با وجود تعداد بسیار زیاد و غافلگیر کننده شبکه های اجتماعی جدید که وارد بازار شده اند، تمرکز و تاکید بر روی بهترین ها و یا به دست آوردن بهترین پاسخ و بازخورد از ایجاد حساب کاربری در این شبکه های اجتماعی بسیار سخت شده و تضمینی وجود ندارد که بتوان بدون بررسی تمامی جوانب بهترین نتیجه را گرفت.
شبکه های اجتماعی تاثیرات بسیار عمیقی در زندگی افراد داشته اند و در اغلب موارد برقراری و یا ادامه ارتباط بدون این شبکه ها امکان پذیر نیست.
در اوایل سال 2013، میانگین زمان استفاده افراد از شبکه های اجتماعی در هر روز تقریبا سه ساعت بود. در آن زمان داده ها و اطلاعات به روز زیادی وجود نداشته اما می توانستیم پیش بینی کنیم که این عدد به طور اساسی رشد کرده و امروزه به میزان بسیار زیادتری (حدود 8 ساعت در روز) افزایش یابد؛ علی الخصوص با ظهور شبکه های اجتماعی پر کاربردی مانند اینستاگرام و تلگرام که نه تنها مخاطبان عام خود را داشته بلکه به عنوان بازارهای مجازی برای کسب و کارهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.
بعنوان طراحان وب سایت، شما می بایست دیدگاه وسیعی نسبت به شبکه های اجتماعی که در منطقه زندگی و کسب و کار مورد نظر شما بومی سازی شده اند داشته باشید. در حال حاضر اینستاگرام، تلگرام و لینکدین، در ایران و در عمده کسب و کارها نقش مهم و اساسی بازی کرده و می تواند اساس و ساختار کسب و کار شما را پایه گذاری کند.
چهار مزیت اصلی شبکه های اجتماعی
پیش از اینکه بتوانیم چندین شبکه اجتماعی را به طور عمیق آنالیز کنیم، نیاز داریم که نگاهی به مزیت های اصلی شبکه های اجتماعی داشته باشیم؛ و به این طریق تصمیم خود را مبنی بر ساختن حساب کاربری در این شبکه ها و یا پشت سر گذاشتن آنها اتخاذ کنیم و به دنبال طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود، از مزایای این کانال های ارتباطی نیز بهره مند شویم.
افراد بسیاری تریجیح می دهند کسب و کار خود را به صورت محلی و سنتی و ما بین آشنایان و دوستان انجام داده و کار خود را عمدتا به صورت زبانی و سینه به سینه تبلیغ کنند. با اینحال، بهتر است از مزایای شبکه های اجتماعی مطلع شده و سپس اقدام به تصمیم گیری کرد.
دردسترس بودن منابع
توانایی شما برای در اختیار قرار دادن بهترین بخش از دستاوردها و خدمات و محصولات شما در منطقه محیطی شما می تواند منجر شود تا افراد موجود در آن ناحیه به مخاطبان و دنبال کنندگان وفادار شما تبدیل شوند. بنابراین، همین جا است که در نهایت ما میتوانیم خودمان را به عنوان افراد قابل اعتمادی که در آینده نیز خدمات و امکانات مناسبی همانند حال حاضر به مردم ارائه خواهیم کرد، معرفی کنیم.
ارتباطات
شناخت، اعتماد و علاقه مند کردن سه عبارت و واژگانی هستند که در ارتباطات بسیار مورد اهمیت واقع می شوند. به این معنی که، هنگامی که مردم شما را بشناسند، به شما و کارتان علاقه مند شده و اعتماد خواهند کرد؛ با احساس رضایت و آزادی به تبلیغ و معرفی شما و در نتیجه پیشبرد اهدافتان کمک کرده؛ از شما خرید می کنند و حتی شما را مستقیم و یا غیر مستقیم تشویق به داشتن خدمات بیشتر خواهند کرد. رسیدن به این نقطه زمان و تحمل و تلاش بالایی می طلبد اما هر یک ثانیه صرف شده برای نیل به این مقصود ارزشمند است.
محتوا
یکی از مهمترین تیرهای سلاح شما، محتوای مناسب است و اگر بتوانید به تولید محتوای هرچه بهتر و ارزشمندتر ادامه داده و کیفیت را در سطح مناسبی نگاه دارید، نه تنها گوگل شما را به عنوان یک صفحه حرفه ای در بالاترین سطح نگاه می دارد و به افزایش مخاطبانتان کمک می کند، بلکه مردم نیز به شما اعتماد کرده و در کنارتان ماندگار خواهند شد. بنابراین بیش از آنکه زمان خود را بر روی طراحی پوستر و کارتهای تبلیغاتی رنگارنگ بگذارید، هزینه و زمانتان را بر روی تولید محتوای حرفه ای در دنیای مجازی صرف کنید.
فروش
از آنجاکه شما با باز شدن مرزهای دنیای مجازی ملزم به بستن درهای بازار حقیقی و سنتی بر روی مشتریانتان نیستید، بنابراین استفاده از این روش دیجیتال برای آنهایی که پیش از این به روش سنتی کسب و کار میکردند به این معنا است که حتی زمانی که خواب هستند نیز می توانند فروش و دریافت سفارشات خود را داشته و کسب و کار پر رونقی را انتظار بکشند. با طراحی سایت و یا داشتن شبکه های اجتماعی شما وارد یک فروش جهانی شده و حتی هنگامی که خواب هستید نیز می توانید مطمئن باشید که بخش های بسیاری از دنیا بیدار بوده و افراد بسیاری در همان زمان ها از شما به صورت آنلاین خرید می کنند.