشان دادن نظرات مثبت نسبت به محصولات کافی می باشد).

ایجاد اعتماد

مشاهده افراد مرتبط با یک سازمان و یا کمپانی توسط کاربران، اعتمادی را ما بین آنها و طرح شما برقرار می کند. چهره ها می توانند این کار را از طرق گوناگونی انجام دهند.

  • کاربران می توانند افرادی که درگیر یک پروژه هستند را از طریق عکس های گروهی بشناسند.
  • کاربران می توانند با دیدن افراد دخیل در پروژه، با محصولات یا خدمات در مسیری مثبت ارتباط برقرار کنند.
  • کابران می توانند از طریق حالات چهره و زبان بدن افراد، درباره چگونگی انجام یک پروژه کاری مطلع شوند. بنابراین، ویدئوهای ابزاری مناسب در این مسیر هستند.
  • تصاویر و ویدئوها به برند شما اعتبار داده و احساس باورپذیری بیشتری را به مخاطبان القا می کند.
  • هرچه افراد حقیقی بیشتری را در وب سایت خود نشان دهید، کاربران بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد. این موضوع، علی الخصوص در طراحی سایت فروشگاهی مثمر ثمر می باشد زیرا افراد می بایست برای اطمینان به صحت کسب و کار شما از حضور افرادی حقیقی مطمئن شند. مدل هایی که پوزیشن های غیر واقعی داشته و به طور کامل مصنوعی از عکس آنها برای نشان دادن محصولات خود استفاده می کنید، نه تنها تاثیر مثبتی نداشته بلکه می توانند مخرب نیز باشند. اما تصاویری که کیفیت بالایی دارند، مانند تصاویر کارکنان با حالات چهره مطمئن و مملو از اعتماد به نفس می توانند اینگیجمنت بالایی را برای وب سایت شما به ارمغان بیاورند.

نتیجه گیری

مردم تمایل بسیار زیادی به دیدن سایر افراد داند. آنها همیشه می خواهند بخشی از مسائل باشند. به این دلیل از که شما می بایست از چهره را در طراحی سایت تهران استفاده کنید.

تصاویر افرادی که از محصولات شما استفاده کرده اند و اعضای تیم خود را برای ایجاد باورپذیری و ارتباط احساسی سایر کاربران، به نمایش بگذارید. با این روش، امیدوار باشید که اینگیجمنت مستقیم و موثری از این تکنیک طراحی به دست آورید.

26 آبان 1399

دیدگاه های این مقاله